Forfatter Emne: Fejl på styringen V13  (Læst 2286 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sorine3

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-0
Fejl på styringen V13
« Dato: Okt 13, 2020, 08:39 »
Hejsa

Jeg har brug for lidt assistance til at identificere en fejl der er kommet et par gange efter fyret er blevet startet op i år. I loggen står der "Power up V1009". Det sker igen, igen og igen..... og så starter blæseren kortvarig imens der står "Optænding 1" på skærmen og så gentager det hele sig igen uden at fyret starter. Samtidig mister fyret forbindelsen til nettet.
Hvis jeg så tager strømmen til fyret og restarter det hele er alt tilbage til normalt og fyret kører som det skal.... i hvert fald indtil det sker igen. Fyret har været stået med stikket trukket fra stikkontakten siden det blev slukket i maj måned.
Er der nogen der har erfaringer med dette ?
M.v.h
Søren
Sorine3
BS+ 10 KW m. Ilt styring
110 L VVB
140 KVM træhus anno 1946... isolering... ikke ret meget!
Forbrug : næsten 4 tons om året
https://stokercloud.dk/v3/#/sorine3/main-page

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: Fejl på styringen V13
« Svar #1 Dato: Okt 13, 2020, 11:56 »
Ja loggen ser ikke godt ud.
Den går jo i et eller andet loop og kommer aldrig viderer.

Umiddelbart vil jeg tro det eneste der er at gøre er at "hard resette" den på knappen øverst på printet, og starte forfra.
Evt. håbe der ligger en backup af indstillingerne på en server så de kan hentes ned igen.

Proceduren kender jeg ikke præcist.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline Skrot1

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +29/-25
« Svar #2 Dato: Okt 13, 2020, 14:46 »
Har du monteret jordforbindelse på fyret? Hvis ikke, så kan det være problemet
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline Sorine3

• Øvet
  • **
  • Respekt optjent: +1/-0
« Svar #3 Dato: Okt 13, 2020, 20:32 »
Hejsa....tak for input...Fyret er forbundet til jord. M.v.h Søren
Sorine3
BS+ 10 KW m. Ilt styring
110 L VVB
140 KVM træhus anno 1946... isolering... ikke ret meget!
Forbrug : næsten 4 tons om året
https://stokercloud.dk/v3/#/sorine3/main-page

Offline 383CI

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +55/-294
« Svar #4 Dato: Okt 14, 2020, 06:56 »
Hejsa....tak for input...Fyret er forbundet til jord. M.v.h Søren

Så er der sikkert forbundet korrekt, MEN jeg har oplevet større stabilitet på mit efter jeg fandt en fejl i en forlængerledning.
Fyret var fastmonteret længe og kørte som de nu gør.

Så blev installationen lavet om, og fyret tilsluttet med en (gammel) forlængerledning her i foråret. Med jord, og stikprop med jord.
Så blev specielt netdelen (mere) ustabil end før, og det undrede mig meget.
Uanset hvilke enheder jeg tilsluttede som netværk var fyret mere ustabilt end før.

Det viste sig at være en fejl i stikdåsen på forlængerledningen. Her var fase og N monteret omvent.

De blev byttet om, og stabiliteten kom tilbage på normalt niveau.

Om der er sammenfald ved jeg ikke, men for mange år siden var der problemer med trådløse telefoner hvis de vendte "forkert" i stikkontakten, så jeg tænker det er noget med senderens potentiale i forhold til jorden.

NB, jeg kender fint til begreber som SELV,PEL, galvanisk adskillelse osv. (eller hvad de nu hedder med nyt vrøvlement) så netop derfor giver det mening eller rettere både og, men det er en side kommentar.

Så det er en tjekker værd.
« Senest Redigeret: Okt 14, 2020, 07:03 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.

6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.