Forfatter Emne: Iltstyring på blackstar V10  (Læst 5561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pries

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Iltstyring på blackstar V10
« Svar #15 Dato: Mar 04, 2019, 15:27 »
Det må jeg lige prøve at ændre i. Men kan det være korrekt at iltprocenter ved 10-50 og 100% skal hedde 16-12-8?

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Iltstyring på blackstar V10
« Svar #16 Dato: Mar 04, 2019, 15:35 »
Det er standarttal ja, men du skal jo selv finde ud af om du kan køre med dem... prøv at læse de link jeg har postet link til dig i tråden. Jeg har hævet mine til 10-14-17 ved henholdsvis 100-50-10 % ydelse, men det er jo ikke sikkert det virker hos dig. Lav en grundindstilling, det står i de link jeg har postet tidligere i tråden.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-291
Sv: Iltstyring på blackstar V10
« Svar #17 Dato: Mar 05, 2019, 07:34 »
Det må jeg lige prøve at ændre i. Men kan det være korrekt at iltprocenter ved 10-50 og 100% skal hedde 16-12-8?


EDIT : Skrot1 Se bort fra dette indlæg, der er ingen grund til at pirre din irritation.

Indlægget er kun udtryk for min opfattelse og erfaring med indregulering af BS+èr ikke andet. Hvordan du, og evt. andre, regulere fyr ind har jeg ingen mening om, jeg ved hvordan jeg er kommet frem til kaffe og peber i askeskuffen ud udtrykker mig på den baggrund.


Trådopretter:
I min verden kan O2 tallene kun defineres udfra din aske og røgtemperatur (hvis ikke "man" har fine måleapperater) og er individuel fra installation til installation.

Det er en, igen i min verden, udpræget misforståelse at O2 styringen hjælper til en bedre forbrænding.
Det er reguleringsteknisk umuligt den bliver bedre end udgangspunktet og gør den det alligevel er det et udtryk for helt og vil sandsyningtvist drillere under skiftende forhold.

Så derfor, slå O2 reguleringen fra og får det til at lave kaffe og peber i askeskuffen ved at regulere på blæsertallene, derfra kan du, efter måske en uge eller mere efter systematik, udlede dine korrekte O2 tal og bruge dem i videre indregulering. 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.