Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: Af13 efter Dec 26, 2015, 11:01
-
Vvb kører pludselig op over 70 grader er sat til 56 grader. Hvad kan der være galt.
-
Vvb kører pludselig op over 70 grader er sat til 56 grader. Hvad kan der være galt.
På grafen kan jeg ikke se at din vvb temperatur har været over det indstillede.
Hvornår er det sket ?
Mener du ikke kedeltemperaturen ?
Når der laves varmt vand bliver den jo ( ønsket vvb temperatur + Kedeltemp. setpunkt tillæg ) = 56 + 20 = 76 gr :)
-
Sorry det er fyret hos min bror. Samme fyr som vi har problemer med at den går i sort. Stokercloud ( Birger )
-
Sorry det er fyret hos min bror. Samme fyr som vi har problemer med at den går i sort. Stokercloud ( Birger )
Så er der noget at kigge på :)
Jo den er noget høj i den temperatur.
Vender 3 vejs ventilen rigtigt ( A - AB - B ) rør tilslutningerne ?
-
Der er nogen tal i styringen der er lidt fra det forventede.
Prøv med standardtal, de er bedre end de valgte.
-
Det er 2 vejs ventil ved ikke så meget om tilslutning men har kørt fint indtil idag.
-
Det er 2 vejs ventil ved ikke så meget om tilslutning men har kørt fint indtil idag.
Se om huset er rigtigt i indgreb på ventilen.
Det virker som om at den står fult åben.
Måske andre og mindre tal var bedre til vvb menu.
-
Ok men må lige vente til jeg kan få fat i ham som har monteret, ved ikke så meget om de tal hvis jeg begynder at rode for meget med det går det hvis galt.
-
Har tænkt det samme at ventilen ikke slår fra når temperatur er opnået, men hvis den står åben er der så noget man lige kan gøre.
-
Tag evt ventilen af og tryk på stiften. Jeg har været ude for 2-3 gange det sidste år at min 3 vejs ventil har låst sig og bliver ved at lukke lidt vand igennem.
-
Lyder som en god ide, må lige have ungerne i bilen og forbi fyret.
-
Lyder som en god ide, må lige have ungerne i bilen og forbi fyret.
hej.. da jeg opdater min til den sidste nye version lavede den også varmt vand hele tiden.. så skulle jeg vende ventilen og det gad jeg ik så jeg nedgraderet til 0522 igen:) og så virkede det igen :)
-
Ja nu har vi haft ventilen af, og masseret den men det hjalp ikke, så slukkede vi fyret, tog strømmen helt fra, efter 5 min tilsluttede vi strømmen igen, så kørte ventilen tilbage, da vi så startede fyret kørte ventilen frem igen selv om vvb ikke kaldte på varme, så nu er den på vej mod de 70 grader igen. Og ang. Opdatering så har vi ikke ændret noget den sidste måned, nu må den køre til imorgen er jo ikke så nemt i denne juletid at finde nogen til at se på det.
-
Ja nu har vi haft ventilen af, og masseret den men det hjalp ikke, så slukkede vi fyret, tog strømmen helt fra, efter 5 min tilsluttede vi strømmen igen, så kørte ventilen tilbage, da vi så startede fyret kørte ventilen frem igen selv om vvb ikke kaldte på varme, så nu er den på vej mod de 70 grader igen. Og ang. Opdatering så har vi ikke ændret noget den sidste måned, nu må den køre til imorgen er jo ikke så nemt i denne juletid at finde nogen til at se på det.
hvad for en opdatering har i ?
hvis den er over 0522 skal ventilen vendes :)
-
Hvis jeg går på stokercloud står der nederst V10.0522
-
Findes der en nyere opdatering de plejer da at stå på skærmen hvis der kommer en ny.
-
Fat jolle ventilen er ligeglad om det er den ene vej eller den anden vej når det er en to vejs ventil. den åbner bare for flowet i gennem ventilen når der er varme kald fra vvb
-
Det kan være at motor ventilen får en fast spænding hele tiden så den står åben men det tror jeg ikke at det er det der er galt med da det har virket det hele undtagen sort skærm i v10 styringen min mening ny styring den er ikke mere ind to måneder gammel styringen
-
Hvis jeg går på stokercloud står der nederst V10.0522
okay:) så skal i gå ind på styringen og se hvad udgangen hedder til ventilen:) den skal hede NC
-
Nu lyder det helt forkert i mine ører hvis noget står forkert så har den vel ikke kunne køre 1.5 måned uden problemer og stoppet ved ønsket temperatur og pludselig kører den bare uden at man kan styre noget som helst. Men er glad for gode forslag og de vil alle blive tjekket og afprøvet.
