Forfatter Emne: Udskiftning af gearmotor  (Læst 1560 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peteraj

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +0/-0
Udskiftning af gearmotor
« Dato: Jan 23, 2021, 12:29 »
Hej, og god lørdag allesammen,

  Er der nogen der har gode tips og tricks til at skifte  en motor  til ekstern snegl?(den der sidder på toppen af røret) Skruer man bare de 4 skruer ud, hiver motoren op, og plopper den nye i? eller er der ting man skal være opmærksom på, løse dele, dimser der kan falde af, eller deslignende?

På forhånd tak for svar

Mvh
Peter
10 kW Scotte på BlackStar20S
Opvarmer 170 km2 i 2 plan
Trækstabilisator
Stokerkontrol

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Udskiftning af gearmotor
« Svar #1 Dato: Jan 23, 2021, 12:53 »
når du tager de 4 skruer ud kan du tage motoren af gearkassen,hvis du kun vil skifte motoren (du skal være sikker på at de er ens) hvis du vil skifte det hele skal du løsne en unbraco skrue som spænder på den flade side på sneglakslen, du kan trække sneglel bagud så du kan komme til skruen, den kan sidde fast det hjælper at varme den op.
hvad er der galt med motoren, hvis den bare ikke trækker nok kan det være kondensatoren der er træt og skal skiftes. mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline peteraj

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 28
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Udskiftning af gearmotor
« Svar #2 Dato: Jan 23, 2021, 14:39 »
Tak for svar Erik. Det der er galt, er at sneglen kun kører rundt hver anden gang, når fyret kører høj drift (70-100%) Det er ikke så lang tid siden jeg skiftede kondensator, men det hjalp ikke på problemet. Jeg er ikke 100% sikker på at det er motoren der er defekt, men det er billigere at starte med at skifte den selv tænker jeg....
10 kW Scotte på BlackStar20S
Opvarmer 170 km2 i 2 plan
Trækstabilisator
Stokerkontrol

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Udskiftning af gearmotor
« Svar #3 Dato: Jan 27, 2021, 23:14 »
du kan prøv at koble en lampe på ledningerne på sneglen så kan du se om sneglen kører når lampen tænder
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat