Forfatter Emne: Scotte 10 kW v10  (Læst 6792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lasse frost

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Scotte 10 kW v10
« Dato: Dec 23, 2012, 15:23 »
Hej Stokerforum

Vi fik for en lille uges tid siden udskiftet oliefyret, med en Scotte 10 kW, black star mini. (v6.xx)

Da vi er en del væk hjemme fra, ville der vare rart med noget overvågning af fyret.

Jeg kan i den forbindelse se at en v10 styring har et RJ45 stik, => direkte opkobling til nettet, hvilket jeg, kan se store fordele i.
Endvidere er et touch-panel heller ikke at foragte.

Jeg har kigge nettet lidt igennem for v10 styringer, men kan se at de alle bliver omtalt i forbindelse med Voody-brændere.

Findes der samme v10 løsning til Scotten? eller er det den samme?

Er forholdsvis nybegynder på området, så jeg må hellere undskylde på forhånd, hvis mit spørgsmål ikke giver mening. :-)

Vh - og glædelig jul

Lasse Frost

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #1 Dato: Dec 23, 2012, 15:32 »
Du jokker bare et kabel i den, og går ind i styringen under system og finder dit brugernavn og password til www.stokercloud.dk :) Scotte og Woody er i øvrigt det samme i dag.
« Senest Redigeret: Dec 23, 2012, 15:33 af Martin Pedersen »
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline lasse frost

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #2 Dato: Dec 23, 2012, 15:41 »
Hej Martin

Tak for det hurtige svar..
Det jeg mente var, om en v10 styring (touch) findes til en Scotte?
Eller kan Woody styringen monteres på en scotte?

vh

Lasse

Offline mbangsoe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 256
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #3 Dato: Dec 23, 2012, 15:46 »
V10-styringen kan fint monteres på din Scotte-brænder. Hvis du ikke vil ofre en ny styring, så kan du for under 500,- kr. få interface til din eksisterende styring.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs*
Trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Offline lasse frost

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #4 Dato: Dec 23, 2012, 15:52 »
V10-styringen kan fint monteres på din Scotte-brænder. Hvis du ikke vil ofre en ny styring, så kan du for under 500,- kr. få interface til din eksisterende styring.

Er det så hvor jeg skal have en computer stående tilkoblet fyret? (datalogning)

Tror nu også det bliver smeden der skal hjælpe med finansiering af en v10 styring, da han mente den nyeste scotte styring, (v 6.7) var den eneste der kunne monteres på anlæget.

Vh

Lasse Frost

Offline mbangsoe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 256
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #5 Dato: Dec 23, 2012, 17:52 »
V10-styringen kan fint monteres på din Scotte-brænder. Hvis du ikke vil ofre en ny styring, så kan du for under 500,- kr. få interface til din eksisterende styring.

Er det så hvor jeg skal have en computer stående tilkoblet fyret? (datalogning)

Tror nu også det bliver smeden der skal hjælpe med finansiering af en v10 styring, da han mente den nyeste scotte styring, (v 6.7) var den eneste der kunne monteres på anlæget.

Vh

Lasse Frost

Ja, net-interface til V6.xx kræver en PC koblet til styringen. Det behøver V10 ikke. Til gengæld er der så nogle ulemper (endnu) ved V10, som V6 ikke har.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs*
Trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #6 Dato: Dec 23, 2012, 18:00 »
V10 styringen er ikke låst fast til noget bestemt fyr, så den kan i princippet tilsluttes enhver pillebrænder eller stokerfyr (men det kræver lidt teknisk snilde)

Der kan også på Scotte/Woody være lidt udfordringer ved udskíftning til V10, det er ikke sikkert at stikket til brænderen passer, ligesom man måske skal investere i et par følere.

Med en V10 så sparer man at have en computer tændt, man får flere ind og udgange, men man sparer nok ingen piller ;)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline lastbear

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 52
  • Respekt optjent: +3/-1
    • Jorgav
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #7 Dato: Dec 23, 2012, 18:21 »
Hej Lasse
Jeg har en gammel laptop kørende med Stokersoft i fyrrummet tilsluttet, den er så tilsluttet min router. I første omgang trådløst, den gik meget dårligt, men et sæt homeplugs (netwærk over elnettet) løste mine problemer.
Så har jeg installeret Teamviewer på mine pcer (fyrrum, laptop, stationær) og min smartphone.
Jeg kan sidde i stuen og følge hvordan fyret har det eller hvorsomhelst med en en internet forbindelse.
Jeg er ikke på STokercloud med denne løsning (dovenskab!).

V10 betyder pc og teamviewer overflødigt, den er en fin løsning, jeg har dog problemer med v10 og kører med gammelt system julen over.

Ole

Offline lasse frost

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #8 Dato: Dec 23, 2012, 18:41 »
V10 styringen er ikke låst fast til noget bestemt fyr, så den kan i princippet tilsluttes enhver pillebrænder eller stokerfyr (men det kræver lidt teknisk snilde)

Der kan også på Scotte/Woody være lidt udfordringer ved udskíftning til V10, det er ikke sikkert at stikket til brænderen passer, ligesom man måske skal investere i et par følere.

Med en V10 så sparer man at have en computer tændt, man får flere ind og udgange, men man sparer nok ingen piller ;)

V10-styringen kan fint monteres på din Scotte-brænder. Hvis du ikke vil ofre en ny styring, så kan du for under 500,- kr. få interface til din eksisterende styring.

Er det så hvor jeg skal have en computer stående tilkoblet fyret? (datalogning)

Tror nu også det bliver smeden der skal hjælpe med finansiering af en v10 styring, da han mente den nyeste scotte styring, (v 6.7) var den eneste der kunne monteres på anlæget.

Vh

Lasse Frost


Ja, net-interface til V6.xx kræver en PC koblet til styringen. Det behøver V10 ikke. Til gengæld er der så nogle ulemper (endnu) ved V10, som V6 ikke har.
okay

Det med tilslutningen, burde ikke være noget problem. (industri-elektrikker). Men det lyder lidt som om folk har lidt problemer med v10 styringer?

vh Lasse

Offline mbangsoe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 256
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #9 Dato: Dec 23, 2012, 19:14 »
De issues der er med V10 skal nu nok blive løst. Den er vist heller ikke officielt i handlen endnu. Præcist hvordan det er med den ved jeg ikke. NBE er af en eller anden grund ret tavse om den styring.
Men du kan få et interface, som sagt, til V6, som koster en plov.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs*
Trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Offline Grespion

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 32
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Scotte 10 kW v10
« Svar #10 Dato: Dec 26, 2012, 00:51 »
Hej ,

Har selv V10 styringen til min Woody, og det kører ganske fint, dog skal du huske hvis du vil skabe ethernet over homeplugs som en anden har beskrevet så skal de køre på samme strømfase, det kunne jeg nemlig ikke med mit fyrrum da det står ude i stalden, som kører på sin egen fase.

Jeg tog så en anden mulighed satte et trådløs access point op som så har forbindelse til mit eksisterende wifi i huset, ganske nemt at sætte op og kan se fyret online på stokercloud, helt uden brug af kabel træk ganske smart, plus jeg også har fået forbedret mit trådløse internet, idet jeg nu har to hotspots :) win win
StokerCloud = Akselterp
Serienummer = 420
Styring = V10
Smartphone = Asus Zenphone
Tablet = Denver