Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: danskfocus efter Feb 25, 2010, 19:27
-
Er det normalt at gearmotoren for den interne snegl bliver varm, den er 74 grader ?
-
Hej Danskfocus.
Jeg kender kun mit eget anlæg, og har lige lagt en hånd på motoren for den interne snegl - ca. 40 grader vil jeg tro.... ikke meget varmere end kropstemperatur...
-
Ok, gad vide om den er ved at dø. Anlægget har kun kørt i 12 dage, så jeg håber den holder lidt endnu.
At gearmotoren er varm, giver mig også svaret på hvorfor min skakttemp. hele tiden ligger højt ca. 50-65 grader. Temp.føleren sidder lige over gearmotoren.
-
Har du fornemmelse af at motoren arbejder hårdt? om den evt går imod et sted?
Hvis ikke det er tilfældet, så kan motoren vel være ekstra varm fordi skakttemperaturen er høj...
Prøv at tage stikket og faldrøret af brænderen. Derved vil blæseren standse, og du kan så ved at kigge ned til den interne snegl kontrollere hvilken vej flammen helst vil. Vil flammen ind mod den interne snegl er der for lidt træk igennem skorsten eller kedel, og det vil give for høj skakttemperatur...
Jeg kan i et tidligere indlæg se at du fyrer i en Opop H418. Prøv at skubbe håndtaget bag på kedlen helt ind, derved får luften en lettere vej gennem kedlen...
-
Ja du kan jo have ret i at jeg måske har vendt problemet på hovedet, det kontrollerer jeg imorgen.
-
Jeg kunne ikke vente til imorgen.
Med faldrøret og stikket afmonteret, bliver flammen suget ind i kedlen, så det skulle ikke kunne være manglende træk.
Sneglen går ikke på nogen steder, det gjorde den dog da jeg først startede anlægget op, det afhjalp jeg ved at lægge et par tynde skiver under motorflanchen.
-
Hmmm ja det skulle jo helst passe fra fabrikken...
Hvis ikke sneglen på en eller anden måde kører for stramt, så har du da nok ret i at motoren ikke har det for godt...
-
Sneglen går ikke på nogen steder, det gjorde den dog da jeg først startede anlægget op, det afhjalp jeg ved at lægge et par tynde skiver under motorflanchen.
Lidt svært lige at se hvad du egentligt har gjort, men du kunne som forsøg fjerne de skiver og se om det ikke ændre på motortemperturen, det vil nok vise sig i løbet af en time eller to.
/Hans
-
Det kan jeg sagtens gøre, men så går den jo netop på skakten og laver nogle forfærdelige skrigelyde.
Vil kigge på det om lidt, skal alligevel rense kedel og begrænse blæserens indblæsning.