Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: MBN efter Feb 02, 2016, 13:51
-
Hej
Nogle herinde der ved hvordan jeg få kontakt til en tekniker hos NBE.?
Jeg har haft udfyldt formular på deres hjemmeside.
Startet med at skrive til dem tilbage i oktober og har skrevet mange gange siden til dem, men desværre uden svar.?
og mit spørgsmål er at jeg rigtig gerne vil have en tekniker ud og stille mit fyr.
jeg har prøvet alt og har haft flere kompetente mennesker til at hjælpe både på telefon og fysisk men ingen kan få det til at kører stabilt og måtte opgive.
Hilsen Morten
-
88209230 :)
-
Alt efter hvor du bor her i kongeriget kan du kontakte Jysk Varmeservice som holder til i Brønderslev. Jeg bruger dem og efter deres besøg kører fyret bare 100%.
Du kan kontakte dem på 2024 1817
-
Hej tak for svar.
Det 88 nummer du har oplyst frank. der er ingen som tager telefonen.
midt jysk varmeservice er nok lige i overkanten da jeg holder til på sydsjælland :)
-
Normalt er det jo ikke producenten man kontakter, men forhandleren. (hvis du har en toyota med problemer ringer du jo heller ikke til Japan ^-^ ) NBE har en forhandler liste, du kan jo vælge en der bor tæt på dig, det sparer jo lidt transport.
http://www.nbe.dk/forhandlere/
Der er, eller har tidligere været noget der hedder Optima besøg, men jeg kan ikke finde det længere. Jeg har selv fået lavet Optima, og en kammerat har fået lavet et, det var nemlig en del af handlen dengang jeg fik fyret installeret, men besøget var i begge tilfælde værdiløs, man kan ikke lave en 100% perfekt indstilling på en halv time.
Det bedste er at afsætte lidt tid, og så spørge herinde på Stokerforum når man skal have hjælp, så lærer man at betjene fyret, og har en bedre chance hvis uheldet skulle være ude, hvis det går i stykker er det jo altid lørdag aften, eller d.23/12 ::)
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
-
Prøv at lade være med at sammenligne æbler og pærer.....du sammenligner vel heller ikke en gasovn og brændekomfur
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Hej
Hvad i all verden snakker du om? :)
Min oppetid er tæt på 100% og kvaliteten feiler heller intet.
Mit fyr kører 24/7 året igennem og jeg kan følge det på nettet så godt som altid.
Jeg har haft mit fyr i... tror det er 6 år nu og har kun skiftet slitasje dele (tænder, fotosensor og kondensator).
Og den hjælp jeg har fået af NBE og forummet har gjort det til en ren fornøjelse.
Det tror jeg gælder for de fleste her på forummet - det eneste det kræver af brugeren er at du sætter dig ind i
fyret og dens funktioner på brugernivå.
Sure opstød har vi ikke brug for, har du brug for hjælp så spørg, det er nok af kompetente folk som gerne hjælper og
enda kommer hjem til dig hvis de bor i nærheden , eller som i mit tilfælde spanderer en lørdag aften på TeamViewer
for at hjælpe mig med at få fyret til at køre fornuftig.
Mvh.
Dennis
-
NBE er producent af et pillefyr og har en fabrik der fremstiller fyret og det er det.
De yder noget gratis support feks denne hjemmeside men ikke noget ud over det.
Du kører da heller ikke til Wolfburg når du skal have lavet service på din VW vel :-)
Har du selv købt og installeret fyret ja så find en forhandler i nærheden af dig og få ham ud og kikke på det.
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
store ord af en nybegynder,en brugergruppe har vi jo her i dette forum hvis du mangler hjælp så henvend der eller der hvor du har købt dit anlæg,mit fyr har kørt nu i snart 10 år og jeg har fået fin support først frs NBE og senere fra forhandleren
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Hvis jeg skal svare konstruktivt på dette indlæg, må det være at du ikke helt sat dig ind i hvad du investerede i og måske kiggede lidt for meget på pengepungen før du handlede.
