Hej,
Jeg har nogle udfordringer med mit Scotte pillefyr, som jeg har brug for hjælp til at identificere og løse - hvis det kan lade sig gøre.
Udfordringen er, at det ikke kører optimalt. Tror jeg da. Jeg skal tømme askeskuffe stort hver dag; indholdet er primært sorte piller, med enkelte næsten ubrændte piller.
Jeg evner ikke at forstå de nærmere detaljer omkring funktion og styring, mit hoved står simpelthen af. Men jeg har søgt på nettet, samt læst indlæg og set youtube-videoer. Jeg har styr på pilleafvejning og har også, efter bedste evne, tjekket blæser-indstillingerne ved hhv. 10%, 50% og 100% - og det ser okay ud.
Jeg har hæftet mig ved "træk-stabilisator", som en mulig årsag til ujævn forbrænding. Men jeg ved ikke om der er monteret en træk-stabilisator. Jeg har googlet og kan se hvordan den ser ud, men jeg kan ikke genkende/vurdere, om jeg ser en.
Pillefyret er ikke registreret i StokerCloud. Jeg har lige søgt om det var noget jeg kan finde ud af, men lige pt er det for stor en opgave.
Jeg har lige forsøgt at sætte pille-afvejningen op, for at se om jeg ad den vej kan snyde styringen, så forbruget af piller sænkes - og udnyttelsen optimeres. Men selv hvis det virker, tænker jeg at det er en lappe-løsning, der ikke er optimal på den lange bane.
Er der nogen herinde, som har mod på at forsøge at guide mig hen imod en mulig identifikation af hvad der er årsagen til den ringe forbrænding, vil jeg meget gerne tage imod hjælpen - hvis ikke den går over min forstand.
Der er helt sikkert en masse relevant information, som jeg skal tilføje, for at andre kan forsøge at hjælpe. Spørg endelig, så skal jeg forsøge at svare. Fyret blev sat op i 2014.
Redigeret for at tilføje: jeg har set at der ofte står "ingen lys på fotosensor i over 2 minutter" i displayet. Men eftersom meddelelsen ikke står registreret under "hændelser", kan jeg ikke se hvor ofte det sker. Men det er sket at fyret er gået ud pga "ingen ild", selvom der ligger rigeligt med piller i snegl og brænder. Har derfor skiftet fotosensor, men jeg ser stadig samme "ingen lys..." meddelelse fra tid til anden.
Venlig hilsen,
Mette