Tips og Tricks > Guldkorn

Sommerdrift - How To Do

(1/2) > >>

MHES:
Hej,

På opfordring fra Folke (Birch-Nielsen) har jeg lavet en lille How-To-Do om Sommerdrift.

Filen kan læses/hentes på min web-side www.mhes.dk

Det er helt og holdent min egen vinkel på emnet og hvis nogen har kommentarer eller forslag, så er det meget velkomment.

Ellers er det bare til fri afbenyttelse  :)

Stor tak til Folke for ideen og korrekturlæsning  ;)

Hilsen
Michael

topgun:
Rigtig god guide, som altid.

Eneste jeg faldt over er at under ekstern kontakt mangler måske lige hvad forskellen er på at bruge den fremfor bare et ur på strømmen til fyret

MrMoelgaard:
Fint overblik. Det burde jo være en del af den officielle manual.

Hører det ikke med til historien om VVB urstyring at VVB drift ikke færdiggøres når tiden udløber? Så selvom VVB temperaturen kontrolleres frem til perioden udløber betyder det ikke nødvendigvis at VVB'en varmes op.

Mvh
Emil Mølgaard

frølårsraketten:
På dette og andre fora har "urstyring", "VVB-prioritering" og "sommerdrift" knyttet til NBE's produkter de seneste måneder fyldt meget.

Sådan går det desværre ofte, når teknikere udtænker løsninger for menigmand. Ku være fabrikanten skulle ha et testpanel af ikke teknikere, for at afprøve grænsefladen mellem menneske og maskine.

Testen kunne udføres efter at testerne havde hørt en gennemgang af de forhold en montør kommer ind på ifm. et optimeringsbesøg. Prøven kunne fex.være at indstille styringen til at holde fyret slukket hver nat, men med varmt vand i VVB fra kl. 07 og to timer frem.

Når de enkelte løsninger så var gennemsimuleret, kunne der evalueres for en optimering af manualen.

MHES:
Tak for kommentarer og tips  :)

Jeg har forsøgt at få det hele med og har opdateret manualen, så check endelig og giv kritik  ;)

Hilsen
Michael

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version