Den store forskel på et pillefyr og de 2 andre du nævner er brændslet. Gas og Olie er et standard produkt der ikke afviger fra "standarden", med hensyn til densistet, viskositet, flammepunkt mm.
Træpiller derimod, ville du vide hvis du havde sat dig ind i det, kommer fra ekstremt ringe til rimelig gode og da der ikke er en standard, er alle fyr heller ikke enige om hvad gode piller er. Her har du den store forskel.
Når jeg så mener du har kigget for meget på pengepungen er fordi, hvis du ville have det du nævner havde du købt et østrisk fyr med alle trimmings og en service aftale, så havde du ikke skulle tænke mere på det end et Oliefyr. Men tilbagebetalingstiden havde nok også været 4-6 gange længere og måske endda mere.
Min opfattelse af et NBE fyr er ikke, at det er det bedste. Men at det er lavet af nogle innovative folk, som benytter en masse hyldevarer for at fremstille et rimeligt godt pillefyr til en rigtig fordelagtig pris. Reservedele fås til en fordelagtig pris, tilkøbsmulighederne for ekstra udstyr er store og du kan selv lave et hav af forskellig konfigurationer, så du får præcis det der passer hos dig. Og så har de solgt rigtig mange fyr, så måske du kan få held med dit projekt, jeg ved ikke om jeg skal ønske dig held og lykke, men jeg vil i hvert fald ikke være med.
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Jeg tror ikke at NBE ønsker at sælge deres produkt, med reklame som køb vores produkt og forvent det står meget stille. Nu skal jeg ikke udtale mig om hvad der er godt, og ikke godt. Men det jeg kan dele er at jeg har haft et RTB, siden maj 2014. Jeg har ikke haft en eneste nedetid endnu.
Jeg er sikker på at NBE ikke er interesseret i at dit fyr kører så dårligt som du udtrykker det. Jeg syntes du skal tage fat i den forhandler/montør der ordnede det hele for dig. Hvis han ikke er interesseret i at hjælpe dig med dit problem, må det da være ham der ikke er seriøs. Det kan da aldrig blive NBE direkte der er det direkte problem her.
Mvh
Thomas.
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Jeg er helt og aldeles uenig i din holdning.. Der da absolut intet der minder om anarki.
NBE producerer rigtig gode fyr til ganske fornuftige penge, og der er nu engang langt over 50000 meget tilfredse kunder, der findes et hav af rigtige gode fyr på markedet, NBE er vel ikke det mest solgte for ingenting!
Det står enhver frit at købe hvad man ønsker, og hvorfor i alverden får du ikke din montør af anlægget til at justere det ind? Med mindre der er en defekt så er det altså ganske enkelt, køb nogle gode piller, og følg opstarts vejledningen.
Intet, ikke engang olie og gas bliver ved med at yde 100%, derfor er det lovpligtigt at få oliefyr checket en gang om året, ellers bliver de en miljøbombe af dimensioner.
Træpillebrændere er automatiseret fastbrændsel, og der er altså nogle simple arbejdsgange der skal udføres for at opretholde en god forbrænding og en stabil drift, hvis din smed har sagt andet, må han jo være ansvarlig for sine udtalelser.
Inden det hele går over gevind, så prøv lige at forklare hvorfor du ikke får montøren ud og forklarer dig hvad du har købt, hvis du har valgt selv at montere anlægget kan du jo bare følge det link jeg har sat ind, der er jo kort vej fra dit hjem og til en af forhandlerne.
-
Jeg synes det er problematisk at man ikke får det at vide før man køber et NBE fyr. Man skal åbenbart gøre sig klart før køb at man langt langt i fra har den samme oppetid og generelle kvalitet som hvis man eksempelvis køber et olie eller gasfyr. Jeg mener vi skal lave en brugergruppe og få fat i en advokat eventuelt få et vink fra forbrugerstyrelsen til at starte med. Det her er jo det reneste anarki !
Hold da op.... nogen der har biiiip på din sukkervand i dag... ;)
-
Hold nu op, det er Mortens tråd det her O0