Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: MichaelSoren efter Feb 23, 2017, 08:53
-
Hej folkens,
nogen der kan svare mig på hvilken tcp-port rtb'en bruger til at snakke med stokercloud. Jeg oplever nemlig at min rtb har mistet forbindelse til skyen. Og jeg tror det skyldes nogle portwarding der er sat op på min router.
/michael
-
Hej Michael,
Jeg tror ikke dit problem skyldes port-forwarding, da al kommunikation initieres fra styringen, netop for at undgå den slags problemer.
Det er altså din styring der sender et budskab til StokerCloud serveren og svaret fra StokerCloud bliver derfor ganske automatisk routed til din styring gennem den port den selv har brugt.
Hilsen
Michael
Hej folkens,
nogen der kan svare mig på hvilken tcp-port rtb'en bruger til at snakke med stokercloud. Jeg oplever nemlig at min rtb har mistet forbindelse til skyen. Og jeg tror det skyldes nogle portwarding der er sat op på min router.
/michael
-
Hej Michael - jeg regnede også med at det var sådan det hang sammen. Men så er jeg virkelig i vildrede over hvorfor rtb'en så ikke kan komme på stokercloud.dk?
Stokercloud.dk siger at jeg har været offline siden 15. feb. Jeg ved at fyret kan komme ud på nettet, for jeg kan til gå den på det "store internet".
Nogen bud?
vh Michael
Hej Michael,
Jeg tror ikke dit problem skyldes port-forwarding, da al kommunikation initieres fra styringen, netop for at undgå den slags problemer.
Det er altså din styring der sender et budskab til StokerCloud serveren og svaret fra StokerCloud bliver derfor ganske automatisk routed til din styring gennem den port den selv har brugt.
Hilsen
Michael
Hej folkens,
nogen der kan svare mig på hvilken tcp-port rtb'en bruger til at snakke med stokercloud. Jeg oplever nemlig at min rtb har mistet forbindelse til skyen. Og jeg tror det skyldes nogle portwarding der er sat op på min router.
/michael
-
Hej Michael,
Der er en del brugere der døjer med svigtende internetforbindelse fra styringen.
NBE arbejder stadig på at reducere disse problemer, men der er også mange der ikke oplever dem.
Jeg har selv en klippestabil forbindelse via WiFi til min v13-styring.
Jeg kan se at din styring ikke har den nyeste softwareversion, og netop internetkommunikationen skulle være forbedret i nyere versioner.
Hilsen
Michael
Hej Michael - jeg regnede også med at det var sådan det hang sammen. Men så er jeg virkelig i vildrede over hvorfor rtb'en så ikke kan komme på stokercloud.dk?
Stokercloud.dk siger at jeg har været offline siden 15. feb. Jeg ved at fyret kan komme ud på nettet, for jeg kan til gå den på det "store internet".
Nogen bud?
vh Michael
Hej Michael,
Jeg tror ikke dit problem skyldes port-forwarding, da al kommunikation initieres fra styringen, netop for at undgå den slags problemer.
Det er altså din styring der sender et budskab til StokerCloud serveren og svaret fra StokerCloud bliver derfor ganske automatisk routed til din styring gennem den port den selv har brugt.
Hilsen
Michael
Hej folkens,
nogen der kan svare mig på hvilken tcp-port rtb'en bruger til at snakke med stokercloud. Jeg oplever nemlig at min rtb har mistet forbindelse til skyen. Og jeg tror det skyldes nogle portwarding der er sat op på min router.
/michael
-
Hej Michael
jeg har også en klippe stabil forbindelse direkte til fyret fra min mobil-app NBE v13. Det er ret lækkert.
Du skriver at du har v 13 på styringen, mener du firmware i rtb'en?
Jeg har været inde på nbe.dk og lede efter firmware og der kan jeg finde rtb 7 og noget de kalder v10. Jeg har selv et rtb fyr, så jeg spekulerer selvfølgelig på hvilken version firmware jeg skal opdatere til. Kan du hjælpe.
Jeg er lidt forvirret over alle de forskellige versioner. ;-)
dbh Michael
Hej Michael,
Der er en del brugere der døjer med svigtende internetforbindelse fra styringen.
NBE arbejder stadig på at reducere disse problemer, men der er også mange der ikke oplever dem.
Jeg har selv en klippestabil forbindelse via WiFi til min v13-styring.
Jeg kan se at din styring ikke har den nyeste softwareversion, og netop internetkommunikationen skulle være forbedret i nyere versioner.
Hilsen
Michael
Hej Michael - jeg regnede også med at det var sådan det hang sammen. Men så er jeg virkelig i vildrede over hvorfor rtb'en så ikke kan komme på stokercloud.dk?
