Stokerforum

Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: xkfc efter Jan 06, 2021, 12:00

Titel: Ilt styring kalibreringstal
Indlæg af: xkfc efter Jan 06, 2021, 12:00
Kalibreringstal for lambdasonden.

Min iltstyring er installeret for 2 år siden den skriver 232 (NTK)
Jeg har lige været ved et ny installeret iltstyring, her er det 222 (Bosch)

Jeg kan se i MHES ilt manual at der står 113 (Denso) Nu aktuel 125

Jeg har kalibreret en enkelt gang i de 2 år jeg har haft iltstyringen.

Hvad siger de kalibreringstal?
Titel: Sv: Ilt styring kalibreringstal
Indlæg af: MHES efter Jan 06, 2021, 12:44
Hej,

Kalibreringstallet er den analoge værdi styringen aflæser når du trykker "Kalibrer".

Forskellige lambdasonder har forskellige kurver/værdier.
Styringen har derfor behov for at kende lambdasonden så den ved hvilken kurve den skal bruge samt værdien ved atmosfærisk luft.

Hilsen
Michael


Kalibreringstal for lambdasonden.

Min iltstyring er installeret for 2 år siden den skriver 232 (NTK)
Jeg har lige været ved et ny installeret iltstyring, her er det 222 (Bosch)

Jeg kan se i MHES ilt manual at der står 113 (Denso) Nu aktuel 125

Jeg har kalibreret en enkelt gang i de 2 år jeg har haft iltstyringen.

Hvad siger de kalibreringstal?
Titel: Sv: Ilt styring kalibreringstal
Indlæg af: xkfc efter Jan 06, 2021, 13:06
Hej,

Kalibreringstallet er den analoge værdi styringen aflæser når du trykker "Kalibrer".

Forskellige lambdasonder har forskellige kurver/værdier.
Styringen har derfor behov for at kende lambdasonden så den ved hvilken kurve den skal bruge samt værdien ved atmosfærisk luft.

Hilsen
Michael


Jeg kan godt se at spørgsmålet ikke var specifik nok..

Jeg var egentlig med på den side af sagen.
Det var mere om der er nogle standard værdier, og om der er nogle yderpunkter der siger en at det er tid til at se sig om efter en ny  :)
Titel: Sv: Ilt styring kalibreringstal
Indlæg af: MHES efter Jan 06, 2021, 13:13
Hej Kenneth,

10-4  ;)

Jeps, der er nogle grænseværdier som kalibreringstallet skal ligge indenfor, men jeg kender dem ikke  :-\

Jeg forestiller mig at de kan være forskellige fra sensortype til sensortype, og jeg ved at der har været ændret på dem i nogle sw-versioner.

Jeg tror ikke at man får en advarsel hvis den ligger tæt på grænsen, men det kunne selvfølgelig være smart.
Jeg ved at min V13'er selv skulle kalibrere hvis værdien under ventilering ved opstart ligger for langt fra 20,9%, men det har aldrig været tilfældet.

Efter at jeg skiftede til Denso modellen for flere år siden har jeg aldrig haft problemer og det er yderst sjældent at en kalibrering giver et andet resultat.

Hilsen
Michael


Hej,

Kalibreringstallet er den analoge værdi styringen aflæser når du trykker "Kalibrer".

Forskellige lambdasonder har forskellige kurver/værdier.
Styringen har derfor behov for at kende lambdasonden så den ved hvilken kurve den skal bruge samt værdien ved atmosfærisk luft.

Hilsen
Michael


Jeg kan godt se at spørgsmålet ikke var specifik nok..

Jeg var egentlig med på den side af sagen.
Det var mere om der er nogle standard værdier, og om der er nogle yderpunkter der siger en at det er tid til at se sig om efter en ny  :)