Forfatter Emne: scotte brænder "klikker" konstant, hvorfor?  (Læst 2820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johny

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
scotte brænder "klikker" konstant, hvorfor?
« Dato: Aug 05, 2009, 18:37 »
Jeg har en scotte 16KW brænder med en opop kedel...

Min brænder klikker kort efter at det starter op, men det forsvinder ikke på noget tidspunkt, er dette normalt?

Jeg har forsøgt at se om jeg kan finde ud af hvor fra lyden kommer, det lyder mest som om at det kommer fra selve blæsermotoren, man kan også se at selve blæseren rykker i takt med klikkene..

Jeg har også forsøt t starte det op, lade det køre lidt tid og derefter slukke for det og se om tænderen stadig er varm, hvilket den IKKE er..

Jeg er mest bange for at det er tænderen der bliver ved med at køre, skal nævnes at fyret starter perfekt og kører som det skal, der er blot den meget underlige lyd..?

 
« Senest Redigeret: Aug 05, 2009, 19:00 af Johny »

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: scotte brænder "klikker" konstant, hvorfor?
« Svar #1 Dato: Aug 05, 2009, 19:24 »
Jeg har en scotte 16KW brænder med en opop kedel...

Min brænder klikker kort efter at det starter op, men det forsvinder ikke på noget tidspunkt, er dette normalt?

Jeg har forsøgt at se om jeg kan finde ud af hvor fra lyden kommer, det lyder mest som om at det kommer fra selve blæsermotoren, man kan også se at selve blæseren rykker i takt med klikkene..

Jeg har også forsøt t starte det op, lade det køre lidt tid og derefter slukke for det og se om tænderen stadig er varm, hvilket den IKKE er..

Jeg er mest bange for at det er tænderen der bliver ved med at køre, skal nævnes at fyret starter perfekt og kører som det skal, der er blot den meget underlige lyd..?

Hej Johny

Du kan høre kliklyde når relæet slår til/fra til eltænderen, det sker kun under opstart.
Det du kan høre er formentlig blæseren som bliver slået til/fra, det foregår på den måde at blæseren enten kører eller ikke kører. Der er altså ikke noget med at blæseren kan køre på halv kraft, så det styres ved at tænde slukke så det passer og derfor kan man høre det klikker som blæseren bliver slået til/fra.

Som du selv skriver, kan du ikke mærke eltænderen være varm, så det er helt sikkert blæseren du hører.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Aug 05, 2009, 19:25 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Johny

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte brænder "klikker" konstant, hvorfor?
« Svar #2 Dato: Aug 05, 2009, 20:51 »
1000 tak for dit hurtige svar, nu kan jeg trygt sove igen..  ;o)