Forfatter Emne: v10 ny version efter årsskiftet  (Læst 37582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline columbo

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 76
  • Respekt optjent: +1/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #15 Dato: Jan 05, 2021, 20:43 »
Øhhh hjælp!
Jeg  er lidt i vildrede hvilken version jeg skal opdatere.

Jeg har en version 10 styring.
For år tilbage opdaterede jeg version 10 styringen til noget jeg mener var version 13?


Men når jeg på min android tablet ser i setupmenuen står den version 10.0967. og app version siger 1.137


Og når jeg fra min iPad logger på min stokercloud profil  og står der i setupmenuen står den version 7.0967. og app version siger 1.7.78

Hvorfor denne forskel og er det denne version, som jens skriver først kommer om nogle dage, eller ligger der allerede en opdatering til mit setup?
NBE 10 Khw, Opop Black Star kedel
V10 styring - opgraderet til V13 (NBE Betatester),
AndroidTablet: Lenovo m Android v8/ AndroidPhone: OnePlus 8Pro m Android v11
Opvarmer 175 m2  
http://stokercloud.dk/dev/sasdas.html

Offline cch

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 136
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #16 Dato: Jan 05, 2021, 21:01 »
Jeg har det samme setup som Columbo, da jeg fik opgraderet min V10 styring til at styre den via en Android tablet. mener dengang at der var forbedringer specielt omkring vejrkompensering, som nødvendiggjorde en upgrade. jeg har ikke lyst til at nedgradere til version 10.0525 (Så jeg kan styre fyret fra styringen igen, og hvad med forbrug målinger, vil de forsvinde? For mig er det vigtigt at jeg har mine forbrugsmålinger, gennem snart nogle år, det er et godt udgangspunkt, til at vise varmeforbrug, i et evt. salg af ejendommen :-)
Mit fyr er dog kørende, men logs vises ikke, og grafer, kan kun ses på nettet. Det er faktisk øv :-( Det har ellers kørt fantastisk de sidste 3-4 år :-)
/Claus
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline DEN1PET

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 34
  • Respekt optjent: +1/-0
  • 10kw scotte V10
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #17 Dato: Jan 05, 2021, 22:53 »
Jeg tror desværre at os med V10 stadig har en del problemer efter vi har har opdateret til den nye version

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #18 Dato: Jan 06, 2021, 19:13 »
Har skiftet fra 10.522 til 10.0525 for at få log og forbrugsdata med igen..

Opdateringen foregik via panelet, da fyret er på nettet. Der er ikke foretaget reset mv

Til min store ærgelse, er forbrugsdata væk :(

Det kan jo ikke passe at man opdaterer pga dato bug, så ryger alle ens data (pilleforbrug) væk???

Resten af opsætningen er som før..

Nogen, der har en måde genskabe det på igen?

På forhånd tak

Offline cch

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 136
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #19 Dato: Jan 07, 2021, 08:15 »
Hej Jens. (BoinkUser) Kommer der en opdatering til V10 styringen? Jeg kører den udgave, hvor jeg kan styre min V10 fra en tablet.
jeg vil helst ikke nedgradere til version 10.525, da jeg kan se at andre mister deres forbrugstal mm?
På forhånd tusind tak
/Claus
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline nordgren.dk

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 107
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #20 Dato: Jan 07, 2021, 21:32 »
Det her begynder at ligne en ufrivillig udskiftning af min styring v.10 opdateret til software v.13. Det kan da ikke være rigtigt at det skal tage mere end 7 dage, at udarbejde noget software der kan rode bod på den fejl, at jeres programmør ikke har tænkt at der kommer et årstal 2021.
Vh. Klaus Nordgren
http://stokercloud.dk/dev/nordgren.dk.html
Fyr BS1016 semirens- m. komp. rens &  pumpestyring. Styring ver. 10.0967. Ladeventil VTC300 - 55°C. Retur temp. måles før ladeventil. Skorsten Garmeta 125 mm. Opvarmer 220 m2
Hus fra 1979 m . efterisolering.
Forbrug 4,8 T. Inst. okt. 2013

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #21 Dato: Jan 08, 2021, 11:21 »
Hej Jens. (BoinkUser) Kommer der en opdatering til V10 styringen? Jeg kører den udgave, hvor jeg kan styre min V10 fra en tablet.
jeg vil helst ikke nedgradere til version 10.525, da jeg kan se at andre mister deres forbrugstal mm?
På forhånd tusind tak
/Claus

Hej Claus

Ja vi arbejder på højtryk på den. Det er jo et samspil mellem firmware i styringen og app, og appen håndterer forskellige styringsvarianter.

