Stokerforum

Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: Hjemme teori efter Apr 21, 2016, 16:24

Titel: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 21, 2016, 16:24
Så blev det min tur til at komme ud til en død styring med sort skærm.

Har kontrolleret at der er 220V på(og den sidder i serie med "overkogen") og at glassikringen ikke er gået. Er der andet menig mand kan gøre?

ellers vil jeg bestille en ny V7 og fryse røven af i bededags ferien!
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: BoinkUser efter Apr 21, 2016, 17:19
Så blev det min tur til at komme ud til en død styring med sort skærm.

Har kontrolleret at der er 220V på(og den sidder i serie med "overkogen") og at glassikringen ikke er gået. Er der andet menig mand kan gøre?

ellers vil jeg bestille en ny V7 og fryse røven af i bededags ferien!

Hej Sophus

Hvor død er den? Blinker den i netværksstikket? I så fald, kan du se den på stokercloud? Jeg tænker her på om det er din skærm, eller hele styringen der er gået i sort.

Du kunne jo prøve et factory reset inden du dømmer den helt ude.

Mvh. Jens



Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 21, 2016, 17:28
Ingen lys i netværk og reset virker heller ikke.

(Har prøvet at trykke reset, samt at holde den inde mens jeg tænder og vente 10 sekunder inden jeg slipper)
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: MHES efter Apr 21, 2016, 18:27
Hej Sophus,

Der er godt nok langt fra Helsingør til Sorø, men jeg har en gammel v10 liggende hvos du vil låne.

Hilsen
Michael

Så blev det min tur til at komme ud til en død styring med sort skærm.

Har kontrolleret at der er 220V på(og den sidder i serie med "overkogen") og at glassikringen ikke er gået. Er der andet menig mand kan gøre?

ellers vil jeg bestille en ny V7 og fryse røven af i bededags ferien!
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 21, 2016, 19:09
Hej Michael

Det lyder godt, men jeg tror jeg finder den gamle dok frem, ser om jeg kan gennemskue brænderledningerne fra det nye brænderprint og så monterer min gamle 6,72.

Hvis ikke jeg kan få det til at virke, vender jeg fluks tilbage.

Mvh. Sophus
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 22, 2016, 08:51
Fra omkring midnat i går gik jeg fra betatest på min V10, til en skrabet V6.

De fleste ledninger skulle sidde i samme navn i begge styringer og så skulle "lusen" genindsættes i min 6'er, da den blev monteret helt skrabet.

Oplevelsen gør dog at jeg kan se en ide i at have en styring med et multistik, da det for mig var noget omstændeligt at skulle flytte alle de ledninger, selvom, jeg ikke monterede hverken iltstyring, flowmåler eller vejrkompenseringsføler. Det må være sur røv som VVS'er eller elektriker at sidde en sen aften for at skulle skifte en styring med godt med ekstraudstyr, medmindre man elsker overarbejde. Det kan jo være endnu mere stressende, hvis der er flere kunder der venter bagefter.

Der kunne det være rigtig nice med en backup funktion og et multistik. Backuppen ville det jo være nærliggende at have på cloud'en. Så ville det kunne klares på minutter.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 23, 2016, 10:22
Nu kører jeg derudaf med min V6.

Kommer så til at tænke på da jeg skiftede til V10 havde jeg store problemer med Lux at den så lys hvor der ikke var noget. Så måtte sætte følsomhed på lav og så kunne den ikke altid se lys når der var lys. Bla. kørte den eltænding  for længe, da den ikke kunne se lyset i starten.

Skurken besluttede jeg dengang, efter indspark fra andre var det nye (vist 12 polede) stik til brænderen og brænder printet. At der var støj i dette som forstyrrede lysmålingen.
Men det tror jeg ikke længere, men tror det er støj i selve styringen. For med min gamle V6 og den nye ledning m. nyt print er lysmålingen igen rock steady.

Så håber jeg bare at det er noget der er kommet styr på, når jeg køber en ny V7.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: kivi efter Apr 23, 2016, 19:19
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 23, 2016, 19:28
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: scottedor efter Apr 23, 2016, 22:27
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.
jamen skal i ikke bare have varme ,er det ikke alt det ekstra og opdateringer der giver problemer det er yderst sjældent vi ser problemer med v 4xx og v6xx styringer
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Leif P efter Apr 23, 2016, 23:41
Har sat silikone kabel direkte til fotosensor. Før svingede det mellem 28 og 30 under avanceret visning når fyret var slukket, men nu er den 0.
Nu kører jeg derudaf med min V6.

Kommer så til at tænke på da jeg skiftede til V10 havde jeg store problemer med Lux at den så lys hvor der ikke var noget. Så måtte sætte følsomhed på lav og så kunne den ikke altid se lys når der var lys. Bla. kørte den eltænding  for længe, da den ikke kunne se lyset i starten.

