Forfatter Emne: Nyt stokerfyr.......  (Læst 20160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #15 Dato: Aug 25, 2010, 19:44 »
Alle tre kombinationer bliver jo solgt, så det er vel op til en vurdering for den enkelte...

Mit anlæg (ala dette http://q-pro.dk/pillefyr-stoker/woody-low-waste-16kw-pillefyr.htm ), som jeg er meget glad for, står i et uopvarmet rum. Der er dog næppe tvivl om, at set udfra isoleringsværdien, så er det noget af det dyreste isoleringsmateriale, som jeg nogensinde vil komme til at købe.

Jeg regner med at kedlen hos mig holder i over 20 år, så det kan sikkert betale sig hjem  :)

Angående forskel på Woody og Scotte, så læs også http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=1270.msg7822#msg7822.
« Senest Redigeret: Aug 25, 2010, 19:45 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #16 Dato: Aug 25, 2010, 21:07 »
Hej
Til oplysning skal man lige tænke på at virkningsgraden er lavet på DTI i et rum hvor temperaturen er 20 gr. rundt om kedlen og ikke i et koldt fyrrum hvor der er -10 gr. uden for kedlen.

Mvh Allan
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #17 Dato: Aug 25, 2010, 22:15 »
Hej
Til oplysning skal man lige tænke på at virkningsgraden er lavet på DTI i et rum hvor temperaturen er 20 gr. rundt om kedlen og ikke i et koldt fyrrum hvor der er -10 gr. uden for kedlen.

Mvh Allan

Korrekt, - men virkningsgraden vil altid være bedre på comfort kedlen, - kontra standard Opop 418.

De er jo begge testet efter samme præmisser :)

Men igen, - det tager en del tid at "tjene" forskellen på 4 procent, - det havde været anderledes hvis det havde været et olie eller gasfyr :)

Uanset hvilken kedel model man vælger, - så er virkningsgraderne på 90-94 procent blandt markedets absolut bedste.

NBE vil IKKE smide et produkt på markedet medmindre det får A/A på DTI - det er en prisværdig målsætning, - og et særdeles højt kvalitetsniveau :)

Forresten, - skal vi drikke Jannich under bordet til åbent hus i år Allan ?, - det burde være en smal sag  ;D

/Kram
« Senest Redigeret: Aug 25, 2010, 22:16 af levi »

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #18 Dato: Aug 25, 2010, 22:34 »
Hej
Til oplysning skal man lige tænke på at virkningsgraden er lavet på DTI i et rum hvor temperaturen er 20 gr. rundt om kedlen og ikke i et koldt fyrrum hvor der er -10 gr. uden for kedlen.

Mvh Allan

Korrekt, - men virkningsgraden vil altid være bedre på comfort kedlen, - kontra standard Opop 418.

De er jo begge testet efter samme præmisser :)

Men igen, - det tager en del tid at "tjene" forskellen på 4 procent, - det havde været anderledes hvis det havde været et olie eller gasfyr :)

Uanset hvilken kedel model man vælger, - så er virkningsgraderne på 90-94 procent blandt markedets absolut bedste.

NBE vil IKKE smide et produkt på markedet medmindre det får A/A på DTI - det er en prisværdig målsætning, - og et særdeles højt kvalitetsniveau :)

Forresten, - skal vi drikke Jannich under bordet til åbent hus i år Allan ?, - det burde være en smal sag  ;D

/Kram
Ja den er jeg da med på, kommer du i år? glæder mig til at hilse på dig.

Mvh Allan
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #19 Dato: Aug 25, 2010, 22:52 »
Hej
Til oplysning skal man lige tænke på at virkningsgraden er lavet på DTI i et rum hvor temperaturen er 20 gr. rundt om kedlen og ikke i et koldt fyrrum hvor der er -10 gr. uden for kedlen.

Mvh Allan

Korrekt, - men virkningsgraden vil altid være bedre på comfort kedlen, - kontra standard Opop 418.

De er jo begge testet efter samme præmisser :)

Men igen, - det tager en del tid at "tjene" forskellen på 4 procent, - det havde været anderledes hvis det havde været et olie eller gasfyr :)

Uanset hvilken kedel model man vælger, - så er virkningsgraderne på 90-94 procent blandt markedets absolut bedste.

NBE vil IKKE smide et produkt på markedet medmindre det får A/A på DTI - det er en prisværdig målsætning, - og et særdeles højt kvalitetsniveau :)

Forresten, - skal vi drikke Jannich under bordet til åbent hus i år Allan ?, - det burde være en smal sag  ;D

/Kram
Ja den er jeg da med på, kommer du i år? glæder mig til at hilse på dig.

Mvh Allan

Naturligvis kommer jeg igen i år :)

Glæder mig da også til at se dig, - og hvis du er heldig får du en krammer :)

/Kram

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #20 Dato: Aug 26, 2010, 17:39 »
Selvom det skulle komme til at foregå under lettere omtågede forhold, så vil det næsten være for ømt, hvis to konkurrerende forhandler på den måde falder hinanden om halsen. Det kan forbrugerne jo ikke være tjent med  ;D

Måske kan der skabes lidt passende afstand, hvis man kan spille forhandlerne lidt ud mod hinanden på prisområdet.

