Forfatter Emne: Start/stop timere?  (Læst 5655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Start/stop timere?
« Dato: Apr 05, 2011, 14:01 »
I manualen står følgende:
Start/stop timere
Du har mulighed for at angive et eller flere tidsintervaller, hvor dit fyr skal starte og slukke på. Den
øverste er starttid den nederste er stoptid.

Den kan jeg ikke lige få ind på lystavlen som så meget andet.
Jeg har under urstyring følgende periode og tider:
Periode 6 timer
04.00
10.00
16.00
22.00
De kører så med vejrkompensering.
Hvis nu jeg gerne vil at fyret slukker kl 23 og tænder igen kl 04, hvordan får jeg sat de tider ind under Start/stop timere? Jeg synes ikke jeg kan få det til 2 linier som beskrevet i manualen, en med starttid og en med stoptid.
Biomax 16 fyrbøder

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Start/stop timere?
« Svar #1 Dato: Apr 05, 2011, 15:21 »
I manualen står følgende:
Start/stop timere
Du har mulighed for at angive et eller flere tidsintervaller, hvor dit fyr skal starte og slukke på. Den
øverste er starttid den nederste er stoptid.

Den kan jeg ikke lige få ind på lystavlen som så meget andet.
Jeg har under urstyring følgende periode og tider:
Periode 6 timer
04.00
10.00
16.00
22.00
De kører så med vejrkompensering.
Hvis nu jeg gerne vil at fyret slukker kl 23 og tænder igen kl 04, hvordan får jeg sat de tider ind under Start/stop timere? Jeg synes ikke jeg kan få det til 2 linier som beskrevet i manualen, en med starttid og en med stoptid.

Der er lavet en lille smule om siden den del af manualen blev skrevet. Forskellen er at du nu har en starttid og et interval. Før var det en start tid og en stop tid. Det giver i bund og grund det samme som du også kan se i listen, hvor der både er en start og en stop tid.

Altså hvis man før havde starttid 14:00 og stoptid 15:00 så er det samme nu starttid 14:00 og interval 60 minutter.

Mvh. Jens

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Start/stop timere?
« Svar #2 Dato: Apr 05, 2011, 15:46 »
I manualen står følgende:
Start/stop timere
Du har mulighed for at angive et eller flere tidsintervaller, hvor dit fyr skal starte og slukke på. Den
øverste er starttid den nederste er stoptid.

Den kan jeg ikke lige få ind på lystavlen som så meget andet.
Jeg har under urstyring følgende periode og tider:
Periode 6 timer
04.00
10.00
16.00
22.00
De kører så med vejrkompensering.
Hvis nu jeg gerne vil at fyret slukker kl 23 og tænder igen kl 04, hvordan får jeg sat de tider ind under Start/stop timere? Jeg synes ikke jeg kan få det til 2 linier som beskrevet i manualen, en med starttid og en med stoptid.

Der er lavet en lille smule om siden den del af manualen blev skrevet. Forskellen er at du nu har en starttid og et interval. Før var det en start tid og en stop tid. Det giver i bund og grund det samme som du også kan se i listen, hvor der både er en start og en stop tid.

Altså hvis man før havde starttid 14:00 og stoptid 15:00 så er det samme nu starttid 14:00 og interval 60 minutter.

Mvh. Jens

Mvh. Jens

Pye ha så reddede jeg æren denne gang. Hvis jeg sætter den til at starte kl 05 og slukke kl 23 overskriver det så ikke urstyringen, vejrkompensering mm?
« Senest Redigeret: Apr 05, 2011, 15:54 af Lund-Lemvig »
Biomax 16 fyrbøder

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Start/stop timere?
« Svar #3 Dato: Apr 05, 2011, 17:10 »
Pye ha så reddede jeg æren denne gang. Hvis jeg sætter den til at starte kl 05 og slukke kl 23 overskriver det så ikke urstyringen, vejrkompensering mm?

Jo det kan det godt - i de nyere styringer hvor urstyring virker rigtig godt anbefales det at bruge dette istedet for StokerKontrols. Det er rarere at have dem i styringen, så virker det også selvom pc'en er slukket. Der er ingen fordele og desuden risikerer man at de "slås" om hvem der skal starte og stoppe.

De er der mest fordi der i de ældre styringer ikke er et ur, der er StokerKontrols timere guld værd.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Lund-Lemvig

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 634
  • Respekt optjent: +8/-0
Sv: Start/stop timere?
« Svar #4 Dato: Apr 05, 2011, 17:22 »
Pye ha så reddede jeg æren denne gang. Hvis jeg sætter den til at starte kl 05 og slukke kl 23 overskriver det så ikke urstyringen, vejrkompensering mm?

Jo det kan det godt - i de nyere styringer hvor urstyring virker rigtig godt anbefales det at bruge dette istedet for StokerKontrols. Det er rarere at have dem i styringen, så virker det også selvom pc'en er slukket. Der er ingen fordele og desuden risikerer man at de "slås" om hvem der skal starte og stoppe.

De er der mest fordi der i de ældre styringer ikke er et ur, der er StokerKontrols timere guld værd.

Mvh. Jens

Super, mange tak for hjælpen. Jeg giver Stokerkontrol chancen da maskinen den er installeret på, alligevel kører 24/7-365 så må jeg se hvor galt det går.
Biomax 16 fyrbøder