Forfatter Emne: Kan ny chip bruges til Boink?  (Læst 2824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jkl

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Boink 16kW+OPOPH418, Stokerkontrol 1.81Beta2
Kan ny chip bruges til Boink?
« Dato: Okt 05, 2009, 09:27 »
Hej

Jeg har læst lidt om at der er kommet en ny chip, men kan ikke helt finde ud af om den kan bruges til min Boink brænder?

Vh

jkl

Offline jkl

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Boink 16kW+OPOPH418, Stokerkontrol 1.81Beta2
Sv: Kan ny chip bruges til Boink?
« Svar #1 Dato: Okt 05, 2009, 16:51 »
På chippen står der 4.14.

Offline Peter

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 233
  • Respekt optjent: +13/-5
Sv: Kan ny chip bruges til Boink?
« Svar #2 Dato: Okt 05, 2009, 20:44 »
Hvis det er den til woddy du ttænker på passer den ikke Men der findes en version 4.99 j tror jeg der passer til boink
Mvh Peter

Woody 10 kw på 16 kw woddykedel

4,5 kw solceller

Offline Kendub

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 310
  • Respekt optjent: +6/-4
    • Data:
Sv: Kan ny chip bruges til Boink?
« Svar #3 Dato: Okt 06, 2009, 14:30 »
kan se på din profil at du bruger Pillefyr Pro. De nyere chip understøtter vist ikke den software. Så skal du benytte StokerKontrol, som har mange nyere funktioner.

Skal du gøre brug af de allernyeste funktioner i V6.0 og opefter, så skal du have en helt ny styring + motorprint - som beløber sig op på den anden side af 3-4000,-
Jeg har besluttet at bruge pengene på nogle træpiller og klare mig med de funktioner jeg har til dags dato.

Selv bruger jeg StokerKontrol med chip 4.17.   Alt køre fint og jeg har varme i hele hytten.

Offline jkl

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Boink 16kW+OPOPH418, Stokerkontrol 1.81Beta2
Sv: Kan ny chip bruges til Boink?
« Svar #4 Dato: Okt 07, 2009, 22:13 »
Ok, jeg overvejer egentligt bare at prøve at køre med stokerkontrol for at prøve det og så tænkte jeg om det var en idé samtidig at skifte chip. Jeg må lige se om jeg kan læse mig frem til hvilke ændringer der er sket fra v4.14 til v4.99.

En af de ting der irriterer mig ved Pillefyr Pro er at max effekten kun kan skrues ned til 50% , og at nogle af reguleringsparametrene også er begrænsede, f.eks. er minimum P-forstærkningen 10, hvliket er alt for højt, og ligeledes kan man heller ikke skrue langt nok ned for I-leddet. Er der nogen der kører med Stokerkontrol der ved hvor man kan læse noget mere detaljeret om grænserne for de variable der kan sættes ind?

jkl