Forfatter Emne: usb adapter  (Læst 9018 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
usb adapter
« Dato: Apr 30, 2013, 10:10 »
Hej jeg har en hel.... bøvl med at stokerkontrol fryser fast og nu er det ved at være et problem da jeg ofte er hjemmefra nogen dage af gangen nu jeg har sendt en log til Jens som også svarede mig hurtigt han mener det er et problem med min adapter fra usb til rs232 det er galt med har nogen en ide til en adapter der rent faktisk virker jeg har denne nu http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-2.0-til-rs232-adapter-(9-pol).asp og nogen gange kan det køre et døgn andre gange få minutter eller kan man få en rs232 port til montering i en bærbar det ville være nemmere

hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: usb adapter
« Svar #1 Dato: Apr 30, 2013, 10:31 »
Hej jeg har en hel.... bøvl med at stokerkontrol fryser fast og nu er det ved at være et problem da jeg ofte er hjemmefra nogen dage af gangen nu jeg har sendt en log til Jens som også svarede mig hurtigt han mener det er et problem med min adapter fra usb til rs232 det er galt med har nogen en ide til en adapter der rent faktisk virker jeg har denne nu http://www.avxperten.dk/pc-kabler/usb-specialkabler/usb-2.0-til-rs232-adapter-(9-pol).asp og nogen gange kan det køre et døgn andre gange få minutter eller kan man få en rs232 port til montering i en bærbar det ville være nemmere

hilsen henrik

Hej Henrik

Prøv f.eks. denne:
http://www.hedestoker.dk/?item=3687

Vigtigt er det at det er en med ftdi chipset. Hedder det noget med prolific, så kan man være heldig det virker, men vi har haft meget bøvl med dem, da der er et hav a kina kopier af dette chipset som virker i få timer, måske dage hvis man er heldig.

Mvh. Jens


Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: usb adapter
« Svar #2 Dato: Apr 30, 2013, 11:12 »
Tak for link den er bestilt sammen med lidt andet grej  :)
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: usb adapter
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2013, 13:55 »
har idag modtaget usb adapteren og jeg kan ikke få computeren til at læse ind fra cden den blev med at søge efter driver på windows og jeg kan ikke få den til at installere ny hardware når jeg sætter adapteren i hvad gør jeg forkert kan kontaktes på 51434417 eller bare her
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: usb adapter
« Svar #4 Dato: Maj 01, 2013, 14:17 »
har idag modtaget usb adapteren og jeg kan ikke få computeren til at læse ind fra cden den blev med at søge efter driver på windows og jeg kan ikke få den til at installere ny hardware når jeg sætter adapteren i hvad gør jeg forkert kan kontaktes på 51434417 eller bare her
hilsen henrik

Hej Henrik

Den skulle meget gerne installere via Windows update og ikke den medfølgende cd.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: usb adapter
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2013, 14:25 »
Ja men den blev afbrudt da den var igang hvordan får jeg til at installere ny hardware når jeg sætter usb adapteren i jeg mener hvordan jeg sletter den for at få den kørt ind igen jeg har jo absolut ingen ide om hvad den hedder inde i systemet
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: usb adapter
« Svar #6 Dato: Maj 01, 2013, 21:35 »
Problemet løst indtil videre har købt en anden computer og det ser ud til at virke den der oprindelig skulle have været brugt til fyrrummet og som har drillet mig en del er nu fortid den blev stillet opad en skråning på marken og fik 6 knald med jagtriflen der slog jeg 2 fluer med et smæk computeren kommer ikke til at drille mig mere og riflen er kontrolskudt til bukkejagten  8)
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: usb adapter
« Svar #7 Dato: Maj 02, 2013, 07:28 »
Problemet løst indtil videre har købt en anden computer og det ser ud til at virke den der oprindelig skulle have været brugt til fyrrummet og som har drillet mig en del er nu fortid den blev stillet opad en skråning på marken og fik 6 knald med jagtriflen der slog jeg 2 fluer med et smæk computeren kommer ikke til at drille mig mere og riflen er kontrolskudt til bukkejagten  8)
hilsen henrik

Hej
 ;D ;D ;D
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: usb adapter
« Svar #8 Dato: Maj 02, 2013, 07:56 »
Problemet løst indtil videre har købt en anden computer og det ser ud til at virke den der oprindelig skulle have været brugt til fyrrummet og som har drillet mig en del er nu fortid den blev stillet opad en skråning på marken og fik 6 knald med jagtriflen der slog jeg 2 fluer med et smæk computeren kommer ikke til at drille mig mere og riflen er kontrolskudt til bukkejagten  8)
hilsen henrik
Ka' den grilles? ;D
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: usb adapter
« Svar #9 Dato: Maj 02, 2013, 08:13 »
Jeg tror sgu den vil ryge lidt hvis den kommer i weberen  ;D fruen spurgte godt nok om jeg havde nogen problemer jeg ville snakke om men måtte forklare hende at det var computeren og ikke mig der havde et problem nu har jeg fået fat i en compaq mini med xp og det ser ud til at køre det håber jeg ihvertfald det andet bliver lidt dyrt i længden en patron koster jo 15-16 kr  8)
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret