Forfatter Emne: StokerKontrol 3.21 til Linux  (Læst 26486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
StokerKontrol 3.21 til Linux
« Dato: Maj 07, 2011, 16:18 »
Så er StokerKontrol 3.21 klar til Linux.

Hent den på www.stokerkontrol.dk under download linket.

Nyheder for StokerKontrol 3.21 siden 3.12:

- SMS alarm grænse for magasin indhold kan nu være større end 999 kg.
- Drift og forbrugsgrafer på oversigtsbillede kan nu få ny position (se http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=2161.msg15430 )
- Min ydelse var vist som "null" i hændelsesloggen - rettet
- Vejrkompenseringsændringer er nu navngivet korrekt i hændelsesloggen afhængig af chip version
- Ved gem/hent opsætning gemtes snegl intern kørsel pr. minut ikke
- Ved gem/hent opsætning var der byttet rundt på Blæser stop og belastning eltænding
- Uret i styring synkroniseres når StokerKontrol startes og hver time efterfølgende.
- StokerKontrol låser ikke længere ved negative effekt KW værdier (en fejl på chip <= 6.64 med meget høje eller lave mætninger ved sluk)
- Forhøjet grænseværdier på sensorer ved kabelbrud (StokerKontrol kunne låse ved f.eks. brudt kedeltemperatursensor)
- Tilføjet manglende tekster for gem/hent i editoren
- Alle dynamiske værdier eksporteres nu som JSON - man kan lave sine egne net sider med eget layout (kræver viden om at bygge hjemmesider)
- Forskellige ændringer til StokerKontrol 4 interface på nettet
- Alarm ved lav pillebeholdning på email og SMS (kræver chip 6.0+)
- Fuld kompatibel med chip version 6.61+
- Mulighed for at tilknytte en Android telefon med StokerKontrol Widget for Android (hent den på Marked)
- Mulighed for upload til central opsamlingsserver
- Tilføjet skakt og kw til grafer
- Tilføjet PID/PI og ilt PI til live statistik siden
- Ekstra decimal på udetemperatur (kræver chip 6.60+)
- Baggrundsbillede på graf mindre sort så f.eks. røg temperatur er mere tydelig
- Tilføjet normally closed mulighed til udgang for pumpe
- Filtreret iltreguleringsfaktor ud, så den ikke logges til event loggen
- Fjern panel knap tilføjet editor, så det virker bedre på små skærme
- Små optimeringer og fejlrettelser til editor, bla. kunne load a baggrundsbillede give hvid baggrund
- Baggrundsbillede i editor benytter sig nu af alpha kanal = fuld gennemsigtidhed på PNG billeder
- Bagvedliggende kommunikation filtreres hårdere, hvilket forbedrer systemer med meget støj og minimerer "støj" i event loggen
- Blæs midt tegnes ikke i grafer for blæs på chips der ikke understøtter det
- -300 grader filtreret ud i grafer for udetemperatur, retur temperatur, flow og ekstra temperatur
- Check for defekte sprogfiler, så der vises en advarsel
- Avanceret logging kan aktiveres fra PrivateParms.prop filen uden om brugergrænsefladen (advlog=true)
- Sprog editor har fået en opstramning og er nemmere at bruge
- Forstærkning ilt "d og p" er nu "i og p" som det også er styringen
- Drift og forbrugsdata til web er nu 100% valid json til de der måtte være interesseret i det (man kan lave sin egen webside, hvis man har nørdede tendenser :-)
- Optændingspuls var vist 2 gange i opsætning, rettet.
- Kapacitet max opstod dobbelt for chips < 5

Mvh. Jens

« Senest Redigeret: Maj 07, 2011, 16:19 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2011, 22:22 »
De samme fejl optræder i denne version, som i den foregående. Specialtegn gengives forkert. Udetemperatur kan ikke hentes via nettet osv.

Det var med Ubuntu v10.04, så jeg fik installeret v11.04 i stedet. Samme resultat, så nu er jeg vendt tilbage til v3.20 med XP (SP 3).
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2011, 06:24 »
De samme fejl optræder i denne version, som i den foregående. Specialtegn gengives forkert. Udetemperatur kan ikke hentes via nettet osv.

