Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Det har jeg forsøgt - uden resultat. Håber at finde en der kan reparere/undersøge styringen. Den er blevet ombyttet af NBE uden beregning  inden for det sidste år mod en defekt styring. Derfor tror jeg ikke, der er garanti. Jeg har åbenbart været uheldig, når styring nr. 2 inden for 3 år ikke fungerer.
2
Hej. Min styring reagerer ikke mere på nogen af knapperne. Har åbnet den og så, at det smalle stik var røget af og hang løs. Har forsøgt at sætte stikket, hvor de 5 pins sidder - men ingen effekt.
Er der en der reparerer styringer i nærheden af Løgstør.

Har du vendt stikket rigtigt / prøv at vende det  :)
3
Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB / Knapper på styring v 7 reagerer ikke.
« Nyeste indlæg af Ranumfyr Dato Apr 19, 2018, 19:29  »
Hej. Min styring reagerer ikke mere på nogen af knapperne. Har åbnet den og så, at det smalle stik var røget af og hang løs. Har forsøgt at sætte stikket, hvor de 5 pins sidder - men ingen effekt.
Er der en der reparerer styringer i nærheden af Løgstør.
4
Jeg har læst et sted at de nævnte dårlige motorer i RTB 10 KW skulle være udskiftet under 3-års garanti (fyret købt i dec. 2014), men det er ikke sket da min servicemand mente den skulle være i stykker for at det kunne lade sig gøre? Nu er så indføringsmotoren udskiftet på regning da garantien udløb pr. 1/1-2018. Har jeg ret i at den burde være udskiftet? Tilsyneladende svarer NBE ikke via kontaktformular eller andet, derfor prøver jeg her.

Hej

Jeg vil bestemt mene at hvis du har en 3 års service kontrakt burde de skifte gearmotor U/B din smed altså

Læs punkt 6 og 7 her http://reg.stokercloud.dk/docs/1-aars-service-plan-RTB.pdf

Her er lidt copy/paste fra http://www.nbe.dk/reklamationsret-rtb/

Udvidet reklamationsfrist på reservedele:

Hvis du:

– køber RTB-anlægget hos en af vores certificerede forhandlere,

– tilslutter RTB-anlægget online på vores StokerCloud driftsovervågning.

– får foretaget årlige servicebesøg, tilbyder NBE Production A/S, Kjeldgaardsvej 2, 9300 Sæby, at forlænge reklamationsfristen i henhold til købeloven med 12 måneder til i alt 36 måneder på følgende vilkår:

Den udvidede reklamationsret gælder kun ved fabrikations- og materialefejl og gælder således ikke, hvis der er tale om forhold forårsaget af andre end NBE Production A/S, herunder hvis forholdet skyldes uheld eller ukorrekt/fejlagtig installation eller brug af anlægget, heriblandt manglende eller utilstrækkelig rensning, brug af brændsel som ikke er godkendt af NBE Production A/S, skorstensforhold eller andre forhold, som NBE Production A/S ikke er herre over samt skadeforvoldende adfærd.

Den udvidede reklamationsret omfatter desuden kun reservedele bortset fra sliddele som el-tænding og lignende.

Reklamationen fremsættes over for den forhandler, som har solgt produktet.

Reklamationsretten omfatter dog ikke arbejdsløn eller andre udgifter forbundet med installation eller udskiftning af den/de pågældende reservedel(e). Sådanne udgifter er NBE Production A/S uvedkommende.

På vores hjemmeside www.nbe.dk findes liste over vores certificerede RTB forhandlere.

Her finder du også manualer til vores produkter, hvor du kan læse mere om, hvordan vores produkter anvendes og vedligeholdes korrekt.

Ovenstående udgør et supplement til købelovens regler og berører således ikke dine ufravigelige rettigheder efter købeloven eller anden lovgivning, herunder muligheden for at gøre krav efter købeloven gældende over for forhandleren.

PS. Det er ikke pinol skruen, da Søren jo skriver at ved tom snegl brummer motoren bare. Men de små sorte gearmotor af type TYD 60 der ikke dur


PPS. Nej NBE svare nok ikke, du skal tage fat i din smed/servicemontør  ;)

Man skriver jo heller ikke til Wolfsburg, hver gang der er noget galt med sin Golf  ;D


½mylund

5
Jeg er nu meget enig med Michael. Hvis det blot er pinolskruen på akslen, der har arbejdet sig løs, skal sneglen, jo blot sættes fast på gearakslen, idet pinolskruen skal sidde ud for hulkehlen i akslen og spændes godt og/eller sikres med en "kørnerprik". Det er alt andel lige billigere end at købe en ny gearmotor.
6
Online systemer / Sv: Hvor blev Stokercloud App af ?
« Nyeste indlæg af PeterM Dato Apr 18, 2018, 21:11  »
TAK :)
7
Jeg har læst et sted at de nævnte dårlige motorer i RTB 10 KW skulle være udskiftet under 3-års garanti (fyret købt i dec. 2014), men det er ikke sket da min servicemand mente den skulle være i stykker for at det kunne lade sig gøre? Nu er så indføringsmotoren udskiftet på regning da garantien udløb pr. 1/1-2018. Har jeg ret i at den burde være udskiftet? Tilsyneladende svarer NBE ikke via kontaktformular eller andet, derfor prøver jeg her.
8
Online systemer / Sv: Hvor blev Stokercloud App af ?
« Nyeste indlæg af MHES Dato Apr 18, 2018, 18:56  »
Hej,

Spørgsmålet er også stillet og besvaret andetsteds på dette forum...
...læs her http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=8791.msg74568#msg74568

Som man kan læse, ventes der på Apple  ;)

Hilsen
Michael
9
Hej

V13 Solvarme. har problemer ventilen til Overskuds varme ( skifter ca. 160-200 pr dag) Når solpaneler er 70C statert pumpe og skifter til varmeveksler, efter 2 min. er temp under 70 og pumpe stoper ventil skifter VVB. efter 2 min begynder det forfra. (Ventilen bør blive til varmeveksler indtil VVB Mangler varme) er der nogle har en løsning på dette problem.

MVH
Tommy

Har du et link til din styring på StokerCloud ?
10
Boink, Scotte, Woody, Biocomfort, RTB / V13 solvarme problemer overskud varmeventil
« Nyeste indlæg af tfn Dato Apr 18, 2018, 12:40  »
Hej

V13 Solvarme. har problemer ventilen til Overskuds varme ( skifter ca. 160-200 pr dag) Når solpaneler er 70C statert pumpe og skifter til varmeveksler, efter 2 min. er temp under 70 og pumpe stoper ventil skifter VVB. efter 2 min begynder det forfra. (Ventilen bør blive til varmeveksler indtil VVB Mangler varme) er der nogle har en løsning på dette problem.

MVH
Tommy
Sider: [1] 2 3 4 5 6 ... 10