Skurken besluttede jeg dengang, efter indspark fra andre var det nye (vist 12 polede) stik til brænderen og brænder printet. At der var støj i dette som forstyrrede lysmålingen.
Men det tror jeg ikke længere, men tror det er støj i selve styringen. For med min gamle V6 og den nye ledning m. nyt print er lysmålingen igen rock steady.

Så håber jeg bare at det er noget der er kommet styr på, når jeg køber en ny V7.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 24, 2016, 07:05
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.
jamen skal i ikke bare have varme ,er det ikke alt det ekstra og opdateringer der giver problemer det er yderst sjældent vi ser problemer med v 4xx og v6xx styringer
Jo- det var også en løsning.

Men hvorfor så ikke tage skridtet fuldt og lave bål på gulvet. Det gjorde man før i tiden og de havde aldrig problemer med styringer.

I må meget gerne synes at 4'er og 6'er styringer er fine og den fungerede også fint hos mig. Men ovenfor har jeg jo skrevet hvorfor det giver mig værdi at have en mere moderne styring.
At i så hellere vil bruge en gammel styring, fordi i mener den er mere stabil er også helt OK med mig, men fyret kører altså bedre hos mig med en mere moderne styring.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: kivi efter Apr 24, 2016, 08:38
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.

Nu var det også kun fordi du selv referede til problemer med v10 styringen, som allerede er brændt af og at du efterfølgende med v6 kørte "rock steady"
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Hjemme teori efter Apr 24, 2016, 09:02
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.

Nu var det også kun fordi du selv referede til problemer med v10 styringen, som allerede er brændt af og at du efterfølgende med v6 kørte "rock steady"

Jeg svarede også bare! og det rock steady omhandlede kun lysføleren.

Og nu er leif kommet med input til denne, der igen indikere at det er kablet og brænderprintet der er problemet. Så måske det er samspillet med disse og de nye styringer der driller lysmålingen.
Nu mangler vi indput fra nogen der har genbrugt den gamle ledning og brænderprint, så ved vi endnu mere.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Leif P efter Apr 24, 2016, 12:00
Det er kablet der gør det, da der ingen forskel er om stikket er sat i brænderprint eller ej.
Tror måske at styringen er mere følsom overfor støj, som V. 6eren.
Tror det er med vilje, efter indførelsen af mulighed for at vælge lav, mellem og høj følsomhed, da tror ikke det var der før.
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: J-B efter Apr 25, 2016, 00:06
Jeg har lige afmonteret en V6 styring på en Scotte mini, da der for godt et år siden var en fejl 40, brugeren lavede en fejl så røgen væltede ud af brænderen, fejl 40 nr.2 var at strømmen blev taget, så smelteslangen brændte væk, i stedet for at lade styringen blæse ilden ud :(
Styringen begyndte på at starte op og kom ikke videre, boksen var fyldt med grå "røg" så den har været meget varm, det er nok kondensatorer der skal skiftes, har ikke målt den i gennem endnu.
Jeg har monteret en lettere defekt V10 styring, grafikfejl på de 2 første billeder ellers ingen problemer, og alle ledninger til brænder er monteret over, 12 polet stik, fotocelle er den samme, skakttempføler er den samme og det kører klippe stabilt :)
Titel: Sv: Død V10
Indlæg af: Bjarne Larsen efter Apr 25, 2016, 09:21
Tjae, så forstår jeg nok ikke, hvorfor du ikke bare fortsætter med din v6 styring istedet for at brænde flere penge af O0

Så må du i gang med at læse på versionerne, for der er en 5-6 parametre der gør det en god ide for mig, selvom Luxføler virker bedre på den gamle.

1. Stokecloud uden diverse PC'er eller andet ekstra udstyr, med en software platform som vist ikke rigtig opdateres.
2. Diverse settings omkring VVB og Tillæg som gør det muligt at tune sommer og vinterdrift.
3. En iltstyring, hvor jeg kan pille og optimere til mit fyr.
4. Et interphase som er til at holde ud, istedet for trykknapper
5. Vejrkompensering, som jeg benytter, også uden vejrkompenseringsventil
6. Indstilling af VVB PI, så jeg kan få fyr og VVB til at køre perfekt sammen.

Det ville jo være lidt som at beholde det gamle hakkebræt af en bil, bare fordi den kunne køre 92 Oktan benzin.

Nu var det også kun fordi du selv referede til problemer med v10 styringen, som allerede er brændt af og at du efterfølgende med v6 kørte "rock steady"

Jeg svarede også bare! og det rock steady omhandlede kun lysføleren.

Og nu er leif kommet med input til denne, der igen indikere at det er kablet og brænderprintet der er problemet. Så måske det er samspillet med disse og de nye styringer der driller lysmålingen.
Nu mangler vi indput fra nogen der har genbrugt den gamle ledning og brænderprint, så ved vi endnu mere.

Jeg kører med en V7 styring og det gamle stik/print og har aldrig haft problemer med lysføleren  ^-^
Og har ikke ændret på følsomheden , tror faktisk ikke det kan ændres i menyen da jeg køre med vers 7.043  ^-^