Det var med Ubuntu v10.04, så jeg fik installeret v11.04 i stedet. Samme resultat, så nu er jeg vendt tilbage til v3.20 med XP (SP 3).

Sært - her kører det som en drøm.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2011, 11:44 »
Hej...

Kan det passe at java skal trække 200mb hukommelse når stokerkontrol kører?

Troede egentlig ikke stokerkontrol var så stort et program...

Jeg skiftede til Ubuntu for at det skulle være lettere at trække, og jeg tænkte det måske kunne være grundet fejl med adapterdrivere at den trak så meget hukommelse, men det er måske bare sådan det skal være?

Mvh Steffen
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2011, 12:06 »
Hej...

Kan det passe at java skal trække 200mb hukommelse når stokerkontrol kører?

Troede egentlig ikke stokerkontrol var så stort et program...

Jeg skiftede til Ubuntu for at det skulle være lettere at trække, og jeg tænkte det måske kunne være grundet fejl med adapterdrivere at den trak så meget hukommelse, men det er måske bare sådan det skal være?

Mvh Steffen

Hej Steffen

Det passer fint ja, den bruger deromkring når den peaker i nogle meget specielle situationer. Derfor kan det sagtens minimeres uden det store arbejde, men det er det den bruger lige nu.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2011, 12:24 »
Okay...

Jeg synes den gør det meget af tiden, men må jo så konstatere at min gode gamle pc har det hårdt:-)
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2011, 13:06 »
Okay...

Jeg synes den gør det meget af tiden, men må jo så konstatere at min gode gamle pc har det hårdt:-)

Nej ikke helt - den tager rammen fordi den måske skal bruge det på et tidspunkt, og den tager det hele når den starter op uanset. Teknisk vil der inde bagved nemt ske at det faktisk swappes ud til disken det der ikke bruges af den klump. Men det er Windows (eller Linux) der tager den beslutning.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline SKM

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 439
  • Respekt optjent: +17/-1
    • Stokercloud - Midlertidig lånestyring
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2011, 16:21 »
Okay...

Jeg synes den gør det meget af tiden, men må jo så konstatere at min gode gamle pc har det hårdt:-)

Nej ikke helt - den tager rammen fordi den måske skal bruge det på et tidspunkt, og den tager det hele når den starter op uanset. Teknisk vil der inde bagved nemt ske at det faktisk swappes ud til disken det der ikke bruges af den klump. Men det er Windows (eller Linux) der tager den beslutning.

Mvh. Jens
Aha...

Hmmm... måske man skal have sig et computerkursus engang - bare sådan et der indeholder lige det man skal bruge som seminørd ;D

Tak for dine tålmodige forklaringer...

Mvh Steffen
Mvh Steffen
________________________________________________________________
8) "Ønsker du tid med frænder'n - få kompressorrens på brænder'n" 8)
    :o Nu med varme og pyntet fyrrum til BS1016mini 20kW v7.xxx :o

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2011, 18:27 »
Okay...

Jeg synes den gør det meget af tiden, men må jo så konstatere at min gode gamle pc har det hårdt:-)

Nej ikke helt - den tager rammen fordi den måske skal bruge det på et tidspunkt, og den tager det hele når den starter op uanset. Teknisk vil der inde bagved nemt ske at det faktisk swappes ud til disken det der ikke bruges af den klump. Men det er Windows (eller Linux) der tager den beslutning.

Mvh. Jens
Aha...

Hmmm... måske man skal have sig et computerkursus engang - bare sådan et der indeholder lige det man skal bruge som seminørd ;D

Tak for dine tålmodige forklaringer...

Mvh Steffen

Helt i orden  :) Men det er faktisk noget der skal gøres noget ved på et tidspunkt, der er ingen grund til at den tager så meget til at starte med.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #9 Dato: Maj 19, 2011, 14:08 »
De samme fejl optræder i denne version, som i den foregående. Specialtegn gengives forkert. Udetemperatur kan ikke hentes via nettet osv.
Det var med Ubuntu v10.04, så jeg fik installeret v11.04 i stedet. Samme resultat, så nu er jeg vendt tilbage til v3.20 med XP (SP 3).

