Stokerforum

Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: xantia efter Nov 29, 2010, 11:41

Titel: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: xantia efter Nov 29, 2010, 11:41
Hej
Mit woody 6.17 med autoberegn på er sulten. Bruger mellem 25 - 35 kg om dagen til 204kvm dog ikke super isoleret.
Men køre autoberegn og synes flammen er svag i lav last op til mellem last. Virker som om den for meget luft. Har justeret luften ned på høj og mellem. Fra 15 til 12 og 10 til 8 . Synes dog ikke det hjælper. Kan man overhovedet justere når man køre auto ?
Sneglen er vejret af til 795gram. Hvilket så giver 5 og 42 i mængde.
Skorstens træk er sat til 0.

Hvordan ser jeres forbrug ud ? ???
Titel: Sv: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: Kendub efter Nov 29, 2010, 13:24
Det korte svar:    Dit forbrug lyder aldeles rimeligt!  :)

Bruger selv 30-35 kg disse dage til 170 m2 i fornuftigt isoleret hus fra 1912.

Hvad ligger din røgtemperatur iøvrigt på?
Titel: Sv: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: Ole S efter Nov 29, 2010, 13:49
Hej
Helt enig med Kendub, med det yderst fornuftige forbrug ville jeg ikke justere ret meget.
Titel: Sv: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: TonniT efter Nov 29, 2010, 15:51
Der vil jeg så tillade mig at være lidt på tværs...
Forbruget er helt ok, dog bør forbrændingen indstilles korrekt... :)
Titel: Sv: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: xantia efter Nov 29, 2010, 16:21
Hej tak for jeres svar  .

Min røggas ligger på 100 grader ved 45% i ydelse.

Men kan man justere blæs når man er i auto mødet ?

Titel: Sv: Autoberegn og højt forbrug ?
Indlæg af: MartinPedersen efter Nov 29, 2010, 16:26
Hold set i bund i 6-7 sekunder. Så kommer der en udvidet menu frem.

Du kan justere blæser lav, middel og høj.
Husk at lås drift min-max i 10% når du justerer blæser lav, og 50% når du justerer middel og 100% når du justerer høj. Og hold øje med din kedeltemperatur ved 100% ydelse.

Det tar gerne 5 minutter for bålet at stabilisere sig, så vær tålmodig med dine justeringer, lad dem virke.