Hej Kenneth,
10-4

Jeps, der er nogle grænseværdier som kalibreringstallet skal ligge indenfor, men jeg kender dem ikke

Jeg forestiller mig at de kan være forskellige fra sensortype til sensortype, og jeg ved at der har været ændret på dem i nogle sw-versioner.
Jeg tror ikke at man får en advarsel hvis den ligger tæt på grænsen, men det kunne selvfølgelig være smart.
Jeg ved at min V13'er selv skulle kalibrere hvis værdien under ventilering ved opstart ligger for langt fra 20,9%, men det har aldrig været tilfældet.
Efter at jeg skiftede til Denso modellen for flere år siden har jeg aldrig haft problemer og det er yderst sjældent at en kalibrering giver et andet resultat.
Hilsen
Michael
Hej,
Kalibreringstallet er den analoge værdi styringen aflæser når du trykker "Kalibrer".
Forskellige lambdasonder har forskellige kurver/værdier.
Styringen har derfor behov for at kende lambdasonden så den ved hvilken kurve den skal bruge samt værdien ved atmosfærisk luft.
Hilsen
Michael
Jeg kan godt se at spørgsmålet ikke var specifik nok..
Jeg var egentlig med på den side af sagen.
Det var mere om der er nogle standard værdier, og om der er nogle yderpunkter der siger en at det er tid til at se sig om efter en ny 