Forfatter Emne: Silomåler  (Læst 2122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ErnstM

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 232
  • Respekt optjent: +4/-3
Silomåler
« Dato: Feb 19, 2019, 13:44 »
Så har jeg da lige brugt alle ugepengene igen. Euro 3,60 for en måler på Ebay.
https://www.ebay.de/itm/1PCS-Sharp-GP2Y0A21YK0F-GP2Y0A21-10-80cm-Infrared-Proximity-Distance-Sensor/181951850957?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Ikke at det virker særlig godt, måler ca. dobbelt afstand, men så må der jo bare justeres.
Det ser da noget blæret ud på Cloud at pillebeholdning nu ses i siloen.
Mvh ErnstM
« Senest Redigeret: Feb 19, 2019, 13:50 af ErnstM »
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Silomåler
« Svar #1 Dato: Feb 19, 2019, 19:40 »
Jeg har helt samme model, bare fra AliKebab. Den virker rigtigt fint og jeg er ikke i tvivl om det er helt den samme man kan købe i dk til en faktor +20
Når det så er sagt havde jeg samme problemer, den skal sidde rimeligt præcist rent retningsmæssigt og hvis pillerne kommer uden for det måleområde, bare en enkelt cm, passer tallet slet ikke mere, så det kan også være derfor den er upræcis for dig i nuet.
Min måler indenfor en centimeter i måle området.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline ErnstM

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 232
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Silomåler
« Svar #2 Dato: Feb 20, 2019, 09:17 »
Jeg har helt samme model, bare fra AliKebab. Den virker rigtigt fint og jeg er ikke i tvivl om det er helt den samme man kan købe i dk til en faktor +20
Når det så er sagt havde jeg samme problemer, den skal sidde rimeligt præcist rent retningsmæssigt og hvis pillerne kommer uden for det måleområde, bare en enkelt cm, passer tallet slet ikke mere, så det kan også være derfor den er upræcis for dig i nuet.
Min måler indenfor en centimeter i måle området.
Jeg vil lige prøve at bruge op i siloen ( 400L affalds container med tilvirket skrå bund, så pillerne kan løbe ud af et hul i bunden), føleren skal nok ikke som nu sidde over udløb, men på siden, så bliver det nok et mere realistisk billede på Cloud, eller er der en bedre placering?
Mvh
ErnstM
Ernst
« Senest Redigeret: Feb 20, 2019, 09:18 af ErnstM »
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Silomåler
« Svar #3 Dato: Feb 20, 2019, 15:56 »

Jeg vil lige prøve at bruge op i siloen ( 400L affalds container med tilvirket skrå bund, så pillerne kan løbe ud af et hul i bunden), føleren skal nok ikke som nu sidde over udløb, men på siden, så bliver det nok et mere realistisk billede på Cloud, eller er der en bedre placering?
Mvh
ErnstM
Ernst

Du skal vel bare placere den hvor det giver mening for dig at kende afstanden til pillerne? Jeg har muret min fast på ombugget på siloen bagerst så den målen ned mod min skrå bund, men altså ikke ned i den og/eller ned mod sneglen.
Ideelt set ville den måle bedre eller mere sigende hvis den målte direkte mod nederste punkt i siloen, men af flere grunde sidder min ikke der.
Dels piller jeg låget af når jeg fylder den op og fylder den helt til kanten hele vejen. Dels for at fylde færrest muligt gange, dels for at udregne det præcise forbrug pr. måned. Jeg tænker også at den ville sidde lidt i fare zonen hvis den var limet på lågen lige over sneglen. Der kommer pillesækken tæt på hvis jeg fylder gennem låget .

Hvis det er en plastic container tænker jeg det passer endnu bedre med du får reflektioner hvis ikke du er præcis med retningen.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline ErnstM

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 232
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Silomåler
« Svar #4 Dato: Feb 20, 2019, 17:18 »

Nu kommer forbruget i en silo jo ikke lige til at passe med det billede der er på Cloud, tværtimod svinder det først lige over snegleudløb og det ved siderne må så trille ind mod snegleudløb som et V. Må lige se når jeg er helt i bund hvor jeg får den bedste aftastning og billede på Cloud. Tror det bliver i et hjørne væk fra udløb i bunden.
Mvh
ErnstM
« Senest Redigeret: Feb 20, 2019, 17:19 af ErnstM »
Black Star 1016 Scotte 10kw iltstyring, energimåler og kompressorrens
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/ernstm/main-page
Styringsversion V7
Huawei Mate 20 Lite

Årlig forbrug 5,5ton
VH ErnstM