Nu har jeg installeret Ubuntu 10.10 og de samme fejl som før optræder igen. For at undgå den mærkelige gengivelse af specialtegn (her æ, ø, å og °) har jeg editeret i XP-miljø på en anden PC og så lagt den ind i Linux-versionen. Men udetemperatur virker stadig ikke, selv om det nu er muligt at skrive i felterne.

Når jeg jeg klikker på "Nulstil eltændings tæller (eltændingstæller)" så nulstilles tiden men ikke tælleren(?)!

Når jeg vil indlæse opsætning af styringen, stopper indlæsningen ved 34% (hver gang).

Der kan uploades til nettet og testafsendelse af mail funker!
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #10 Dato: Maj 20, 2011, 09:35 »
De samme fejl optræder i denne version, som i den foregående. Specialtegn gengives forkert. Udetemperatur kan ikke hentes via nettet osv.
Det var med Ubuntu v10.04, så jeg fik installeret v11.04 i stedet. Samme resultat, så nu er jeg vendt tilbage til v3.20 med XP (SP 3).

Nu har jeg installeret Ubuntu 10.10 og de samme fejl som før optræder igen. For at undgå den mærkelige gengivelse af specialtegn (her æ, ø, å og °) har jeg editeret i XP-miljø på en anden PC og så lagt den ind i Linux-versionen. Men udetemperatur virker stadig ikke, selv om det nu er muligt at skrive i felterne.

Når jeg jeg klikker på "Nulstil eltændings tæller (eltændingstæller)" så nulstilles tiden men ikke tælleren(?)!

Når jeg vil indlæse opsætning af styringen, stopper indlæsningen ved 34% (hver gang).

Der kan uploades til nettet og testafsendelse af mail funker!

Hej Pierre

Tak for det.

Sært med tegnsættet - kører du et andet sprog end dansk på din Linux?

Udetemperatur virker fint, men det er et spørgsmål om at skrive det rigtige i felterne, og det kan være lidt kringlet at finde ud af.

Prøv at gøre følgende:
1. Sæt udetemperatur op som du ville gøre på windows.
2. Aktiver avanceret logging.
3. Genstart StokerKontrol
4. Lav en indlæsning til den stopper ved 33%
5. Send en logfil (i logs mappen) til mig.

Så skal jeg kigge på det, og også sige dig, hvad der skal stå i din udetemperatur.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline frølårsraketten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 184
  • Respekt optjent: +4/-0
    • Diernæs Mini Stoker (DiMS)
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #11 Dato: Maj 20, 2011, 16:24 »
Sært med tegnsættet - kører du et andet sprog end dansk på din Linux?

Udetemperatur virker fint, men det er et spørgsmål om at skrive det rigtige i felterne, og det kan være lidt kringlet at finde ud af.

Prøv at gøre følgende:
1. Sæt udetemperatur op som du ville gøre på windows.
2. Aktiver avanceret logging.
3. Genstart StokerKontrol
4. Lav en indlæsning til den stopper ved 33%
5. Send en logfil (i logs mappen) til mig.

Så skal jeg kigge på det, og også sige dig, hvad der skal stå i din udetemperatur.

Mvh. Jens

Hej Jens

Jeg kører sæføli på dansk!

Til udetemperatur har jeg forsøgt med den adresse der virker i XP: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/fyn.htm

Søgestreng: Assens; Temp. enhed: °C

Jeg har osse forsøgt med DMI's borgervejr: http://servlet.dmi.dk/bv/servlet/bv?stat=178&map=map18&param=none

Søgestreng: temperatur: ; Temp. enhed: °C; den sidste her virker osse i XP-miljø, og er den jeg foretrækker, da det er tættere på min bopæl.

