Forfatter Emne: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet  (Læst 117959 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline slto

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 2
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #45 Dato: Jan 01, 2021, 10:15 »
If you go to any section in the controller (black box) menu and stay there not leaving to the main menu (picture), then the boiler can also be controlled via the Internet. Without changing the year to the 20th.
Here https://stokercloud.dk/v3/#/_slto/main-page
Of course, absolute chaos in the log section...
« Senest Redigeret: Jan 01, 2021, 10:18 af slto »

Offline Julia

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #46 Dato: Jan 01, 2021, 10:22 »
Det har jeg prøvet og det eneste der sker er at den gåt ind i brænderstørrelse vælger 10 kw og sprog og så hopper den direkte ud på forsiden med vent et øjeblik

Prøv at holde menu knappen nede lige efter du har valgt brænder størrelse og sprog.

Det har jeg også prøvet den hopper direkte ud med det samme på vente et øjeblik.. kan et hjælpe at resete en helt eller pille batteriet ud?

Offline cch

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 136
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #47 Dato: Jan 01, 2021, 10:23 »
Godt nytår alle :-) Hvad gør jeg osm har en V10 styring (med display) som er opgraderet til kun at kunne styres via en Android tablet? Jeg har kun 3 valgmuligheder på selve styringen:ON, OFF, Reset alarm. For mig er det umuligt at styre fyret, hvis det ikke kan være på nettet, da min tablet så ikke har adgang til styringen ?  men ellers kører det pt. dog med fejl om mange optændiger, loggen er tom, forbrug ser ok ud, og jeg kan se at den under forbrug skriver 2021 :-)
har ikke lyst til at slukke, da jeg ikke ved om det kommer op igen?
Kommer opdatering til styringen via Android APP, eller skal jeg selv finde den hos NBE.DK, og lægge på et SDkort, når den bliver tilgængelig?
Pokkers også, mit fyr har nu kort i over 4 år, helt uden nedbrud, eller reservedele, selv min el-tænder er den originale :-) Jeg er slemt tilfreds :-)
Hilsen Claus
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #48 Dato: Jan 01, 2021, 10:26 »
jeg opdagede det kl 24.04 fordi jeg kunne se lyset "blinke" i displayet da jeg gik forbi fyret, fordi det genstartede igen og igen. - det var helt tilfældigt jeg kom forbi.


nu er jeg selv IT udvikler, så jeg tænkte, hvis fejlen opstår præcis ved årsskiftet, så det en software fejl, og en total-reset løser det altid.

Så , åbnede jeg styringen og trykkede reset,  og bom, - så kører det igen. Den tror godt nok stadig det er år 2030, men det kører uden fejl

alle mine statistics data , er væk, men dem har jeg kopieret ind på min pc for et par dage siden.

men alle indstillinger skulle gåes igennem, og sættes op igen, især det med udgangene og indgangene , ellers gad fyret ikke køre, selvom det nu var kommet sig over fejlen i softwaren..

lidt nederen at rode med lige over midnat, nytårsnat  - men hellere det end, at vågne op med kold næse.

og så endda på min fødselsdag :-)


Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #49 Dato: Jan 01, 2021, 10:29 »
og NBE, få lige stillet uret inde i stokerforum, den er ikke på danmark tid, den kører 1 time bagefter,   det har kun betydning for indlæg her på forum, hvor det er lidt underligt den timestamper dem en time bagud
Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline Guldfeld

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 23
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #50 Dato: Jan 01, 2021, 10:38 »
Det har jeg prøvet og det eneste der sker er at den gåt ind i brænderstørrelse vælger 10 kw og sprog og så hopper den direkte ud på forsiden med vent et øjeblik

Prøv at holde menu knappen nede lige efter du har valgt brænder størrelse og sprog.

Det har jeg også prøvet den hopper direkte ud med det samme på vente et øjeblik.. kan et hjælpe at resete en helt eller pille batteriet ud?

Prøv istedet at holder tænd/sluk/reset knappen nede så kommer der en menu frem hvor du kan vælge hvilken styrings enhed den skal køre med du vælger bare “NBE” og derefter holder du menu nede indtil den er kommet ind i menuen.

Hvis ikke det virker så prøv istedet for at holde menu nede at trykke mange gange hurtigt indtil den kommer i menuen

Offline kurt-al

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #51 Dato: Jan 01, 2021, 10:41 »
Hej

Så kører det igen, netstikket pillet af og år stillet til 20. Men det ser ud som om at opsætninger og udgange er 0 stillet, forventer i at den nye opdatering ligger på nettet i dag.

Offline AndersAndrews

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #52 Dato: Jan 01, 2021, 10:43 »
Hejsa.
Vi er ikke så heldige at vi kan ændre datoen.
Vores klikker så snart den er startet op og så genstarter programmet. For programmet med valg af kedel størrelse virker.

Er det samme problem eller noget helt andet. ?

Offline johmik

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 4
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #53 Dato: Jan 01, 2021, 10:44 »
Siden jeg fik min til at starte op igen.
Vil pumpen ikke køre.
Den får slet ikke strøm!!
Hvad gør jeg???

