Forfatter Emne: Ros, samt mængde vs. opvarmingstid  (Læst 4256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Szafranski

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 166
  • Respekt optjent: +3/-0
Ros, samt mængde vs. opvarmingstid
« Dato: Nov 24, 2010, 13:51 »
Først vil jeg lige sige stor tak til alle folk her i forummet.
Da jeg er nybegynder og søgte råd fandt jeg to forums på nettet www.stokerforum.dk og www.stokerpro.dk
Mit første valg faldt på Stokerpro, men der var ikke den mindste hjælp at hente. Min besked blev vist 70gange uden et svar.
Så valgte jeg at oprette en bruger her og er blevet positivt overrasket. Super med så stor vilje til at hjælpe andre.
Bare lidt ros, da gør at folk føler sig værdsat for deres hjælp herinde.

Så til Mængde vs. opvarminingtid.

Har tænkt lidt over en ting.
Min indføringsmængde er sat til lavest muligt. Nu tager det så et x antal min at varme kedlen op.
(20min. Fiktivt tal)

Hvad nu hvis jeg sætter min mængde op til max. Så tager det måske kun.
(10min fiktivt tal)

Tiden mellem kedelen har nået sin temp, til den skal starte igen, bør være den samme.
Men vil det så ikke kunne betale sig at varme kedlen op hurtigt, med stor mængde piller, i forhold til lang tid og lille mængde.
Dette er bare en tanke, men der må gerne komme lidt respons :)

Skal lige siges at min brænder slukker helt ned, og tænder op igen på ny ved hver start. Er jeg blevet fortalt.
Mvh Kristoffer "Szafranski" Nielsen
Blackstar BS+ 2020
Opvarmer 192kvm hus fra 1917 med Gulvvarme
https://stokercloud.dk/v3/#/szafranski/main-page

Offline john m

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Respekt optjent: +3/-1
Sv: Ros, samt mængde vs. opvarmingstid
« Svar #1 Dato: Nov 24, 2010, 16:23 »
Det vil give højere røgtemp.dermed større
forbrug,det er ligesom med en bil hvis du kører
fuldt gas tomgang fuld gas tomgang.
Det er bedst at den lige kan følge med
også justere lidt op efterhånden som det bliver
koldere i vejret.

mvh john
16 kw blackstar