Stokerforum
Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: BNLund efter Sep 24, 2017, 11:51
-
Hej Alle
Jeg har udskiftet V4.99 styring til V7. Motorprint er skiftet, og jeg har fulgt alle anvisninger i forhold til ledningsmontage. Som jeg ser det skal kondensatoren til blæseren flyttes med på det nye motorprint. min udfordring går nok mest på at jeg ikke kan får sneglene til at kører... Og jeg er meget usikker på om el-tænderen starter.
Er der noget, jeg har overset eller gjort forkert?
Er der nogen med erfaring, der kan hjælpe mig her?
Mvh Bjørn
-
Hej Alle
Jeg har udskiftet V4.99 styring til V7. Motorprint er skiftet, og jeg har fulgt alle anvisninger i forhold til ledningsmontage. Som jeg ser det skal kondensatoren til blæseren flyttes med på det nye motorprint. min udfordring går nok mest på at jeg ikke kan får sneglene til at kører... Og jeg er meget usikker på om el-tænderen starter.
Er der noget, jeg har overset eller gjort forkert?
Er der nogen med erfaring, der kan hjælpe mig her?
Mvh Bjørn
Fandt du indlægs sedlen i kassen med brænderprintet ?
Har du forbundet ledningerne som vist ?
Ja, kondensator til blæser skal flyttes med over til det nye motorprint, hvis din blæser kræver kondensator :)
Kondensatorer til intern snegl skal også flyttes over.
I styringen er der en menu MANUEL
Fra den kan man afprøve alle udgange, og se om udstyret fungere korrekt.
Er styringen på StokerCloud ?
-
Hej Michael.
Jep, jeg har alle anvisninger, men der er uoverensstemmelser imellem diagrammerne og billederne af print.. jeg har vedhæftet, det jeg har indbygget..
- V7 diagram: er den anvisning, der følger med styringen
- Motor 1: er den motorprintplade, jeg har købt.
- Motor 2: er det diagram er er med til motorprintet, som viser hvordan det skal monteres på styringen.
Problemet er nok mest at diagrammer ikke stemmer overens. Altså at styringsdiagrammet viser et andet motorprint, og motorprint-diagrammet viser et andet styringsprint...
Giver det mening?
Jeg er ikke på Stokercloud endnu. Ville lige have det op at kører først..
Hvis der er en kondensator på sneglen, sidder den i huset sammen mad snegler. jeg skal være ærlig: jeg har ikke kigger efter....
Jeg har prøvet at kører sneglen manuelt, men den starter ikke..
-
Hej Michael.
Jep, jeg har alle anvisninger, men der er uoverensstemmelser imellem diagrammerne og billederne af print.. jeg har vedhæftet, det jeg har indbygget..
- V7 diagram: er den anvisning, der følger med styringen
- Motor 1: er den motorprintplade, jeg har købt.
- Motor 2: er det diagram er er med til motorprintet, som viser hvordan det skal monteres på styringen.
Problemet er nok mest at diagrammer ikke stemmer overens. Altså at styringsdiagrammet viser et andet motorprint, og motorprint-diagrammet viser et andet styringsprint...
Giver det mening?
Jeg er ikke på Stokercloud endnu. Ville lige have det op at kører først..
Hvis der er en kondensator på sneglen, sidder den i huset sammen mad snegler. jeg skal være ærlig: jeg har ikke kigger efter....
Jeg har prøvet at kører sneglen manuelt, men den starter ikke..
Der er en kondensator til intern snegl, og den skal monteres på motorprintet.
Intern snegl kan ikke køre uden denne kondensator.
-
Tak for svar, Michael.
Nu kører blæser og intern snegl :D Men jeg får følgende skærm når jeg forsøger at starte op...
Ekstern snegl kører ikke, jeg har prøver at sætte ekstern 230 V til. Der kører den fint...
Hvad f***** gør jeg forkert?
Det skal siges at jeg har monteret den lilla ledning efter diagrammet på styringen.. Den var ikke aktiv før (sat sammen med lyserød og lyseblå)
-
Tak for svar, Michael.
Nu kører blæser og intern snegl :D Men jeg får følgende skærm når jeg forsøger at starte op...
Ekstern snegl kører ikke, jeg har prøver at sætte ekstern 230 V til. Der kører den fint...
Hvad f***** gør jeg forkert?
