Forfatter Emne: Det kunne være rart at ringe til en ven :( nyt fyr scotte 10 KW  (Læst 3381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Jeg har købt et blackstar 10 KW og tilsluttet med varmtvands priotering, det ser ud til at virke som det skal.

Jeg har lavet autoberegning, intastet vadierne og så startet jeg fyret.
Fyret startet op, varmet min VVB op til 55 som den lige er sat til, og så skiftet motorventilen over, det gik fint nok, så varmet fyret videre op, og det her kunne jeg ikke lide :( fyret gik op til 80 til 83 grader, hvor efter små 15 min sage der nedkøling, og stop temptur.

Under pumpe stod der pumpe start 0 grader og pumpe stop 60 grader? hvordan skal det lige forståes? for da jeg kom ud til fyret efter det var stoppet så jeg pumpen var stoppet?

Er der en der kan hjælpe mig her, jeg mener ellers jeg har fuldt alt hvad jeg kunne, og skal til at sende ind så der kan komme en opstarts mand ud, men mit lille hus har været koldt i 3 dage nu, og startet op for første gang for en lille time siden.

Hilsen
     Jimmy
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Blev fremløbsstrengen til huset varmt efter motorventilen skiftede over? Det kan være den i virkeligheden ikke har skiftet over. Det lyder jo lidt som om der ikke er kommet flow på ind til huset... siden temperaturen bare stiger og stiger. Så... tjek motorventilen.

P.s. Hvor holder du til i landet?
« Senest Redigeret: Nov 27, 2012, 17:27 af Martin Pedersen »
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline bimmerly

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 29
  • Respekt optjent: +0/-0
  • fra tp2000 til NBE
Hej
Din cirkulationspumpe skal da ikke stoppe ved 60 grader. så går det da galt. :-\
Og der er mont. temp.føler i keddel til styring.?
Min cirk.pumpe starter ved 55 og stopper ved 40.
Hilsen Svend
16kw.NBE med Black Star keddel m.semi rens.

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Din cirkulationspumpe skal da ikke stoppe ved 60 grader. så går det da galt. :-\
Og der er mont. temp.føler i keddel til styring.?
Min cirk.pumpe starter ved 55 og stopper ved 40.

Bare til info så bliver pumpestop værdien kun brugt når fyret har foretaget en nedlukning... så fortsætter pumpen til kedeltemperaturen rammer 60. Jeg ville også sætte den ned til 40, men det er ikke det der er problemet i det her tilfælde.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Hejsa og tak for det hurtige svar.
Det med pumpen fandt jeg ud af i de andre forummer, så den er god nok.

Efter nedlukning, og jeg har rent frem og tilbage, så er fyret startet op igen og ligger på ca 62 grader på kedlen, og ydelse 11% det virker stabilt nu.
Pumpen står til at køre 4, kan det ændres i styringen eller er det fast? På mine fangere kan jeg sette det op i styringen?

Ja den skiftet over og kørte i huset, men så skete der en nedlukning, jeg venter lige på VVB kommer op igen, så må vi se om det kommer i huset.

Jeg tror også der er en fejl, min røgtemperatur siger 728 grader varm? men jeg kan uden problemer holde på røret?

Hilsen
    Jimmy
« Senest Redigeret: Nov 27, 2012, 18:14 af J.Hahn »
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Blev fremløbsstrengen til huset varmt efter motorventilen skiftede over? Det kan være den i virkeligheden ikke har skiftet over. Det lyder jo lidt som om der ikke er kommet flow på ind til huset... siden temperaturen bare stiger og stiger. Så... tjek motorventilen.

P.s. Hvor holder du til i landet?

Jeg bor i Overhoved på Falster
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3

Offline kimhp65

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +1/-0
Din røgtemperatur føler er ikke den rigtige type. dette sættes op i styringen, og jeg tror bestemt der er valgt en forkert type. Prøv at vælge den anden. det kan ikke skade noget
Scotte 16 kw. 1016 BlackStar kedel. Kompressorrens. v13 Styring.
160 m2 som opvarmes til 23 gr.
Forventet forbrug 7.000 kg

Offline J.Hahn

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 153
  • Respekt optjent: +2/-0
Så blev den skiftet til en NTC det gav noget bedere, men nu ligger den på 58 grader, er det ikke for lidt?
SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW - 6.78
 Vakuum solfanger 30 rør
 VVB 300L
Ny test side med både sol og varme V.3