Stokercloud.dk siger at jeg har været offline siden 15. feb. Jeg ved at fyret kan komme ud på nettet, for jeg kan til gå den på det "store internet".
Nogen bud?
vh Michael
Hej Michael,
Jeg tror ikke dit problem skyldes port-forwarding, da al kommunikation initieres fra styringen, netop for at undgå den slags problemer.
Det er altså din styring der sender et budskab til StokerCloud serveren og svaret fra StokerCloud bliver derfor ganske automatisk routed til din styring gennem den port den selv har brugt.
Hilsen
Michael
Hej folkens,
nogen der kan svare mig på hvilken tcp-port rtb'en bruger til at snakke med stokercloud. Jeg oplever nemlig at min rtb har mistet forbindelse til skyen. Og jeg tror det skyldes nogle portwarding der er sat op på min router.
/michael
-
Hej Michael,
Version 13 er den "nye" styring som standard leveres på f.eks. en "ny" RTB.
I virkeligheden er det en v7 uden display, sådan at displayet udelukkende er på en tablet.
Der er altså i praksis ingen forskel på din v7 og min v13 ;)
V13 er dog ikke med fortrådet ethernet men derimod med WiFi, ellers den hardwaremæssigt magen til v7.
V7 kan opgraderes til v13 softwaremæssigt, ved at tilmelde sig på NBE's webside.
Hilsen
Michael
-
Jeg har været inde på nbe.dk og lede efter firmware og der kan jeg finde rtb 7 og noget de kalder v10. Jeg har selv et rtb fyr, så jeg spekulerer selvfølgelig på hvilken version firmware jeg skal opdatere til. Kan du hjælpe.
Jeg er lidt forvirret over alle de forskellige versioner. ;-)
dbh Michael
Du skal ikke download noget fra NBE hjemmensiden da det skal på SD-kort og det er lidt besværligt :-) ... Hvis dit fyr ikke er nettet, så træk 220v stikket og vent 5 sekunder. Sæt det igen og vent til fyret er på nettet.
Når fyret er på nettet er der en menu som hedder Download , derinde kan du vælge hvilken software der skal installeres, så gør fyret det automa
Software til V7 bliver stadig opdateret og det er letteste at blive på den platform, når man alligevel kan køre fyret via tablet med de nye software versioner.
-
Hej Michael,
På NBE's webside under "Styring" >> "Program download" finder du boksen "AKTIVER STYRING MED APP BETJENING".
http://www.nbe.dk/program-download/ (http://www.nbe.dk/program-download/)
Tryk på "+" i boksen og du får en forklaring på hvordan du kan opgradere en v7-RTB til en "APP-v7-RTB".
For nuværende findes styringsversionerne i v7.06xxx og v7.09xxx.
Forskellen ligger i at v7.06xxx stadig har fuld betjening via fyrets display/taster, mens v7.09xxx kun har start-stop og afstil alarm mens resten skal foretages fra en Android tablet.
Det er vist planen at softwareudviklingen på et tidspunkt vil stoppe på v7.06xxx, så fremtdige opdateringer kun kommer på platformen til Android tablet (v7.09xxx).
Rent softwaremæssigt skulle v7.06xxx, v7.09xxx og v13.xxxx være ens, men på hardwaresiden adskiller v13.xxxx sig ved ikke at have fortrådet Ethernet port men derimod WiFi.
V13.xxxx er den nyeste styring.
I øvrgt kan v10-styringer også opdateres til v13-lignende løsning, altså reduceret til start-stop og afstil alarm mens resten skal foretages fra en Android tablet.
Hilsen
Michael
-
Hej Morten
tak for tippet. Det virkede. Jeg prøvede en god gammeldags hard-reset :-)
Jeg bliver på v 7 platformen.
takker - Michael
Jeg har været inde på nbe.dk og lede efter firmware og der kan jeg finde rtb 7 og noget de kalder v10. Jeg har selv et rtb fyr, så jeg spekulerer selvfølgelig på hvilken version firmware jeg skal opdatere til. Kan du hjælpe.
Jeg er lidt forvirret over alle de forskellige versioner. ;-)
dbh Michael
Du skal ikke download noget fra NBE hjemmensiden da det skal på SD-kort og det er lidt besværligt :-) ... Hvis dit fyr ikke er nettet, så træk 220v stikket og vent 5 sekunder. Sæt det igen og vent til fyret er på nettet.
Når fyret er på nettet er der en menu som hedder Download , derinde kan du vælge hvilken software der skal installeres, så gør fyret det automa
Software til V7 bliver stadig opdateret og det er letteste at blive på den platform, når man alligevel kan køre fyret via tablet med de nye software versioner.