Dertil kommer at Google på appsiden løbende opdaterer betingelser, det betyder f.eks. at vores største arbejde lige nu er at portere et library som ellers kører perfekt, og som blot skal porteres fordi google ultimativt siger det. Før kan vi ikke udgive appen, selvom selve rettelsen vi laver en ny app for, blev implementeret 1/1.

Vi forventer den er klar i løbet af nogle få dage, og vi tester lige p.t. på den.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline JACstoker

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #22 Dato: Jan 08, 2021, 11:30 »
Er der planer om en opdatering til v10, for dem der ikke bruger tablet, men kun bruger V10 displayet ?

Her tænker jeg på driftgraferne der er forsvundet i Version 10.525.

Jeg kan se nogle har fået deres grafer tilbage, men der er også mange der ikke har.

Personligt har jeg også problemer med Stokercloud, hvor min Log viser logs for 2030 øverst, så man skal scrolle 20 linjer ned for at se hvad der er sket d.d.
Mvh. John
Fyr online: http://stokercloud.dk/dev/jastoker.html

Opstart 15/11-2015
Opvarmer 262m2, årligt forbrug af træpiller = 4,5 t
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten m. TS, 180L VVB.
Iltstyring, Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp, Afstandsmåler, Kompressor rens.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #23 Dato: Jan 08, 2021, 22:39 »
Er der planer om en opdatering til v10, for dem der ikke bruger tablet, men kun bruger V10 displayet ?

Her tænker jeg på driftgraferne der er forsvundet i Version 10.525.

Jeg kan se nogle har fået deres grafer tilbage, men der er også mange der ikke har.

Personligt har jeg også problemer med Stokercloud, hvor min Log viser logs for 2030 øverst, så man skal scrolle 20 linjer ned for at se hvad der er sket d.d.

Hej JACstoker

Giv den lidt tid, de skal nok komme graferne.

Tjek også din hændelseslog på clouden den er fin igen, i skrivende stund er den fin for alle. Men vi rydder op en-to gange om dagen, på de der får opdateret.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline JACstoker

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #24 Dato: Jan 09, 2021, 09:16 »
Er der planer om en opdatering til v10, for dem der ikke bruger tablet, men kun bruger V10 displayet ?

Her tænker jeg på driftgraferne der er forsvundet i Version 10.525.

Jeg kan se nogle har fået deres grafer tilbage, men der er også mange der ikke har.

Personligt har jeg også problemer med Stokercloud, hvor min Log viser logs for 2030 øverst, så man skal scrolle 20 linjer ned for at se hvad der er sket d.d.

Hej JACstoker

Giv den lidt tid, de skal nok komme graferne.

Tjek også din hændelseslog på clouden den er fin igen, i skrivende stund er den fin for alle. Men vi rydder op en-to gange om dagen, på de der får opdateret.

Mvh. Jens


Hej Jens

Mange tak for svar.

Jeg ved godt at det hele tager noget tid før, en løsning er på plads, og jeg accepterer fuld ud den opgave i er midt i.
Jeg også var bare nysgerrig på om, hvad jeg kunne forvente over den næste tid :-)

Min log er som du helt rigtig skriver nu på plads igen, og det var faktisk det vigtigste for mig  8) - driftgraferne kommer når de kommer, jeg kan jo se dem på stokerCloud  :)

Set fra min stol, syntes jeg problemet er tacklet super fint fra, jer i teamet der sidder med SW udviklingen/Support - så herfra er der kun stor ros at melde.

Sidder selv til dagligt med SW, og jeg har set eksempler på store leverandører der stikker halen mellem benene, i sådan en situation, og er ukontaktbare i uger/måneder.

