Forfatter Emne: Vintertid... Hvordan får jeg Woody'en til at køre konstant??  (Læst 2198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hoxer

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 49
  • Respekt optjent: +0/-0
Jeg har her hen over sommeren haft fyret til at køre i perioder på døgnet. Men nu hvor det bliver koldere, vil jeg gerne have den til at køre hele tiden. Men fanme om jeg kan huske hvordan den stod sidste år...

Jeg har søgt rundt om herinde, men kan ikke finde noget... Jeg har forsøgt med at lade den starte kl. 11 og så køre i 720 (=12 timer) 2 gange i døgnet, men det har resulteret i at den her til morgen stod i "slukket på ur" (og et lidt koldt hus). Så det kunne den ikke finde ud af.

Hvad dælen gør jeg så??

En anden ting er at jeg kunne godt tænke mig at lave en ny indvejning af piller, da jeg kan se at min står ret lav i forhold til nogen af jer andres (iflg. indlæg). Mener den står på kun 865... Men hvordan bære jeg mig an med det??

Håber der er nogen som er behjælpelige, for fruen er sgu ved at være træt af både fyret og mig ;o)
16kw Woody vers. 7 på Opop 418 kedel

Forbrug 2012 ca. 5,5 tons piller
Forbrug 2011 ca. 5,3 tons piller
Forbrug 2010 ca. 4,7 tons piller

Suppleret af:
7 m2 Arcon solfanger og 300ltr. Sonnekraft vvb

2 plans hus på 197 m2 fra 1974.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Hej,

Tja, der er flere muligheder  :)
Det simpleste er at sætte alle tider i "urstyring kedel" til 0:00 og perioden til 0:00, så er urstyringen slået fra.
En anden mulighed er som du selv skriver at lave nogle starter i løbet af døgnet, som tilsammen giver mindst 24 timer, men her skal man lige være opmærksom på evt. "indblanding" i periodelængden afh. af udetemperaturen (hvis man har ude føler).

For at lave ny afvejning skal du blot følge vejledningen på de første sider i manualen  ;)
...det er lidt forskelligt afh. af hvilken version software du har.

Med en v4.99, som det ser ud til at du har, gøres det ved at slukke for strømmen til styringen, afmonter stikket til brænderen, tænd for strømmen igen mens OP-knappen holdes inde.
Nu kører doseringssneglen konstant indtil du stopper den med NED-knappen.
Sluk så for strømmen, monter stikket på brænderen igen og tænd for strømmen.

Nu kan den afvejede mængde (dosering på 360 sek. som du selv har timet  :) ) indtastes under "AUTOBEREGNING" >> "SNEGL YDELSE".

Hilsen
Michael

Jeg har her hen over sommeren haft fyret til at køre i perioder på døgnet. Men nu hvor det bliver koldere, vil jeg gerne have den til at køre hele tiden. Men fanme om jeg kan huske hvordan den stod sidste år...

Jeg har søgt rundt om herinde, men kan ikke finde noget... Jeg har forsøgt med at lade den starte kl. 11 og så køre i 720 (=12 timer) 2 gange i døgnet, men det har resulteret i at den her til morgen stod i "slukket på ur" (og et lidt koldt hus). Så det kunne den ikke finde ud af.

Hvad dælen gør jeg så??

En anden ting er at jeg kunne godt tænke mig at lave en ny indvejning af piller, da jeg kan se at min står ret lav i forhold til nogen af jer andres (iflg. indlæg). Mener den står på kun 865... Men hvordan bære jeg mig an med det??

Håber der er nogen som er behjælpelige, for fruen er sgu ved at være træt af både fyret og mig ;o)
« Senest Redigeret: Nov 07, 2011, 09:24 af MHES »
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Hoxer

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 49
  • Respekt optjent: +0/-0
Tusind tak for hjælpen...

Super at nu kan fyret køre konstant. Så skal jeg bare have varmen igen, for så at kunne slukke fyret og lave en ny afvejning ;o)
16kw Woody vers. 7 på Opop 418 kedel

Forbrug 2012 ca. 5,5 tons piller
Forbrug 2011 ca. 5,3 tons piller
Forbrug 2010 ca. 4,7 tons piller

Suppleret af:
7 m2 Arcon solfanger og 300ltr. Sonnekraft vvb

2 plans hus på 197 m2 fra 1974.