Stokerforum
Stoker => Stoker => Passat => Emne startet af: saustrup efter Feb 01, 2012, 23:57
-
Hejsa
Blæser virker ikke når den går igennem styringen, passat siger at det er printkortet , som der er en fejl på, og skal derfor have en ombytningskort som koster 5800 plus moms >:( så er der nogle der har haft samme problem, og der måske kender en expert der kan fejlfinde og evt rep printkortet.
Mvh Carsten fra Thisted
-
Jeg kan forestille mig at der sidder en triac til få kroner, men hvordan kører passaten? varierende eller i et par trin og pause?
-
Ja, den køre i trin 0 - 1 og 2
Mvh Carsten
-
kører blæseren slet ikke? eller kører den i et af trinnene?
-
Nej, den starter slet ikke op, kan måle på printkortet at på terminal 43 og 44 skal den komme ud 230 volt, men der kan jeg kun måle 140 og nogle gange kun 60 volt, kører i øjeblikket med 220 volt udenom styringen, men så kan blæseren jo ikke regulere sig selv.
Mvh Carsten
-
Er vi så heldige at der er el-diagram med?
-
Jeg har kun denne, men den viser jo ikke diagrammet i styringen.
Mvh carsten.
-
kikker den lige igennem :)
-
oki umiddebart uden at jeg vil hænges op
tjek lige din sikkring "F1"
-
var lige hurtig nok der
hvis F1 er død ville styringen også være død
hvad kan du måle hvis du har belastning på ( måling uden kan være misvisende )
ellers er det din "triac"
-
Fyret kan ikke køre hvis blæseren ikke køre op i omdr, det er ligesom om, at det er blæseren der fortæller styringen, at nu er jeg kommet op i omdr, og nu kan du bare køre videre, nu køre jeg jo uden om styringen, jeg har taget 220 volt fra en stikkontakt på væggen og sat ledningerne på blæsemotoren og så køre den max, og fyret holder sig igang.
Triac har vi prøvet at skifte, men uden held.
Når jeg trykker start på fyret, plejer blæseren at køre op på max, og så hurtig falde ned på det ønskede blæsehastighed, og det køre normalt.
har prøvet at måle, når jeg gjorde dette, men fik forskellige volt på ben 43 og 44 har kun kunne måle 140 volt max ved opstart...den skulle vil gerne have 220 volt når jeg trykker start, og så hurtig falde i volt igen, er det ikke korrekt???
Mvh carsten
-
det kan være ét af 2 ting
din blæser går træg eller ved at brænde af , her ved bruger den for meget strøm, og triacen kan ikke levere strøm nok , hvor i mod din stikkontakt har du mulighed for at bruge op til 10 Amp ( 75w / 230v = 0,3Amp CA !! )
selve styringen der fortæller din triac hvormeget der skal lukkes op for "strøm" hanen kan være defekt / mangle forbindelse til triacen
jeg kan se du bor i thisted området , jeg vil da gerne komme forbi og hjælpe men desvære først efter kl 17 lørdag
-
Jeg tror mest på de sidste, ka man se på billedet hvad der forsyner triac med strøm??og mange gange tak for budet, men vil helst ikke rode for meget med printet i disse kolde dage, for hvis der sker noget, har vi ingen varme i huset, så vil gerne vente lidt med besøget, til vi kommer lidt længere hen :) blæseren kan jeg køre stille og rolig rundt med fingeren.
P.s på skærmen viser den, at blæseren køre(grøn diode, ingangen til blæseren er 1)og det skal den også vise.
Mvh carsten
-
Lige et billed.
-
og lige en mere
-
en mere
-
Styringen
-
Det Område ca midt på, på det første billede ser mig lidt sort ud
du siger bare til
-
den store runde modstand midtfor er ogsa skiftet.og den metalplade med hul i, triac til hojre, er ogsa skiftet. måler 140volt konstant på stikket til blæseren, også når fyret ikke køre???
-
Hejsa - jeg kan godt se at det er lang tid siden denne sag har kørt, men fandt i nogensinde en løsning på problemet?
Jeg hat et lignende problem her. Blæseren vil ikke køre, den brummer bare lidt. Når jeg inde i programmeringen under trin 2 sætter blæser niveau til 80 -85- 90, så kører blæseren noglegange, men der kører op og ned i hastighedden hele tiden. Når jeg måler spænding kører den også op og ned 120 - 150 - 130 -80 - 120. Efter en tid går fyret i stå. En modstand på printkortet (R17) ser ud til at have været meget varm. Jeg kan ikke se hvor stor den skulle have været men når jeg måler på den er den 57K ohm.Det er nok alt for meget. Kan nogen fortælde mig hvor stor den skulle have været?
Nu har jeg også sat en extern strømforsyning på så jeg fører blæseren med 100V. Nødløsninger for at holde varmen.
Men det virker nogenlunde. VH Jens H
-
Hej, mit Passat C2 stoppede også med at blæse i weekenden. Strøm direkte på blæsermotoren og den kører. Målt spænding 148 v, blæseren kører ikke. Nøjagtigt som beskrevet ovenfor. Håber at nogle har en løsning, andet end den koster 6.000 + moms til ny elektronik, til Passat. Jeg har bekostet dette før, så nu er det ikke sjovt mere...