Forfatter Emne: Fortrådning af fyr og styringer  (Læst 1786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline martinbo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Fortrådning af fyr og styringer
« Dato: Apr 03, 2013, 07:28 »
Hej,

Jeg er i gang med at fortråde mit Woody 10kw fyr med tilhørende touch styring (mener det er V10) (købt i år).
Jeg har problemer med at finde ud af hvor jeg skal montere kablet fra iltstyring's kassen N-L S+ S- til V10 styringen.

I det diagram og tegningsmateriale jeg har fået, står der at de skal monteres på "tilsvarende klemmer" i venstre hjørne.. De findes ikke på mit print! klemmerne sidder anderledes på mit print. Der er dog heller ingen ander klemmer hvor der står noger med S+ og S-. (jeg kan regne ud at N er nul og L er fase.)
Dog står der et sted i den højre række, en klemme med ILT.. men jeg kan ikke finde svaret nogen steder i dokumentationen.

Noget andet er, jeg er i tvivl om rense funktionen, på fyret. de skriver at der skal tilsluttes 230V med fremsendte stik, og hvis der monteres ur på, skal den gerne køre 15 min om dagen.

mit spørgsmål, må fyret rense, selvom det er i drift, eller må den først rense når det er standset?
Tilslutter i det med eksternt ur? burde det ikke ligge i styringen?

håber i kan hjælpe.

Mvh
Martin
« Senest Redigeret: Apr 03, 2013, 07:33 af martinbo »

Offline Lamborg

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1401
  • Respekt optjent: +33/-6
  • Fyrmester lamborghus
Sv: Fortrådning af fyr og styringer
« Svar #1 Dato: Apr 03, 2013, 09:34 »
Det må være en forkert manual du har . Prøv denne .http://www.nbe.dk/files/manager/nbe%20version%2010%2004_10_12.pdf på side 28 står hvordan du montere det i en V.10.
Jo semi rensefunktion det burde være i V10 styringen men det er hvis ikke på plads endnu. Men i stedet for at købe og sætte timer ur til når nu det bare er et spørgsmål om tid , så kan du jo bare lige tænde for rensemekanismen på en stikkontakt og lade den kører mens du lige hælder piller på. Den må gerne rense mens fyret kører. 
MVH
Claus som ikke gider rette slåfejl.
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank.
V10 cloud lamborg (1676) opgraderet til V13
Lenovo 6.0.1
577kvm festlokaler og bolig + 80kvm kælder.
Årligt 12-13 kilokilo RW piller
http://www.stokercloud.dk/dev/lamborg.html

Offline noerskov

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 336
  • Respekt optjent: +4/-1
    • Mit fyr kommentarer er velkomne hvis i mener det ser helt galt ud :-)
Sv: Fortrådning af fyr og styringer
« Svar #2 Dato: Apr 03, 2013, 09:35 »
Hej med hensyn til rens min har altid bare kørt når fyret er i drift og det sker der ikke noget ved mit kører 15 minutter om dagen og det er nok man kan i xl byg få et ur der kan kan køre mindre
hilsen henrik
Scotte mini bs 1016 10 kw version 6,79 trækstabilisator grundfoss alpha 2 cirkulationspumpe kompressorens  3 vejs ventil 100 ltr vvb ca 140 kvm opvarmet i 3 plan heraf ca 20 kvm gulvvarme i betongulv huset er dårligt isoleret

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4450
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Fortrådning af fyr og styringer
« Svar #3 Dato: Apr 03, 2013, 10:23 »
I manualen står at s- skal monteres på V og s+ skal monteres på V1

Jeg mener ikke at semirensen endnu er understøttet af V10, det er helt klart at det kommer i fremtiden, men indtil da er du nød til at bruge et billigt døgnur, det har ingen betydning om semirensen kører under drift eller med stoppet fyr.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline martinbo

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Fortrådning af fyr og styringer
« Svar #4 Dato: Apr 03, 2013, 10:47 »
Hej igen - Tusinde tak for hjælpen. Jeg prøvede i går, at åbne en manual til V10 på NBE´s side, og det kunne jeg ikke. Men det link jeg har fået tilsendt, virker helt perfekt. Nu kan jeg se at det er en helt anderledes manual, med faktiske billeder på en touch screen.

Og tak for svaret omkring uret - jeg har et ur, som jeg sætter i kontakten..

mvh
Martin