Forfatter Emne: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar  (Læst 2173 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Dato: Jan 25, 2021, 15:08 »
så lige pludselig her i dag, er loggen slettet for de 5 dage i januar,  bare de 5 dage - de er bare væk
på stoker cloud

Det er kun loggen,  forbrugsgrafer mm er ok.   men jeg bruger ind i mellem loggen til at se hvor tit den kører rens, og varmtvand mm.  Det kan godt være det "Kun er en log", men det er stadig vores data.

banken sletter da heller ikke dine gamle posteringer,, bare fordi de er gamle....

der sidder altså nogle kodenødder og fedter rundt i vores data.  Det er bare ikke i orden,  respektløst.

Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #1 Dato: Jan 26, 2021, 05:38 »
Jeg tror du kan være sikker på at der ikke sidder nogen og fedter rundt i dine data. Så vigtig er du heller ikke...

Offline richard_schroder

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 70
  • Respekt optjent: +3/-0
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #2 Dato: Jan 26, 2021, 06:19 »
Det er nok heller ikke kun mine data der rodes rundt med. Der er ingen funktioner i stoker cloud, eller ude på maskinen hvor man kan slette dage i loggen,  de har været der, jeg har set dem, men nu er de dage altså væk.  Vi ved jo at der ryddes op i loggen , ifm 2030 fejlen, og det er "de" ikke færdige med, så der er nok sket en fejl der.

Har du overvejet hvad der sker, hvis vores fyr blir hacket udefra, af nogle som vil os det ondt, eller nogle drenge som bare synes det ku være skide skægt at vi alle sammen kommer til at fryse i danmark ?  jeg tror ikke det vil kræve det helt store at lukke 5000 pillefyr ned, eller værre få softwaren til at gå ned. 

jeg tror sgu jeg trækker netstikket ud.

Blackstar 16kw , scotte
380 kvm stråtækt landejendom
12 ton om året
- inkl. 80m3 udendørs pool der osse får lidt varme ind i mellem
Har haft TB mini pillefyr i 22 år - har nu fået Scotte

Offline DenHalve

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 187
  • Respekt optjent: +5/-4
  • Vil så gerne hjælpe, men !
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #3 Dato: Jan 27, 2021, 05:10 »
Min log er også væk for de dage - men jeg kan heller ikke længere se dem der kom på grund af fejlen 1. januar - så måske har Jens slettet lidt for meget :)

I stedet for 25jan. 2021 til 1 jan 2030 - så er det blevet fra 20jan :)
136 m2 opvarmet
Forventet forbrug 5 T.
16 kw Opop V. 7
300 L VVB.
Solvarme 30 rør.
Fyr online : http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=jhschmidt

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #4 Dato: Jan 27, 2021, 10:16 »
Hej  :D,

I clouden (ikke styringen) slettes de hændelsesdata som dateres langt ude i fremtiden, det er simpelthen rarere at se på, når de ikke er er. Det er det eneste vi sletter lige nu.

Vi forbeholder os ret til at slette, tynde ud mv. hvis det giver mening for os performance og pladsmæssigt. Disse data i skyen er til låns intet andet. Det betyder naturligvis ikke at vi sidder og piller ud og ændrer for enkeltpersoner, det giver ingen mening. Det er ikke sammenligneligt med bankdata, logdata skal naturligvis ikke behandles på samme måde som bankdata.

Det er altid muligt at trække stikket og gå offline. Man mister funktioner, muligheder og opdateringer, men det virker. Hvis jeg var bange for at få manipuleret historikken i mine fyrdata, så var der mange andre ting jeg ville tage offline før jeg begyndte at kigge på at tage fyret offline. Men fuld respekt, hvis det er det man føler for.

Jeg ønsker ikke en lang diskussion om big brother (de stopper aldrig  ;D ), men jeg kan love dig at NBE har ikke intention om at manipulere fyrdata for enkeltpersoner på en uhensigtsmæssig måde. Data bruges til service, support og præventive tiltag, det er derfor de er der. Og som sagt forbeholder vi os ret til at rydde op på et generelt niveau, hvis vi skulle få behov for det.

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Jan 27, 2021, 11:06 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #5 Dato: Jan 28, 2021, 05:54 »
Hej  :D,

I clouden (ikke styringen) slettes de hændelsesdata som dateres langt ude i fremtiden, det er simpelthen rarere at se på, når de ikke er er. Det er det eneste vi sletter lige nu.

Vi forbeholder os ret til at slette, tynde ud mv. hvis det giver mening for os performance og pladsmæssigt. Disse data i skyen er til låns intet andet. Det betyder naturligvis ikke at vi sidder og piller ud og ændrer for enkeltpersoner, det giver ingen mening. Det er ikke sammenligneligt med bankdata, logdata skal naturligvis ikke behandles på samme måde som bankdata.

Det er altid muligt at trække stikket og gå offline. Man mister funktioner, muligheder og opdateringer, men det virker. Hvis jeg var bange for at få manipuleret historikken i mine fyrdata, så var der mange andre ting jeg ville tage offline før jeg begyndte at kigge på at tage fyret offline. Men fuld respekt, hvis det er det man føler for.

Jeg ønsker ikke en lang diskussion om big brother (de stopper aldrig  ;D ), men jeg kan love dig at NBE har ikke intention om at manipulere fyrdata for enkeltpersoner på en uhensigtsmæssig måde. Data bruges til service, support og præventive tiltag, det er derfor de er der. Og som sagt forbeholder vi os ret til at rydde op på et generelt niveau, hvis vi skulle få behov for det.

Mvh. Jens

- og derfor at jeg siger at der ikkke er nogen der er så vigtige at man går ind i den enkeltes system og fedter rundt. Selvfølgeligt er NBE på generelt plan nødt til at servicere brugerne. Og det betyder at hvis man bliver nødt til at slette noget, så sker det for alle. Men systemer har det med at blive komplekse, og derfor kan det ende med fejl.

Offline Proxie_dk

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 68
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Loggen er nu væk - fra 20, 21, 22, 23, 24 januar
« Svar #6 Dato: Feb 02, 2021, 17:35 »
Flere års data er væk.. Og nu dem fra januar oveni

Data er måske til låns.. Men man har ikke mulighed for selv tage backup.

Så efter flere års brug.. Sidder man med Ca 5dages data.

Muligheden for at selv gemme data og køre offline kommer sq sldrig.

Så vil alle køre offline og andre inkl udviklere mv ikke have brugerdata.

Nu er selve styring heller ikke det bedste af det bedste. Til prisen har den mange funktioner og vil man have noget mere solidt, bygget på en plc med skærm og dataopsamling, så snakker vi lidt mere end 3-4000kr (og en ud af 1000, der overhovedet kan finde ud af sætte sådant et alternativ op)
« Senest Redigeret: Feb 02, 2021, 17:37 af Proxie_dk »