Hej med jer.
Ja nu går den ikke længere - fruen vil have tændt fyret. 
Og som alle de foregående år, er jeg selvfølgelig bagud på det område også.
Problemet i år består pt i at lux målingen styringen har registreret ikke vil gå på 0. Den ligger og svinger mellem 3-4-5 stykker.
Sensoren er ny.
Jeg har forsøgt at pille den ene ledning fra der kommer fra sensoren. Så går den stadig ikke på 0
What to do?
På forhånd tak
Mvh
Jan
Havde samme problem efter jeg havde opdateret til V13
Problemet er sandsynligvis støj, manglede filter og den måde som softwaren laver gennemsnit på.
I den gamle software kunne man sætte følsomheden af LDR'en (sensoren) men det har NBE så valgt at man ikke kan i den nye software.
Hvorfor ved jeg ikke - men dem er der flere af :-)
Jeg nåede at sætte oscilloscopet på og hidse mig gevaldig op, godt hjulpet på vej af en familie der krævede varme nu :-) inden NBE fik en chance for at svare på min mail :-)
Venligst kom de med løsningen: To kondensatorer på indgangen som filter og så var det løst.
Så har du den gamle version så prøv at ændre følsomheden. Har du opdateret til V13 softwaren eller en helt ny, så skal der et par kondensatorer til og så vil jeg lige tage en snak med din forhandler.
Jeg arbejder selv med software og elektronik til dagligt, så det var en hurtig ændring og så havde vi varme igen.
Håber du finder en løsning - det værste er en kold familie :-)