Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: Engholm efter Okt 23, 2016, 11:01
-
Sikringen i styringen sprang og efter lidt roderi med styringen fandt jeg ud af at det var kompressorrenset det var galt med, jeg afmonterede kompressorrenest, ny sikring i og så kørte det igen.
Derefter kontrollerede jeg om der var noget galt med magnetventilen ved at sætte den til direkte strøm og den åbnede og lukkede som den skulle.
Nu prøvede jeg at montere kompressorrenset igen og så slog den HPFI - relæet.
Hvad kan der være galt - magnetventilen ser ud til at virke - er det styringen det er galt med ?
-
Når HPFI relæ udløses, er det pga. overgang til jord.
Du har en ledning der rører ved noget den ikke skal.
Kig derfor alle ledninger efter, om der er noget der stritter ud fra en samling.
-
Tak Michael for svaret - det er bare mærkeligt at når jeg afmontere kompressorrenset i styringen kører det upåklageligt !?
-
Tak Michael for svaret - det er bare mærkeligt at når jeg afmontere kompressorrenset i styringen kører det upåklageligt !?
Det er ikke så mærkelig, for så fjerner du jo ledningerne der er problemer med.
-
Hej Michael - jeg ved ikke om jeg havde fået byttet om på ledningerne, men jeg prøvede igen og så udløste den ikke relæet til gengæld fik magnetventilen strøm hele tiden og blæste dermed hele tiden !! - uden at relæet gik.
Jeg slukkede igen og afmonterede kompressorrenset og da jeg ville tænde igen havde jeg sort skærm ! - sikringen så ikke ud til at være sprunget, men jeg skiftede den - ingen virkning, så det er mit største problem lige nu
-
Jeg tror at du skal have en elektriker til at rode med ledninger for dig! ;) Det er rigtig dumt bare at prøve sig frem, det kan blive dyre lærepenge. For en elektriker lyder det som om at magnetventilen er blevet sat til enten fase eller nul og så jordforbindelsen. I anden omgang er det måske sløset montering så ledninger rører hinanden. Når det ikke hjælper at skifte sikringen i styringen, kan det måske være en sikring i huset det er galt med, hvis det ikke er nogen af de to sikringer, skal der en fagmand til at måle sig frem til problemet.
-
Jeg har nu fået fyret til at køre igen, efter at have "rodet" med det, hvad der forårsagede at den sorte skærm forsvandt er noget usikkert idet jeg prøvede flere forskellige ting, som jeg fandt her på forummet.
M.h.t. kompressorrenset synes ledninger at være monteret rigtigt i følge et billede jeg også fandt, men den får stadig strøm hele tiden.
Jeg overgiver mig nu og alliere mig med en elektriker - tak for hjælpen.
-
Hej
Har du set efter at udgang L5 eller L6 er NO og ikke NC
Efter sort skærm og andre udfald ved man jo aldrig
Under tilbehør i styring http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/scotte-version-6.30.pdf side 28
½mylund
-
Hej
Har du set efter at udgang L5 eller L6 er NO og ikke NC
Efter sort skærm og andre udfald ved man jo aldrig
Under tilbehør i styring http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/scotte-version-6.30.pdf side 28
½mylund
Jeg er ikke sikker på at man kan vælge NO/NC i chip 6.32, i manualen står der j også bare at "udgangen aktiveres".
-
Hej
Har du set efter at udgang L5 eller L6 er NO og ikke NC
Efter sort skærm og andre udfald ved man jo aldrig
Under tilbehør i styring http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/scotte-version-6.30.pdf side 28
½mylund
Jeg er ikke sikker på at man kan vælge NO/NC i chip 6.32, i manualen står der j også bare at "udgangen aktiveres".
Det er jeg rimelig sikker på man kan se side 19 vedr. vvb prio.
½mylund
-
Hej
Har du set efter at udgang L5 eller L6 er NO og ikke NC
Efter sort skærm og andre udfald ved man jo aldrig
Under tilbehør i styring http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/scotte-version-6.30.pdf side 28
½mylund
Jeg er ikke sikker på at man kan vælge NO/NC i chip 6.32, i manualen står der j også bare at "udgangen aktiveres".
Det er jeg rimelig sikker på man kan se side 19 vedr. vvb prio.
½mylund
Sørme ja da ^-^