Stokerforum

Pillefyr => Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB => Emne startet af: andersch efter Mar 16, 2018, 14:29

Titel: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 14:29
Hej derude.. hvilken vej skal pilen vende på denne? Og hvordan skal den gøres fast ? Syntes ikke jeg kan gøre den fast på nogen måde? Billede vedhæftet
(https://s9.postimg.org/5ajvmlbbv/20180316_152150.jpg) (https://postimg.org/image/5ajvmlbbv/)
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 14:36
Hej derude.. hvilken vej skal pilen vende på denne? Og hvordan skal den gøres fast ? Syntes ikke jeg kan gøre den fast på nogen måde? Billede vedhæftet
(https://s9.postimg.org/5ajvmlbbv/20180316_152150.jpg) (https://postimg.org/image/5ajvmlbbv/)

Tryk ind ved pil, den dobbelt pushin fitting skal på den anden side uden pil..

På moderne nbe fyr er den indbygget nær/på brænderen, hos os andre må du prøve at placere den med en stomp p løsning, tæt på eller langt fra hvad der nu passer dig, min aktuator er placeret nær min styring og de blå pur at trukket i ca. 1.5 meter stykker til brænderen.. Nok flest fordele ved at holde de blå så kort som muligt..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 14:48
Problemet er bare at der er en pil på hver side? I hver ende..som selvfølgelig pejer samme vej.. Skal trykket fra kompressoren bare følge pilen? Hvis du forstår..

Og så noget andet.. hvor skal ledningerne i? Vejledningen passer overhovedet ikke.. kig billede
(https://s10.postimg.org/nd6otw0z9/20180316_154329.jpg) (https://postimg.org/image/nd6otw0z9/)
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 14:52
Problemet er bare at der er en pil på hver side? I hver ende..som selvfølgelig pejer samme vej.. Skal trykket fra kompressoren bare følge pilen? Hvis du forstår..

Og så noget andet.. hvor skal ledningerne i? Vejledningen passer overhovedet ikke.. kig billede
(https://s10.postimg.org/nd6otw0z9/20180316_154329.jpg) (https://postimg.org/image/nd6otw0z9/)

Øhm nu er min den gamle aktuator, og den er nemt nok at se hvad der er ind og ud.. følg pilen giver mening imo..

Du skal ind i  din scotte styring, ikk på motorprintet ved brænderen..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 14:57
Ind i scotte styringen? Det er ledningerne jo langt fra mange nok til??? Kan det passe?
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 14:59
Ind i scotte styringen? Det er ledningerne jo langt fra mange nok til??? Kan det passe?

Hov ja, du har en ældre brænder men med V7 styring f.eks?

Min V6 har monteringen i styringen, senere har det på brænder printet, du skal opgradere printet til den nye type så styringen sender signal til brænder printet som det nu er lavet..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 15:06
Okay hvordan gør man lige det??
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 15:20
Du skal have udskiftet motor print og skifte til den det runde 12 polede stik og blive 1000kr fattigere er jeg bange for..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 15:29
Det kan da ikke passe at man ikke kan få ny styring uden også at skulle skifte print på motoren.
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 15:34
Det kan da ikke passe at man ikke kan få ny styring uden også at skulle skifte print på motoren.

Blame nbe for at ændre det fra scotte styringen til at man senere lavet om til signalet fåes fra motorprintet.. flere penge til nbe og færre i lommen på dig desværre..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: MHES efter Mar 16, 2018, 16:38
Nu er det måske lidt urimeligt at blame NBE for at udvikle produktet  ;)

Det motorprint/stik du har på din brænder er fra før NBE havde kompressorrens på programmet, og der er simpelthen ikke forbindelser nok i stikket til også at omfatte kompressorrens.
Derfor ændrede NBE stikket og motorprintet til en udgave med flere forbindelser, da de implementerede bl.a. kompressorrens på brænderene og udviklede styringen til også at kunne omfatte udgange til dette.