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #54 Dato: Jan 01, 2021, 10:45 »
jeg opdagede det kl 24.04 fordi jeg kunne se lyset "blinke" i displayet da jeg gik forbi fyret, fordi det genstartede igen og igen. - det var helt tilfældigt jeg kom forbi.


nu er jeg selv IT udvikler, så jeg tænkte, hvis fejlen opstår præcis ved årsskiftet, så det en software fejl, og en total-reset løser det altid.

Så , åbnede jeg styringen og trykkede reset,  og bom, - så kører det igen. Den tror godt nok stadig det er år 2030, men det kører uden fejl

alle mine statistics data , er væk, men dem har jeg kopieret ind på min pc for et par dage siden.

men alle indstillinger skulle gåes igennem, og sættes op igen, især det med udgangene og indgangene , ellers gad fyret ikke køre, selvom det nu var kommet sig over fejlen i softwaren..

lidt nederen at rode med lige over midnat, nytårsnat  - men hellere det end, at vågne op med kold næse.

og så endda på min fødselsdag :-)

Prøv - måske virker det  :)
Tag batteriet ud.
Sluk for strømmen - vent lidt - strøm på igen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #55 Dato: Jan 01, 2021, 10:45 »
Siden jeg fik min til at starte op igen.
Vil pumpen ikke køre.
Den får slet ikke strøm!!
Hvad gør jeg???

Er den aktiveret i menu pumpe ?
Virker den i menu manuel ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Strudsen70

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #56 Dato: Jan 01, 2021, 10:47 »
 Hvis man ikke kan komme i menuen via menuknappen , kan man tage strømmen og derefter pille displayet af styreboksen , her under er der et lille knapbatteri so man tager ud  og sætter i igen så er dato, årstal nulstillet og fyret køre igen.


Offline tantonsen

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 46
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #57 Dato: Jan 01, 2021, 10:47 »
Jeg har en V10 med touch skærm der er opdateret til APP kontrol

Den skriver også 1.jan 2030 i loggen øverst på stokercloud, i app kan jeg ikke se loggen.

Jeg har fået beskeden med over 10 optændinger, og den slukker af og til af sig selv og starter op igen.

På min mobil har jeg fundet under setup hvor jeg kan ændre dato men jeg kan ikke gemme den, der er ingen OK knap eller GEM, På cloud kan jeg ikke finde muligheden.

Jeg overvejer at nedgradere til Touch versionen, men jeg ved ikke om jeres opdatering er på vej? eller den kun er til V7 ?

Jeg vil nødigt factory reset for at se i har opdateret softwaren 10 minutter efter jeg har trykket på knappen, hvad med en funktion der hedder EKSPORTER Data GENDAN data så vi ikke kan screenshot`te


Offline drb

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 105
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #58 Dato: Jan 01, 2021, 10:50 »
Hejsa.
Vi er ikke så heldige at vi kan ændre datoen.
Vores klikker så snart den er startet op og så genstarter programmet. For programmet med valg af kedel størrelse virker.

Er det samme problem eller noget helt andet. ?

Hej Anders , ja det er vist det samme problem. Hvis det "klikker" så afbryd forbindelse til Internettet!!!
Og følg proceduren:

Citér
Vi oplever en række v7 styringer som hoster lidt oven på årsskiftet.

For at få det op at køre igen skal du gøre følgende:
1. Fjern evt. netstik, hvis det er monteret
2. Genstart styringen, og gå hurtigt ind i menuen, ved at trykke på Menu knappen. Lykkes det ikke, så prøv igen indtil det lykkes.
3. Gå ind i menuen "System Indstillinger" (nummer 18 på nyere versioner)
4. Sæt året tilbage til før 21 f.eks. 20
5. Sæt IKKE netstikket i igen før vi kommer med mere information

Vi har en version klar som løser problemet, og det bliver også muligt at downloade den via nettet om kort tid. Det er muligt at sætte styringen på nettet præcis når man er i menuen "Download" og hente nye versioner når de kommer.

Mere om den nye version snarest
.

Venlig hilsen, drb

RTB 16 Kw + udvidelsesprint + iltstyring + komp. rens + trækstabilisator
320 kg silo. VVB 160 prio. 3-vejs.
180m² bolig + 90m² kælder.
Radiatorer og gulvvarme i bad (kælder).
Stokerclaud: http://www.stokercloud.dk/dev/drb.html

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: VIGTIGT - løsning på v7 udfordringer efter årsskiftet
« Svar #59 Dato: Jan 01, 2021, 10:51 »
Jeg har en V10 med touch skærm der er opdateret til APP kontrol

Den skriver også 1.jan 2030 i loggen øverst på stokercloud, i app kan jeg ikke se loggen.

Jeg har fået beskeden med over 10 optændinger, og den slukker af og til af sig selv og starter op igen.

På min mobil har jeg fundet under setup hvor jeg kan ændre dato men jeg kan ikke gemme den, der er ingen OK knap eller GEM, På cloud kan jeg ikke finde muligheden.

Jeg overvejer at nedgradere til Touch versionen, men jeg ved ikke om jeres opdatering er på vej? eller den kun er til V7 ?

Jeg vil nødigt factory reset for at se i har opdateret softwaren 10 minutter efter jeg har trykket på knappen, hvad med en funktion der hedder EKSPORTER Data GENDAN data så vi ikke kan screenshot`te

Prøv at tage batteriet ud - sluk for strøm - vent - strøm på igen  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/