Fra et andet stoker forum, forstår jeg, at man altid bør kunne få en forhandler ned i 19500 kr. inkl. mons (+fragt?) for en komplet Scotte 16/24 kW, med Opop 418 kedel, version 6-styring, interface og opstartbesøg.

« Senest Redigeret: Aug 26, 2010, 17:41 af Frank_rasmussen »
Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #21 Dato: Aug 26, 2010, 19:12 »
Selvom det skulle komme til at foregå under lettere omtågede forhold, så vil det næsten være for ømt, hvis to konkurrerende forhandler på den måde falder hinanden om halsen. Det kan forbrugerne jo ikke være tjent med  ;D

Måske kan der skabes lidt passende afstand, hvis man kan spille forhandlerne lidt ud mod hinanden på prisområdet.

Fra et andet stoker forum, forstår jeg, at man altid bør kunne få en forhandler ned i 19500 kr. inkl. mons (+fragt?) for en komplet Scotte 16/24 kW, med Opop 418 kedel, version 6-styring, interface og opstartbesøg.



Jeg krammer, - hvem det passer mig at kramme, - uanset hvad der står på vedkommenes bluse  ;D

Det er min ret som dansker  ;D

Men indrømmet, - der skal nok lige et par øl ned i ganen først  :D

Man er vel et krammedyr  ;)
« Senest Redigeret: Aug 26, 2010, 19:41 af levi »

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #22 Dato: Aug 26, 2010, 22:56 »
Selvom det skulle komme til at foregå under lettere omtågede forhold, så vil det næsten være for ømt, hvis to konkurrerende forhandler på den måde falder hinanden om halsen. Det kan forbrugerne jo ikke være tjent med  ;D

Måske kan der skabes lidt passende afstand, hvis man kan spille forhandlerne lidt ud mod hinanden på prisområdet.

Fra et andet stoker forum, forstår jeg, at man altid bør kunne få en forhandler ned i 19500 kr. inkl. mons (+fragt?) for en komplet Scotte 16/24 kW, med Opop 418 kedel, version 6-styring, interface og opstartbesøg.



Mon ikke alle har det bedst med at forhandlerne kan enes og snakke sammen, frem for at altid skulle spille ud mod hinnanden?


Mvh Allan
« Senest Redigeret: Aug 26, 2010, 22:57 af Hedestoker »
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #23 Dato: Aug 26, 2010, 23:04 »


Jeg krammer, - hvem det passer mig at kramme, - uanset hvad der står på vedkommenes bluse  ;D

Det er min ret som dansker  ;D

Men indrømmet, - der skal nok lige et par øl ned i ganen først  :D

Man er vel et krammedyr  ;)
[/quote]

Ja hul i det, bare vi har det sjovt.
Øl og solbrændt svin skal vi jo op og ha når der nu er åbent hus hos NBE

Jannich er fantastisk til at lave Pulled Pork, så tag og kom forbi, alle der måtte have lyst.

Mvh Allan
« Senest Redigeret: Aug 26, 2010, 23:05 af Hedestoker »
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline EF

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 74
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody Bio comfort 16 Kw NU med styring 6.21
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #24 Dato: Aug 27, 2010, 08:42 »
Hej
Nu bliver der talt meget om virkningsgrad. Men hvad kan der købes af gimmiks (sommerstop med føler, vvb. priotering osv.) til de forskellige typer Scotte og woody. Hvor lette er de i menuerne at betjene, og ikke mindst når det gælder kedler....de skal renses. Hvor lette og tidskrævende er de hver især at rense. Men det er jo bl.a. også noget af det man kan få svar på herinde  :D

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: Nyt stokerfyr.......
« Svar #25 Dato: Aug 27, 2010, 17:40 »
Tja, det er jo op til den enkelte; men jeg ville ikke undvære noget af ekstra udstyret, og det er jo forholdsvis billigt det hele; det skulle da lige være flowmåleren, som forsøg desværre viser, at med min styring og shuntvent (og måske en dårlig radiator et sted) ikke helt giver de logningsmuligheder, som jeg havde håbet på.

Specielt varmvandsprioritering er jo rørende billigt at få lavet, når man alligevel laver rørføringen om, og kombinationen med Sommerstop synes jeg har fungeret rigtigt godt hos mig.

Jeg vil vurdere, at den nye "Woody'-kedel er en smule mere besværlig at rense end en Opop 418-kedel p.g.a. størrelsesforskellen og 'indhakket' i den nye
'Woody'-kedels fyrkammer. Men vi er derude hvor vi måske taler sekunder i forskel på rensningstid..

Ellers er der jo som omtalt minimal forskel på en Scotte og en Woody, selvom http://www.pelletsburner.dk/hus%202010.pdf måske antyder, at det er der kommet i de nye versioner....

Jeg ærgrer mig over, at jeg bor så langt væk fra Øster Vrå, at jeg nok ikke kan slippe af sted med at kalde det en 'tvungen familieudflugt'...jeg ville ellers gerne have set forhandlerne i et gruppekram  :) (..der kommer vel billeder?)...og scorer den nyeste chip-version gratis....







Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron