Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 118359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tysker

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 30
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #165 Dato: Jan 02, 2021, 11:30 »
Citér
All the log files is a mess right now, but NBE has promised they will be cleaned up and synched after a while. So I guess we just have to be patient :)

Log files are a mess via web interface but work fine (for me) via the app.

Offline nicknick

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #166 Dato: Jan 02, 2021, 11:45 »
Jeg takker og bukker for den hurtige opdatering!

Til dem der er saltet over det her
Prøv at være i softwarebranchen, det er ikke nemt at fange alle scenarier samtidigt.


Offline Pelletofen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #167 Dato: Jan 02, 2021, 12:19 »
Hej fra Tyskland.
Godt nytår til alle!

Først vil jeg gerne undskylde min mærkelige danske grammatik. Desværre kan Google ikke gøre det bedre :-)

Vi vågnede også i en piskekold hytte på nytårsdag.

Uden dette forum her ville jeg sandsynligvis ikke have været i stand til at genstarte fyret.
Jeg vil derfor gerne sige en stor tak til alle, der tilbød en kortsigtet løsning så hurtigt!
Et par timer efter problemet brændte ovnen igen.
På nytårsdagen fik jeg fyret til at tro, at det var året 2019.
Uden en internetforbindelse kunne jeg bruge den til at opvarme huset normalt igen.
Nu har jeg opdateret til den nye software. Alt godt! Heldigvis brændte ingen af outputene på mit kontrolsystem ned. Cirkulationspumpe + varmtvandsventil fungerer normalt. Heldig!

Efter download er alle indstillinger stadig tilgængelige. Også meget god! De tyske sprogfiler blev også bevaret i kontrollen efter opdateringen.
Nu er 2021 korrekt igen.

Mange tak til NBE for den hurtige løsning !!

Jeg kan forstå, at mange ”stokere” er lidt vrede over, at året 2021 startede med en kold hytte.

Faktisk skulle denne årsskift fejl aldrig have været sket. Men fejl kan altid ske. Der er et tysk ordsprog: At fejle er menneske!
Jeg tror ikke, at alle varmeproducenter ville have reageret så hurtigt som NBE på en helligdag.

Vi er ”faktisk” meget tilfredse med vores Blackstar 16.
Vi købte huset inklusive opvarmning i 2019. Den tidligere ejer installerede Blackstar selv.

Her i Tyskland er der praktisk talt ingen, der ønsker (kan?) Reparere eller afbryde NBE-produkter. Det er meget trist. Med alle problemer er du alene.
Der er kun to autoriserede forhandlere her.
Alle er omkring 500 km væk fra os! Forhandlerne er kun 50% nyttige, hvis komfuret ikke blev købt hos dem ...
Så du er nødt til at gøre det meste selv. Rengøring, vedligeholdelse, reparation ... lær dansk sprog ;-)
I det mindste er reservedelsforsyningen god!

Om to år måtte jeg ændre mig:

- Ekstern snegle motor (inklusive tilpasning af siloen, fordi den nye motor er længere)

- Turbulatormotor (rengøringssystem)

- Print sensor på brænderhuset (Det var lort!)

Jeg har ingen teknisk uddannelse. Heldigvis er fyret relativt simpelt.
Men uden forumet her og uden lidt "teknisk ekspertise" ville jeg være helt vild som Blackstar-ejer i Tyskland.
Med hensyn til international kundesupport har NBE stadig plads til forbedringer ;-)

Ikke desto mindre er jeg meget glad for, at huset nu er varmt igen.
Jeg ønsker dig held og lykke og et godt år 2021 med dine ovne!

(Jeg håber, du i det mindste kan forstå lidt, hvad jeg skrev. Dansk er et smukt sprog :-))


Chris

Offline sik

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #168 Dato: Jan 02, 2021, 12:20 »
Jeg har fuldt vejledningen og fyret kører som sådan igen, dog kommer det ikke over 30 grader og så stopper det med en alarm på lav kedel temp.

Hvad skal jeg gøre??

Blackstar V7 10KW

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #169 Dato: Jan 02, 2021, 12:58 »
Jeg har fuldt vejledningen og fyret kører som sådan igen, dog kommer det ikke over 30 grader og så stopper det med en alarm på lav kedel temp.

Hvad skal jeg gøre??

Blackstar V7 10KW
tjek om cirkulations pumpen kører, den kan have “tabt” hvilken udgang den er sat til i styringen.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline sik

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #170 Dato: Jan 02, 2021, 13:04 »
Det er tjekket, den kører..