Hvis man vil ombygge en ældre brænder til at have kompressorrens, bliver man typisk nødt til at udskifte styringen til en nyere version med mulighed for kompressorrens, og tilkøbe et kompressorrenssæt som skal påbygges brænderen.
Man kan så vælge to forskellige veje til den elektriske forbindelse mellem styring og brænder:
 - Udskifte motorprint/stik på brænderen så det passer til det nye kabel på den nye styring.
 - Bruge det eksisterende motorprint/stik på brænderen og montere det eksisterende kabel på den nye styring.

Den sidste mulighed kræver så at man trækker er seperat kabel mellem styringen og magnetventilen i kompressorrenssættet.

Hilsen
Michael


Det kan da ikke passe at man ikke kan få ny styring uden også at skulle skifte print på motoren.

Blame nbe for at ændre det fra scotte styringen til at man senere lavet om til signalet fåes fra motorprintet.. flere penge til nbe og færre i lommen på dig desværre..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 17:07
Nu er det måske lidt urimeligt at blame NBE for at udvikle produktet  ;)

Det motorprint/stik du har på din brænder er fra før NBE havde kompressorrens på programmet, og der er simpelthen ikke forbindelser nok i stikket til også at omfatte kompressorrens.
Derfor ændrede NBE stikket og motorprintet til en udgave med flere forbindelser, da de implementerede bl.a. kompressorrens på brænderene og udviklede styringen til også at kunne omfatte udgange til dette.

Hvis man vil ombygge en ældre brænder til at have kompressorrens, bliver man typisk nødt til at udskifte styringen til en nyere version med mulighed for kompressorrens, og tilkøbe et kompressorrenssæt som skal påbygges brænderen.
Man kan så vælge to forskellige veje til den elektriske forbindelse mellem styring og brænder:
 - Udskifte motorprint/stik på brænderen så det passer til det nye kabel på den nye styring.
 - Bruge det eksisterende motorprint/stik på brænderen og montere det eksisterende kabel på den nye styring.

Den sidste mulighed kræver så at man trækker er seperat kabel mellem styringen og magnetventilen i kompressorrenssættet.

Hilsen
Michael


Det kan da ikke passe at man ikke kan få ny styring uden også at skulle skifte print på motoren.

Blame nbe for at ændre det fra scotte styringen til at man senere lavet om til signalet fåes fra motorprintet.. flere penge til nbe og færre i lommen på dig desværre..

Well selvfølgelig ikk noget man kan gøre eller blive sur på, det gav mening at flytte komprens og dens tilslutning derud, kontra hvad man gør hos mig, jeg valgte bare at bruge alt slangen, i stedet for at forlænge kablet...

Men han skal så ind i styringen og finde klemrækken der går til motorprintet med signal til komp rens, hvis det kan lade sig gøre er det jo samme måde som her, så spare han jo de penge..
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 17:28
Jeg forlængede bare kablerne så de kunne nå op i styringen..I L6 og nu kører det bare
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 17:45
Jeg forlængede bare kablerne så de kunne nå op i styringen..I L6 og nu kører det bare

Super..

Det er lækkert at ha hvis man fyre med ringe piller eller for doven til at rense sin hærd..


Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: andersch efter Mar 16, 2018, 17:50
Har kørt med lava og heatlets i 5 år.. skulle aldrig rense herden.. I år har fået German pellets som jeg egentlig troede var mindst lige så gode.. trods mange afvejninger af pillerne, har jeg bare skulle rense herden hver 3dag.. men Ja det bliver da super
Titel: Sv: Hjælp kompresser rens scotte
Indlæg af: Hemhems efter Mar 16, 2018, 18:08
Har kørt med lava og heatlets i 5 år.. skulle aldrig rense herden.. I år har fået German pellets som jeg egentlig troede var mindst lige så gode.. trods mange afvejninger af pillerne, har jeg bare skulle rense herden hver 3dag.. men Ja det bliver da super

Jeg har kun fyret med underlødige piller indtil nu, men næste gang skifter jeg os til 6mm piller, dog mest pga jeg vil ha det sidste ud af min lavlast..