-
Motorventilen er monteret blå til L9. Brun til fast strøm. Sort til N.
Motorventilen får fast spænding på L9 hele tiden selv om styringen laver varme kald eller ikke.
-
Motorventilen er monteret blå til L9. Brun til fast strøm. Sort til N.
Motorventilen får fast spænding på L9 hele tiden selv om styringen laver varme kald eller ikke.
prøv at gør så den hedder L9 NC
-
og du har valgt L9 udgang vvb
Hilsen Anders
-
Jeps det har han det er bare mærkelig at styringen bliver ved med sende en spænding ud på l9 nu når der ikke er kald på varme
-
vælg en anden udgang, hvis der er flere ledige.
Blev der ikke engang klippet noget over på de udgange der.
http://tinypic.com/view.php?pic=2i6dslj&s=5#.Vn_0G4-cGM8
Hilsen Anders
-
http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=4459.msg36264#msg36264
Hilsen Anders
-
Hej fatjolle hvor ændre du så den hedder L9 NC, nu kører jeg VVB på mit fyr på L7 , skal den så også hedde L7 NC.
-
Pas nu på !!
Forskellen mellem Lx og Lx NC er om der kommer spænding ud på udgangen når den er tændt (Lx) eller når den er slukket (Lx NC), altså Lx NC er modsat Lx.
Hvis din installation fungerer med L7 skal du ikke ændre den til L7 NC.
Den eneste årsag til at bruge Lx NC er hvis man har fået monteret en 3-vejs ventil forkert, så den skal have spænding for at sende fremløbet til huset og ingen spænding for at sende fremløbet til VVB'en.
På nyeste styringsversioner kan man ikke længere vælge Lx NC.
Hilsen
Michael
Hej fatjolle hvor ændre du så den hedder L9 NC, nu kører jeg VVB på mit fyr på L7 , skal den så også hedde L7 NC.
-
Tak for oplysningen. Så det ændre jeg ikke på.
-
Jeg kan se at din bror (StokerCloud=Birger) har VVB til L9 og ikke L9 NC, altså skal der være spænding på udgang L9 når der køres VVB-drift og ingen spænding på udgangen når der ikke køres VVB-drift.
Jeg har også forstået at ventilen er en 2-vejs ventil, så den kan ikke monteres "forkert".
Jeg ville prøve at måle om det er spænding på udgang L9 når der ikke køres VVB-drift.
Hvis der er spænding på udgangen når der ikke køres VVB-drift, så er der noget galt med udgangen og I bør vælge en anden udgang.
Hvis det hjælper, så er der en reklamation/reperation af styringen der skal til.
I kan også prøve at fjerne ledningen fra L9 når der ikke køres VVB-drift og se om ventilen så lukker, gør den det men åbner igen når ledningen monteres, ja så er udgangen defekt og det er igen en reklamation/reperation af styringen der skal til.
Hilsen
Michael
Tak for oplysningen. Så det ændre jeg ikke på.
-
Det var også den der går helt i sort en gang i mellem h birk
-
Tak for oplysningen, det er helt sikkert det næste der skal tjekkes.
Vh. Brian
-
Så fik vi styr på temperaturen på vvb, det var udgang L9 som var defekt, den havde konstant strøm på om den kørte vvb drift eller ikke, da vi skiftede til anden udgang kørte alt som det skulle, den havde lige et par mærkelige hændelser efter vi startede på den nye udgang, hvor den stoppede på temperatur opnåed, selv om den ikke var i nærheden af ønsked temperatur hverken på vvb eller centralvarmen, og så kort efter en alarm om ingen brændsel, så startede den ellers op og har kørt fint siden.
Så efter hjælp herfra, er vi kørende igen, og en styring som vi må have reklamation på.
Så tak for hurtig hjælp og info.
-
Og vi er jo altid med på forbedringer til bedre drift,
Michael f du skrev tidligere at der var nogle tal i styringen som var langt fra det forventede.
Kan du måske forklare det lidt mere.
Brian.
-
Og vi er jo altid med på forbedringer til bedre drift,
Michael f du skrev tidligere at der var nogle tal i styringen som var langt fra det forventede.
Kan du måske forklare det lidt mere.
Brian.
Der er ændret på de tal siden, så det ser mere fornuftigt ud nu :)