Stoker > Stoker

Home Assistant Smart home integration

<< < (3/3)

enggaard:
Problemer det gider vi ikke, jeg har kikket på dit link du har sent tak for det :) men jeg er ikke inde i MQTT, lige nu henter jeg data igennem Node RED som har kørt upåklageligt. grunden til jeg ville se om der var en anden løsning er at jeg ikke kan læse data fra solpaneler og er faktisk I tvivl om nbe overhovedet sender de data ud i det data flow jeg henter fra http://www.stokercloud.dk/dev/getjsondriftdata.php?mac=enggaard1

383CI:

--- Citat fra: enggaard efter Feb 04, 2024, 16:30 ---Problemer det gider vi ikke,

--- Afslutning på citat ---

????????

Jeg tror nbe/fyret sender alle data, eller rettere, det gør dyret, ellers kunne du jo ikke se dem på web.
Du skriver du at du ikke er inde i MQTT, det bekræfter jo det er umuligt at lave en komplet youtube om hvordan.


Det mit system gør, er at RPIèn logger på styringen i stedet for tabletten, og derfor får informationerne, så konverterer den så til MQTT beskeder, som HomeAssistent kan læse i Mosqitto MQTT brokeren. eller på dansk, postkontoret.

Jeg er så overhovedet ikke inde i node red, så igen, er vi nød til at tilpasse vores viden til det vi gerne vil opnå udfra omstændighederne.

Det jeg beskriver er bygget udfra den her

https://github.com/e1z0/nbe-blackstar-homeassistant

enggaard:
Tror vi misforstået hinanden :) en video er en stor hjælp for mig exempelvis, hvis jeg skal forstå noget nyt. men jeg er nød til at sætte mig ind i MQTT kan jeg forstå.  :)

383CI:

--- Citat fra: enggaard efter Feb 04, 2024, 20:00 ---Tror vi misforstået hinanden :) en video er en stor hjælp for mig exempelvis, hvis jeg skal forstå noget nyt. men jeg er nød til at sætte mig ind i MQTT kan jeg forstå.  :)

--- Afslutning på citat ---

jeg ser også en del videoer til inspiration, erkender jeg uden skam, men fred med det.

MQTT er faktisk ikke særligt svært, til gengæld er det hamrende smart.

Hvad er dit setup? Eller forventede setup, for at læse fyret og få det ind i Homeassistent?
Som en sidebemærkning kan jeg kun læse, jeg kan ikke skrive/rette i indstillingerne i mit setup.

enggaard:
Som sagt henter jeg data via flow i node-RED som fungerer ganske fint, men kunne godt at få min solpaneler med i HA udlæse fra NBE
har undersøgt ledt om MQTT ser piv besværligt ud  ;D meget maskinskrivning eller ? 

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version