Forfatter Emne: Interne snegl kører ikke  (Læst 2772 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline J.K.

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody 16 kw + Atmos 18 kw
Interne snegl kører ikke
« Dato: Maj 29, 2010, 08:49 »
Hej

Er der nogen der har erfaringer med  problemer med den interne snegl. Min kører lidt en gang imellem men slet ikke som den skal, jeg har prøvet at skifte kondensator, men det hjælper ikke. Så nu mener jeg at det må være motoren eller en styringsfejl. Den har kørt 1 vinter så det er ikke lang tid for en motor at holde. Er der andre der har skiftet motor for intern snegl? Er det noget man bør have en ekstra liggende af i tilfælde af den går en kold vinternat?
Håber jeg kan trække lidt på andres erfaringer. :)

Hilsen
Jørn

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Interne snegl kører ikke
« Svar #1 Dato: Maj 29, 2010, 09:43 »
Hej Jørn,

Check at der ikke er noget i klemme mellem sneglen og brænderhuset, og at sneglen kan dreje frit.
Det kontrolleres lettest ved at afmontere motoren og prøve at dreje sneglen med hånden.

Hvis sneglen drejer frit og kondensatoren er skiftet, så kunne det tyde på at motoren er defekt eller udgangen i styringen.

Det afprøves lettest ved at sætte 230 VAC direkte til motoren (vel at bemærke med kondensatoren monteret) og checke om den så kan dreje sneglen rundt.
Kan den det, må det være styringen, kan den ikke, må det være motoren.
Det sidste her skal du kun gøre hvis du har forstand på el  ;)


Hilsen
Michael

Hej

Er der nogen der har erfaringer med  problemer med den interne snegl. Min kører lidt en gang imellem men slet ikke som den skal, jeg har prøvet at skifte kondensator, men det hjælper ikke. Så nu mener jeg at det må være motoren eller en styringsfejl. Den har kørt 1 vinter så det er ikke lang tid for en motor at holde. Er der andre der har skiftet motor for intern snegl? Er det noget man bør have en ekstra liggende af i tilfælde af den går en kold vinternat?
Håber jeg kan trække lidt på andres erfaringer. :)

Hilsen
Jørn

« Senest Redigeret: Maj 29, 2010, 09:46 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html