Det skal siges at jeg har monteret den lilla ledning efter diagrammet på styringen.. Den var ikke aktiv før (sat sammen med lyserød og lyseblå)
Fino at intern snegl og blæser fungere :)
Kig her http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2017/08/8-12Pin-PTC-NTC-Motorprint-KIT-vejledning-DK.pdf
Her vises at de sidste 4 ledninger ikke skal tilsluttes ( de kan sikres med en kronemuffe, de er til ekstra udstyr )
Ekstern snegl ( den til magasinet skal tilsluttes PE - N og L1 )
Har du overkogsikringen monteret på strøm tilførsels ledningen, ligesom på den gamle styring ?
Hvis du har det, så kan du i stedet tilslutte den inde i styringen :)
Så har du en fast strømforsyning til styringen, og en ledning ned til overkogsikringen.
Udløses overkogfunktionen, så vil der stadig være forsynings strøm op til styringen :)
-
Allerførst: Tak for din tålmodighed :)
Min udfordring går nok mest på at der er denne her difference i mellem diagrammerne, men du mener altså at jeg skal monterer efter motordiagrammet?
Og demonterer den fabriksmonterede ledning?
Ekstern snegl er monteret rigtigt :)
Overkogningssikringen er monteret i port 7 og 8, samt jord
Jeg har vedhæftet min nuværende montering, som er den, der er vist på styringsdiagrammet :-\
-
Allerførst: Tak for din tålmodighed :)
Min udfordring går nok mest på at der er denne her difference i mellem diagrammerne, men du mener altså at jeg skal monterer efter motordiagrammet?
Og demonterer den fabriksmonterede ledning?
Ekstern snegl er monteret rigtigt :)
Overkogningssikringen er monteret i port 7 og 8, samt jord
Ja monter efter indlægssedlen eller mit link.
Skal du senere tilslutte ekstraudstyr, så finder du hurtigt den rigtige ledning. :)
Hvis du stadig får fejlen om overkog, kan termostaten være udløst, eller ledninger forbundet forkert.
Ledninger skal forbindes til terminaler C og C2 på overkogsikringen, og lille stift skal trykkes hårdt ind :)
-
Er ledning i terminal nr 9 en jordledning ( gul/grøn ) ?
-
Er ledning i terminal nr 9 en jordledning ( gul/grøn ) ?
Nu er den :)
Men der er ikke nogen T7 og T8 på mit print.. Dvs. der er en T7 men den sidder i en helt anden række.
T9 og T10 referere til Temp/Foto, så det er vel der de skal monteres, altså Sort i T9 og Orange i T og Grå I T10. se billedet :)
-
Så er der liv i det hele :) :) :) :) :)
Jeg må nok indrømme at der ligger en del på egne skuldre. Overkogningssikringen var fejlmonteret, og har været det i 10 år :o :o :o :o :o
Jeg kører 1. optænding nu. vender tilbage :D
-
Fino. :)
Og en oplysning til dem der måtte læse med her :
Foto og lednings terminaler referere til en V6 styring : http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2017/08/8-12Pin-PTC-NTC-Motorprint-KIT-vejledning-DK.pdf
Se side 17 http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/woody-version-6-60-okt-tryk-version.pdf
Det er derfor du ikke kunne få terminal forbindelserne til at passe med din nye V7 styring.
Ps. ledninger der ikke er i brug sikres med kronemuffe :)
-
Efter at have hævet el-tændereffekten til 90% og hævet forvarmningen til 40 sekunder, så spiller det... Jeg skal så lige have vejet piller af...
Tusinde tak for hjælpen, Michael ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Efter at have hævet el-tændereffekten til 90% og hævet forvarmningen til 40 sekunder, så spiller det... Jeg skal så lige have vejet piller af...
Tusinde tak for hjælpen, Michael ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Du skal nok forvarme 60 sek og have 70% effekt på eltænderen.
Hvilke blæser har du ?
Kig evt her http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2016/04/Montering-af-blaesere-DK.pdf
Blæsertal til optænding skal nok også justeres :)
-
Hej Michael.
Har lige haft lidt travlt :)
Jeg har rettet tændingen.
Blæseren er en YY60-6. En gammel svend efterhånden :)
-
Hej Michael.
Har lige haft lidt travlt :)
Jeg har rettet tændingen.
Blæseren er en YY60-6. En gammel svend efterhånden :)
Jeg har sat tænding tilbage, da den ikke startede på din anbefaling :)
-
Så kom jeg også på Stoker Cloud..