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #171 Dato: Jan 02, 2021, 13:14 »
Tror det er fordi fyret er for længe om at stige i temp. Og så kommer alarm for lav kedel temp, måske fordi at den har svært ved at varme et helt koldt anlæg op. Mener du kan sætte alarm for lav kedeltemperatur inde i styringen, kan jeg på min V10 styring.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline stampe169

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #172 Dato: Jan 02, 2021, 14:36 »
Er interesseret i at vide om man er tvunget til at installere den nyeste software, eller kommer der patches til de ældre versioner også? Kører med 7.0640 og den har virket super for mig og kan absolut ikke lide grafikken på "tablet" modellen.

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #173 Dato: Jan 02, 2021, 14:50 »
Jeg har fuldt vejledningen og fyret kører som sådan igen, dog kommer det ikke over 30 grader og så stopper det med en alarm på lav kedel temp.

Hvad skal jeg gøre??

Blackstar V7 10KW

Hvordan ser din flamme ud ved 100%?
Måske den har tabt sin indstilling af ydelse på ekstern snegl, og du skal foretage afvejning af piller igen..
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline EKJ-RTB

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #174 Dato: Jan 02, 2021, 15:26 »
Softwaren er opdateret og fyret kører igen, MEN kompressorventil 2 er konstant åben, så kompressoren kører nonstop. Har nu afbrudt ventilen som lukker og kompressoren stopper, men det skulle gerne op og køre igen. Nogle forslag til løsning?

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #175 Dato: Jan 02, 2021, 15:45 »
Softwaren er opdateret og fyret kører igen, MEN kompressorventil 2 er konstant åben, så kompressoren kører nonstop. Har nu afbrudt ventilen som lukker og kompressoren stopper, men det skulle gerne op og køre igen. Nogle forslag til løsning?

Din udgang til kompressor er brændt af, ligesom det er sket for min pumpe udgang.
Du er nødt til at åbne styringen (den strøm på!) og flytte kompressor udgang til en anden ledig udgang. Derefter skal den rigtige udgang vælges i styringen.
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline brilene

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #176 Dato: Jan 02, 2021, 17:16 »
Hej alle

Fyret oppe at køre igen men ikke pumpen. Jeg kan forstå, at det problem er jeg ikke ene om, men jeg er i tvivl om, hvad jeg kan gøre. Vi har hente ekstern strøm til pumpen lige nu, så vi har varmen, men vil jo gerne have det hele ordentligt på plads.
Og hvis jeg kan gøre noget for at slutte pumpen til fyret igen, skal det så alligevel ikke kikkes på af min vvs-mand og laves ordentligt?

Mvh. Lene

Offline underbjerg

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #177 Dato: Jan 02, 2021, 17:54 »
Hello.

Jeg fik smidt mit fyr på net idag og fik opdateret softwaren. Nu virker alt igen som forventet. Alle mine indstillinger ser også ud til a være der. Jeg er heldig at intet er brændt af.  ;)

I går fik jeg det op og køre efter opskriften herinde. Jeg er ret imponeret over at NBE allerede har en patch klar. Jeg er godt klar over at andre synes de er for langsomme, men jeg er godt tilfreds. Jeg synes det er god service :)

Jeg håber resten af jer snart får løst jeres udfordringer :)

Mvh
Kim
Mvh
Kim

Offline alhombre

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #178 Dato: Jan 02, 2021, 18:25 »
Fik lagt v.7.0674 ind for 1 times tid siden, og fyret kører.
Fik det op og køre med nødløsningen nytårsnat, men har først opdateret i dag.
Tiden skifter ikke som på videoklip, den står stadig til 2019 som jeg satte den til
Og "Info: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn" står stadig og blinker.
Nogen løsning til hvordan jeg retter det?

Ellers tak for hjælpen, det virker ikke som om der er brændt noget af hos mig.
http://stokercloud.dk/dev/alhombre.html
RTB 10 (Opstart 08.12.15) V7.xx, 140 m2 hus, iltstyring, 160 Ltr. VVB, vejrkompensering . Tidligere Baxi Multiheat 1,5 igennem 15 år, indtil kedlen tærede.

Offline brilene

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #179 Dato: Jan 02, 2021, 18:59 »
Hej igen.

Jeg har lagt mærke til, at fyret nu kører konstant 100%. Kan det også være pga. denne fejl? Det bliver sørme dyrt i piller.

Lene