Jeg kan for øvrigt tilføje, at jeg ikke har oplevet nogen form for driftforstyrrelser eller ændringer i opsætning/regulering/ydelse/forbrug efter opgradering til 10.525  ;)

Mvh John Anker

Mvh. John
Fyr online: http://stokercloud.dk/dev/jastoker.html

Opstart 15/11-2015
Opvarmer 262m2, årligt forbrug af træpiller = 4,5 t
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten m. TS, 180L VVB.
Iltstyring, Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp, Afstandsmåler, Kompressor rens.

Offline Brian Nielsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #25 Dato: Jan 10, 2021, 10:46 »
Hej
Jeg har også en opgradet v10 styring til v13 som andre også skriver om og venter spændt på den firmware update der kommer.
Så fyret kan få rettet den års fejl der er kommet her i år.
Men jeg har så ikke nogen kortlæse i min styring. hvad gør jeg der?
Plus et andet problem jeg har fået.
Det er at aske tømming køre kontant så jeg har været nød til at pille strømmen fra den.
har det noget at gøre med det i skriver på https://www.nbe.dk/vigtigt-losning-pa-v7-udfordringer-efter-arsskiftet/
Kører udgang 1 – 4 konstant eller slet ikke –  Ny styring
og hvis det er ny styring. så går jeg da ud fra det er noget i dækker da det jo er jeres fejl at problemer er opstået.

Mvh Brian
« Senest Redigeret: Jan 10, 2021, 10:48 af Brian Nielsen »
Mvh
Brian Nielsen

BS1016 V10 styring opdateret til tablet styring (installeret 2015)
Opvarmer 200m2 (2 plan) - Bruger ca 3,5 tons
Solfanger

Online michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7541
  • Respekt optjent: +224/-176
  • Montør NBE
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #26 Dato: Jan 10, 2021, 10:52 »
Hej
Jeg har også en opgradet v10 styring til v13 som andre også skriver om og venter spændt på den firmware update der kommer.
Så fyret kan få rettet den års fejl der er kommet her i år.
Men jeg har så ikke nogen kortlæse i min styring. hvad gør jeg der?
Plus et andet problem jeg har fået.
Det er at aske tømming køre kontant så jeg har været nød til at pille strømmen fra den.
har det noget at gøre med det i skriver på https://www.nbe.dk/vigtigt-losning-pa-v7-udfordringer-efter-arsskiftet/
Kører udgang 1 – 4 konstant eller slet ikke –  Ny styring
og hvis det er ny styring. så går jeg da ud fra det er noget i dækker da det jo er jeres fejl at problemer er opstået.

Mvh Brian

Der er SD læser på dit dit styre print.
Se manualen  :)
Afprøv alle udgangene i menu manuel.
Hvis en udgang er defekt, kan udstyr måske flyttes til anden udgang der virker  :)
« Senest Redigeret: Jan 10, 2021, 10:52 af michael f »
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Brian Nielsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #27 Dato: Jan 10, 2021, 10:56 »
Hej
Jeg har også en opgradet v10 styring til v13 som andre også skriver om og venter spændt på den firmware update der kommer.
Så fyret kan få rettet den års fejl der er kommet her i år.
Men jeg har så ikke nogen kortlæse i min styring. hvad gør jeg der?
Plus et andet problem jeg har fået.
Det er at aske tømming køre kontant så jeg har været nød til at pille strømmen fra den.
har det noget at gøre med det i skriver på https://www.nbe.dk/vigtigt-losning-pa-v7-udfordringer-efter-arsskiftet/
Kører udgang 1 – 4 konstant eller slet ikke –  Ny styring
og hvis det er ny styring. så går jeg da ud fra det er noget i dækker da det jo er jeres fejl at problemer er opstået.

Mvh Brian

Der er SD læser på dit dit styre print.
Se manualen  :)
Afprøv alle udgangene i menu manuel.
Hvis en udgang er defekt, kan udstyr måske flyttes til anden udgang der virker  :)

Sorry min fejl med sdkort læser. har kigget oppe i højre hjørne som andre skrev :(
den er fundet :)
Mvh
Brian Nielsen

BS1016 V10 styring opdateret til tablet styring (installeret 2015)
Opvarmer 200m2 (2 plan) - Bruger ca 3,5 tons
Solfanger

Offline cch

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 136
  • Respekt optjent: +4/-1
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #28 Dato: Jan 10, 2021, 12:35 »
Hej Jens. (BoinkUser) Kommer der en opdatering til V10 styringen? Jeg kører den udgave, hvor jeg kan styre min V10 fra en tablet.
jeg vil helst ikke nedgradere til version 10.525, da jeg kan se at andre mister deres forbrugstal mm?
På forhånd tusind tak
/Claus

Hej Claus

Ja vi arbejder på højtryk på den. Det er jo et samspil mellem firmware i styringen og app, og appen håndterer forskellige styringsvarianter.