Logfil er sendt via SK med "Avanceret logning" aktiveret, hvor jeg forinden har forsøgt at indlæse opsætningen (null.xml) under menupunktet: Kopi af styringens opsætning.

Håber det går i orden, da jeg er ved at bygge en blæserfri miniTX-maskine med Atom-processor (2x1,8GHz) og Ubuntu som dedikeret fyrrumsserver.
« Senest Redigeret: Maj 20, 2011, 21:09 af frølårsraketten »
Venligst Pierre
_______________
Aduro H1

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #12 Dato: Maj 20, 2011, 16:34 »
Sært med tegnsættet - kører du et andet sprog end dansk på din Linux?

Udetemperatur virker fint, men det er et spørgsmål om at skrive det rigtige i felterne, og det kan være lidt kringlet at finde ud af.

Prøv at gøre følgende:
1. Sæt udetemperatur op som du ville gøre på windows.
2. Aktiver avanceret logging.
3. Genstart StokerKontrol
4. Lav en indlæsning til den stopper ved 33%
5. Send en logfil (i logs mappen) til mig.

Så skal jeg kigge på det, og også sige dig, hvad der skal stå i din udetemperatur.

Mvh. Jens

Hej Jens

Jeg kører sæføli på dansk!

Til udetemperatur har jeg forsøgt med den adresse der virker i XP: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/fyn.htm

Søgestreng: Assens; Temp. enhed: °C

Jeg har osse forsøgt med DMI's borgervejr: http://servlet.dmi.dk/bv/servlet/bv?stat=178&map=map18&param=none

Søgestreng: temperatur: ; Temp. enhed: °C; den sidste her virker osse i XP-miljø, og er den jeg foretrækker, da det er tættere på min bopæl.

Logfil er sendt via SK med "Avanceret logning" aktiveret, hvor jeg forinden har forsøgt at indlæse opsætningen (null.xml) under menupunktet: Kopi af styringens opsætning.

Håber det går i orden, da jeg er ved at bygge en blæserfri miniTX-maskine med Atom-processor (2x1,8Gb) og Ubuntu som dedikeret fyrrumsserver.


Hej Pierre

Super, og så skal jeg bare lige have din fil "null.xml" også, så har jeg hvad jeg skal bruge.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Kurt_J

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 114
  • Respekt optjent: +1/-2
    • Kurt's Pille Fyr Online kl 15-00
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #13 Dato: Sep 06, 2011, 20:14 »
Hej
jeg er lige startet op med Stokerkontrol til Linux , jeg har aldrig haft Sk på windows så kan ikke lige sige hvordan det køre
jeg ville meget gerne ha udetemperatur på , men desvære får jeg N/A op , selv om jeg har forsøgt at gøre som der er beskrevet tidliger
jeg er lidt på vippen til at smide windows på bare for at se om sk kan "opdatere" lidt info men venter lige til at jeg får en ny pc/bærbar med at teste
er der en ETA på en evt løsning på "udetemperature" på vej ?

alt det andet med ftp upload virker perfekt
Scotte 10kW , v6.34 , ilt styring samt Stokerkontrol til Linux hosted på egen server
http://kurtspillefyr.dyndns-free.com/web/ Online fra Kl 16-00

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: StokerKontrol 3.21 til Linux
« Svar #14 Dato: Sep 06, 2011, 22:05 »
Hej
jeg er lige startet op med Stokerkontrol til Linux , jeg har aldrig haft Sk på windows så kan ikke lige sige hvordan det køre
jeg ville meget gerne ha udetemperatur på , men desvære får jeg N/A op , selv om jeg har forsøgt at gøre som der er beskrevet tidliger
jeg er lidt på vippen til at smide windows på bare for at se om sk kan "opdatere" lidt info men venter lige til at jeg får en ny pc/bærbar med at teste
er der en ETA på en evt løsning på "udetemperature" på vej ?

alt det andet med ftp upload virker perfekt

Hej Kurt

Prøv at sende et link med den side du vil hente udetemperatur fra, så kan jeg lige kigge på det. Det lykkes somregel, også på linux, selvom det kan være lidt mere tricky.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)