Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: autoglas efter Mar 04, 2017, 19:14
-
hvordan kommer jeg online har rodet med det hele dagen. grå hår ved hæfter lige nogle filer hvis der en venlig sjæl herinde
(https://s16.postimg.org/3lcgkv4u9/IMG_2899.jpg) (https://postimg.org/image/3lcgkv4u9/)
(https://s24.postimg.org/hrrp33zyp/IMG_2900.jpg) (https://postimg.org/image/hrrp33zyp/)
(https://s24.postimg.org/mrp5b25ld/IMG_2901.jpg) (https://postimg.org/image/mrp5b25ld/)
-
Hej Autoglas, dit fyr har ikke fået en IP adresse på din netværk, IP: N/A står for at det ikke har fået en adresse automatisk, tjek dit internet, bedst med kabel mellem styring og din router.
Hvis der er kabel imellem, så prøv at genstarte din router, og vent en par minutter, og tag så strømmen til din styring, så vil den sikkert koble på din router.
Hilsen Claus
-
hej claus
det hjalp heller ikke. jeg er ved at løbe tør for ideer
-
Hej Autoglas, uden en IP adresse på styringen, kan den ikke kommunikere med Internettet, og StokerCloud. Du kan evt. prøve at skifte kabel mellem enhederne, eller hvis du har en bærbat pc, prøve at sætte netværksstikket til den, og se om den fanger Internettet. Så snart fyret får en IPadresse, er resten ret nemt, da vi alle kan se din styring på nettet og hjælpe dig videre :-)
Hilsen Claus
-
det var porten i routeren der var død. kan man så få andre til at se på ens tal da mit fyr køre af røven til. eller hvad er formålet med denne app
-
det var porten i routeren der var død. kan man så få andre til at se på ens tal da mit fyr køre af røven til. eller hvad er formålet med denne app
Andre kan godt se din Stokercloud, hvis du altså oplyser navnet. Så kan man komme med indput, men det er klart nemmest hvis man også har oplysninger om hvad fyret gør forkert!
-
Hej,
Rent reguleringsmæssigt kører dit fyr fint ;)
...det regulerer stille og roligt, og hilder kedeltemperaturen fint ;)
Men dit lux-signal er meget svagt og ustabilt.
Det er i sig selv ikke nødvendigvis et problem, men så svingende og svagt som det er hos dig, kunne det tyde på dårlig forbrænding.
Hvad mener du selv når du skriver at "fyret kører af røven til" ?
...har du uforbrændte piller i asken ?
...har du sort aske ?
...har du kondens i kedlen/røgrør/skorsten ?
Hvor gammelt er fyret ?
...er problemet opstået, eller har det været sådan fra begyndelsen ?
Hvem har installeret og indkørt det ?
Er der monteret en velfungerende trækstabilisator i skorsten/røgrør ?
Har du lavet en afvejning og justering af forbrændingsluften (blæser) ved hhv. 10%, 50% og 100% ?
Hilsen
Michael
det var porten i routeren der var død. kan man så få andre til at se på ens tal da mit fyr køre af røven til. eller hvad er formålet med denne app
-
Mange tak for din besked.
fyret er 1 1/2 år gammelt. det er indkørt af firmaet som sattte det op. personen har arbejdet ved nbe og udviklet fyret.
jeg har sat sådan en træk fætter i på røgrøret.
jeg er uddannet automekaniker og tænker ud en bils syns punkt får den for lidt luft altså blæser tallene ikke passer.
kan ikke forstå når kedlen er f.eks 71 grader køre kedelen med 35 % ydelse. det første år gik den ned på 5-7 % i ydelse,
men hvordan gør man det med blæseren
-
Hmm, dem der har udviklet fyret, Jannich og Kim, arbejder stadig i NBE, så det kan jo nok ikke være dem der har sat dit fyr op :)
Der må også være lidt galt med din hukommelse ;)
Fyret har aldrig kunnet modulere under 10% ;)
...så de 5-7% er din hukommelse der spiller dig et puds ;)
Anyway, på min web-side kan du finde en vejledning til hvordan du justerer luftmængden (blæser) på en v7 styring, du finder den her http://mhes.dk/Forbraendingen_V7.pdf (http://mhes.dk/Forbraendingen_V7.pdf)
...og når nu du er ved læsestoffet, så kan du læse her om hvordan principperne er for sådan et fyr http://mhes.dk/Grundlæggende%20information%20om%20NBE%20brændere%20v1.1.pdf (http://mhes.dk/Grundlæggende%20information%20om%20NBE%20brændere%20v1.1.pdf)
Go' fornøjelse
Michael
Mange tak for din besked.
fyret er 1 1/2 år gammelt. det er indkørt af firmaet som sattte det op. personen har arbejdet ved nbe og udviklet fyret.
jeg har sat sådan en træk fætter i på røgrøret.
jeg er uddannet automekaniker og tænker ud en bils syns punkt får den for lidt luft altså blæser tallene ikke passer.
kan ikke forstå når kedlen er f.eks 71 grader køre kedelen med 35 % ydelse. det første år gik den ned på 5-7 % i ydelse,
men hvordan gør man det med blæseren
-
Jeg ved det er indlysende, men du har vel vejet piller af for nylig?
Hvis det er længe siden, kører det nemlig ad røven til ;-)