Dertil kommer at Google på appsiden løbende opdaterer betingelser, det betyder f.eks. at vores største arbejde lige nu er at portere et library som ellers kører perfekt, og som blot skal porteres fordi google ultimativt siger det. Før kan vi ikke udgive appen, selvom selve rettelsen vi laver en ny app for, blev implementeret 1/1.

Vi forventer den er klar i løbet af nogle få dage, og vi tester lige p.t. på den.

Mvh. Jens
Tusind tak Jens, og tak for at jeg måtte være beta-tester på den nye version til V10 / V13 (Tablet styring til V10) Den fungere upåklageligt, ingen data mistet :-) Tak for det. Til jer andre, der også kører en V10, med tablet styring (dem af jer der har en android tablet, til at styre fyret med, og som kun kan tænde og slukke for fyret på selve styringen) Vent med at gøre noget indtil NBE, er klar med den nye opdatering på Google Play (App download) Den er værd at vente på :-) Og tusind tak Jens / NBE, kæmpe cadeau til jer, at i fik fejlrettet så hurtigt! Det at kode er en vanskelig opgave, og ind imellem sker der fejl, sådan er det alle steder, men kæmpe tak til jer, for at komme med opdateringer / løsninger så hurtigt! Tak for det. og tak for at være medlem her, der er ligesom mig rigtig mange der er glade for jeres produkter :-) Fejl forekommer, men fedt at se at der hurtigt er en løsning på opstået fejl! :-) Tak!! Med venlig hilsen Claus.
Mvh. Claus
Opvarmer ialt 234m2. 162 m2 bolig og 72 m2 garage
16Kw, Blackstar, Semirens, ver 10 styring, 500 liter silo, 150mm stålskorsten Metro 110L kombi VVB. 3 Vejs VVB. prioritering. Vejrkompensering
Stokercloud: https://stokercloud.dk/v3/#/ccnet/main-page
Returtemp, Røgtemp, Udetemp, VVB temp. Kompressor rens.

Offline Brian Nielsen

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: v10 ny version efter årsskiftet
« Svar #29 Dato: Jan 10, 2021, 13:08 »
Hej
Jeg har også en opgradet v10 styring til v13 som andre også skriver om og venter spændt på den firmware update der kommer.
Så fyret kan få rettet den års fejl der er kommet her i år.
Men jeg har så ikke nogen kortlæse i min styring. hvad gør jeg der?
Plus et andet problem jeg har fået.
Det er at aske tømming køre kontant så jeg har været nød til at pille strømmen fra den.
har det noget at gøre med det i skriver på https://www.nbe.dk/vigtigt-losning-pa-v7-udfordringer-efter-arsskiftet/
Kører udgang 1 – 4 konstant eller slet ikke –  Ny styring
og hvis det er ny styring. så går jeg da ud fra det er noget i dækker da det jo er jeres fejl at problemer er opstået.

Mvh Brian

Der er SD læser på dit dit styre print.
Se manualen  :)
Afprøv alle udgangene i menu manuel.
Hvis en udgang er defekt, kan udstyr måske flyttes til anden udgang der virker  :)

Jeg har prøvet 3 andre udgange med den asketømming nu. og det er stadig det samme. den køre heletiden.
Jeg håber det har noget med den dato fejl at gøre 01/01-2030 00:00 som der står på loggen konstant.
Så jeg vender tilbage om det problem er løst med den nye opdatering når i kommer ud med den.

MvH
Brian
Mvh
Brian Nielsen

BS1016 V10 styring opdateret til tablet styring (installeret 2015)
Opvarmer 200m2 (2 plan) - Bruger ca 3,5 tons
Solfanger