Pillefyr > Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB

Checksum error

(1/1)

Neonus:
Så skete det der ikke måtte ske.

Fyret er gået ud med beskeden "fejloptænding". Jeg prøver at få den til at tænde, men det lykkedes ikke. Eltænderen bliver dog varm.

Jeg prøver at slukke/tænde fyret og ser til min store gru at der i displayet står "Checksum error Ram=1 Prom 1=1 Prom 2=0"..

Jeg kan nu også se at alle mine indstillinger er slettet, hvorfor fyret kører helt af h. til da jeg endelig får det startet (med lampeolie og tændstik).

Gode råd modtages i en fart. Er lige blevet far og har fået mor og datter hjem til et koldt hus. Det blev ikke påskønnet skulle jeg hilse at sige!

Hvad gør jeg?

Er der eventuelt nogle der ligger inde med nogle ok PID indstillinger. Kan se at den default står til P=2,5 I=2,0 d=10, hvilket ikke kører ret godt!

Neonus:
Så kan jeg da lige opdatere og fortælle at jeg fik fat i Jannich, som hjalp med de basale grundindstillinger igen. Alt var åbentbart røget tilbage til default. Eltænderen skulle justeres op osv osv.

Jeg kører nu med P=5 I=1 d=10, som vist stadig er anderledes end mine oprindelige indstillinger, men nu må vi se hvordan det går. Det vigtigste er at fyret nu laver varme igen :-)

Sonata:
Tillykke med datteren!

Det er surt, når teknikken svigter - man kan ikke lade være med at tænke over, hvornår det sker igen...

Jeg har oprettet et Word-dokument, hvor jeg konsekvent gemmer opdaterede skærmdumps fra samtlige faneblade i Stokerkontrol. Så kan jeg altid komme tilbage til mine sommer- og vinter-indstillinger.
Kører du uden PC tilsluttet er det jo lidt vanskeligere. Men så måske et digitalfoto af styreboksen?

Under alle omstændigheder er det ærgerligt at miste nogle indstillinger, man har brugt lang tid på at fifle sig frem til - og derefter glemt begrundelsen for. Nå, men du skal vel ha' lidt fædre-orlov, og tiden skal jo gå med noget...  ;D

Neonus:
Hej igen.

Ja der var så stadig problemer med styringen. Dels bliver den ved med at skrive checksum fejl når styringen tændes. Og dels så glemte den også de indtastede værdier.

Talte/skrev jo med Jannich og han har nu været så flink at fremsende en ny chip til styringen. Den vil jeg idag få monteret - så er det bare at håbe det atter kommer til at køre perfekt.

Når nu jeg alligevel er i fyrrummet kan jeg da lige nævne at jeg har "krejlet" mig til nogle kurvemøbler. De skal over ved siden af fyret og stå. Så kan jeg og hende "den røde" på 16 kw sidde og bruge lidt kvalitetstid sammen.

Jeg skal nok opdatere med lidt billeder i fyrrums konkurrencen  ;D

Navigering

[0] Emneindeks

Skift til fuld version