Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: xkfc efter Jan 02, 2021, 08:11
-
Min styring er som så mange andre berørt af software buggen.
Allerede kl 22 nytårsaften lå jeg og skrev med en som beskrev problemet, og selv om jeg syntes jeg kender styringen, kunne jeg ikke lige se andet end det var strøm problemer, men pludselig væltede indlæggene ind på Facebook, og sekundet over 12 kunne jeg se at det ikke var bare lige, da min styring også loopede.
Allan fra Hedestoker havde lagt den midlertidige løsning ud, så 2min og så kørte mit fyr igen.
Det blev en hektisk 1. januar, telefonen og Messenger samt FB glødede, her gik det op for mig at min hobby nok var ved at gå for vidt ;D, langt de fleste kunne hjælpes skriftligt eller via telefonen, men et par stykker fik ikke varme på da udgangen til pumpen strejkede, og pumpen måtte lige i nabo udgangen.
Det er dejligt at se hvor meget folk har hjulpet hinanden, og specielt en KÆMPE tak til NBE som helt sikkert fik sig en nytårs forskrækkelse, men har kæmpet en brav kamp for at normalisere en større stak pillefyr.
Jeg er bestemt ikke blevet mindre glad for mit fyr, eller NBE :D
Denne tråd er til tak til alle dem der har hjulpet, har du et negativt indlæg, så lav venligst lige din egen tråd :)
-
Som Kennet skriver, er jeg lidt nysgerrig, "Hvem ved NBE skal have den helt store tak". Jeg havde frygtet at det nok ikke kom til at køre rigtigt før mandag. Nej, nej her til morgen kunne jeg se at der var ny opdatering til v7 styringen. Stor tak her fra Ølholm. Godt nytår til andre i tråden. Mvh Ernst Mortensen "ErnstM"
-
Rettidig omhu af nbe.
-
Godt nytår alle :-)
Dejligt at se NBE fejlrette så hurtigt. Software fejl kan ikke altid udgåes, men dejligt at se så hurtigt NBE har rykket. Stor tak til Jens og hans team, og stor tak til den kommunikation der er kommet fra NBE her på siden :-) Er jeg tilfreds med mit Scotte pillefyr? JA! Ville jeg vælge et pillefyr igen fra NBE? JA! Kan jeg anbefale et pillefyr fra NBE? JA!
Jeg er godt tilfreds, også med NBE's håndtering af 2021 bug.
jeg syntes der er kort vej mellem producenten og slutbrugeren. Producenten har håndteret denne sag lige efter bogen.
Tusind tak NBE, og rigtig godt nytår
/Claus
-
Jeg synes også at NBE har rykket virkelig hurtig med en løsning ... og så på en helligdag. Og endda den helligdag hvor de fleste af os ikke orker at lave ret meget :D
Uheldig at det sker, ja - men shit happens.
Jeg så godt fyret gik ud ved midnat, men orkede ikke at rode med det og fredag morgen var der jo en midlertidig løsning klar. Kun afvejning og blæsertal skulle lige rettes til (tror jeg:)
Jeg er så (måske en af de få) der har årligt service (ikke gennem NBE) og bare for at alle "service fyrene" IKKE skal have dårlig omtale kan jeg nævne at jeg ganske uopfordret blev ringet op fredag kl 11, da han lige ville høre om jeg stod uden varme og skulle have hjælp. Dét er sgu da god service 8) 8) 8)
-
Ja, det er vitterligt på sin plads at takke NBS's medarbejder for det hurtige indsats ifm. årsskifte-fejlen i softwaren.
Denne type af fejl kan jo netop være svært at tage højde for før tid, om jeg så må sige, især da år-skiftet har fungeret upåklageligt indtil nu (2021)!!
Jeg er også glad for at mit anlæg (som det ser ud indtil nu) ikke har lidt hverken "fysisk" eller opsætningsmæssigt! :)
Og så har jeg lige set at loggen på clouden er blevet renset for alle forekomster af "2030" og "Watch dog", m.m. ;)
Det eneste jeg er ked af er at forbrugsdata for året 2019 og 2020 (de to årstal jeg kom til at bruge) er væk!
Det er lidt mærkeligt at man ikke har backup af disse i styring og på clouden - især taget i betragtning at man skal kunne følge forbruget i hele 12 år!!
Håber at NBS' team retter op på dette.
Jeg var jo selv, vanen tro, hurtigt til at søge løsning her på forummet - og var meget taknemmelig for at Kenneth (xkfc) var en af de første der kom med en brugbar løsning, så hurtigt efter at problemet viste sig.
Forslaget gav mig lige ro nok til at jeg ikke gik helt i panik - og jeg fik gang i fyret, ligeså snart ideen om at afbryde internettet materialiserede sig ;)
Det skal du har 1000-ende tak for Kenneth. :)
Også stort tak til alle jer der ufortrødent bliver ved med at dele ud af jeres viden og erfaring her på forummet - som ret ofte er guld værd for en begynder i pillefyr-mysterierne 8)
Velsignet nytår til jer alle.
Mvh Dragica