Interface > Sun kontrol

Sunkontrol vs Stokerkontrol

(1/2) > >>

PT:
Hejsa

Jeg har en velkørende stokerkontrol ver 1.0 til min Scotte.
Nu har jeg så endelig også fået min solfanger til at virker og i den forbindelse installeret sunkontrol 1.01.

Stokerkontrol virker perfekt på com2.
Sunkontrol virker perfekt på com3.

men men men - de virker kun hver for sig og aldrig sammentidig !! 

Er der nogen andre der også har problemer med at få sunkontrol og stokerkontrol til at fungere på samme tid ?
Skulle der evt være nogen der så også har en lille nem løsning til at få de to stykker software til at deles om den samme PC ??


PT

BoinkUser:

--- Citat fra: PT efter Apr 01, 2009, 10:28 ---Hejsa

Jeg har en velkørende stokerkontrol ver 1.0 til min Scotte.
Nu har jeg så endelig også fået min solfanger til at virker og i den forbindelse installeret sunkontrol 1.01.

Stokerkontrol virker perfekt på com2.
Sunkontrol virker perfekt på com3.

men men men - de virker kun hver for sig og aldrig sammentidig !! 

Er der nogen andre der også har problemer med at få sunkontrol og stokerkontrol til at fungere på samme tid ?
Skulle der evt være nogen der så også har en lille nem løsning til at få de to stykker software til at deles om den samme PC ??


PT

--- Afslutning på citat ---

Hej PT

Der burde ikke være problemer med at køre samtidigt... nu er jeg dog lidt i tvivl om StokerKontrol v1.0, det er en temlig gammel version, så måske er der et eller andet. Du kan også prøve at hente den nyeste version af SunKontrol v.1.03.

Vil lige prøve StokerKontrol 1.75 og SunKontrol 1.03 af samtidig her, så vender jeg tilbage.

Mvh. Jens

PT:
Nå - nu fik jeg så selv leget lidt med det.

Det viser sig at stokerkontrol SKAL være oppe at kører FØR sunkontrol startes. Så kan man godt have begge programmer kørende samtidig. Gøres det i omvendt rækkefølge kan der ikke opnåes kontakt mellem stokerkontrol og scotte.
Dette giver så bare lidt udfordringer i disse virustider med automatiske opdateringer og genstarter af PC !

Er det noget der er med i overvejelserne for fremtidige versioner af xkontrol programmerne ?


PT

Falck:

--- Citat fra: PT efter Apr 04, 2009, 12:42 ---Nå - nu fik jeg så selv leget lidt med det.

Det viser sig at stokerkontrol SKAL være oppe at kører FØR sunkontrol startes. Så kan man godt have begge programmer kørende samtidig. Gøres det i omvendt rækkefølge kan der ikke opnåes kontakt mellem stokerkontrol og scotte.
Dette giver så bare lidt udfordringer i disse virustider med automatiske opdateringer og genstarter af PC !

Er det noget der er med i overvejelserne for fremtidige versioner af xkontrol programmerne ?


PT

--- Afslutning på citat ---
Det er ikke kun mht sunkontrol det er sådan..
Jeg har min vejr station, stokerkontrol samt et radioamatør program som også bruger en com port, og her er det også i den rigtige rækkefølge for at det virker.
1, vejrstation
2, stokerkontrol
3, APRS program (radioamatør prg)

BoinkUser:

--- Citat fra: PT efter Apr 04, 2009, 12:42 ---Nå - nu fik jeg så selv leget lidt med det.

Det viser sig at stokerkontrol SKAL være oppe at kører FØR sunkontrol startes. Så kan man godt have begge programmer kørende samtidig. Gøres det i omvendt rækkefølge kan der ikke opnåes kontakt mellem stokerkontrol og scotte.
Dette giver så bare lidt udfordringer i disse virustider med automatiske opdateringer og genstarter af PC !

Er det noget der er med i overvejelserne for fremtidige versioner af xkontrol programmerne ?


PT

--- Afslutning på citat ---

De skal gerne kunne køre uafhængigt af hinanden, kan ikke umiddelbart fremprovokere det her, er du sikker på at det er StokerKontrol 1.0 du har? Vi er forøvrigt igang med at lave samkørsel af de 2 programmer, så de kan dele data, og her er det jo super vigtigt at de ikke blokerer hinanden. Man kan allerede samkøre med SunKontrol og GeoKontrol, men snart kommer StokerKontrol med, så den kan trække soldata og præsentere dem.

Er også igang med en editor, så man selv kan designe et driftsbillede af sit anlæg... det kommer først i SunKontrol og senere i StokerKontrol. Og når vi nu er igang med udvidelser, så er vi også igang med at implementere de nye Scotte/Woody chips som er på vej.

Mvh. Jens

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version