Nu ser det meget bedre ud

Det at du gerne vil have at den reagerer før aktuel krydser ønsket, kræver at samspillet mellem P-led og I-led er korrekt.
Her skal vi lige have lidt “P-I teori”

Den samlede drifteffekt har to andele, P-andelen og I-andelen.
P-andelen kommer fra forskellen mellem ønsket og aktuel temperatur, ganget med P-faktor
I-andelen er en sum (betragt det som en “stabel” af %) der vokser eller aftager med jævne mellemrum (her hvert 20. sekund) med forskellen mellem ønsket og aktuel temperatur, ganget med I-faktor.
P-andelen vil altså være positiv så længe aktuel er lavere end ønsket temperatur og større og større jo længere aktuel er fra ønsket temperatur, og negativ så længe aktuel er højere end ønsket temperatur, igen mere og mere negativ jo længere aktuel er fra ønsket temperatur.
I-andelen vokser eller falder hvert 20. sekund afhængig af om aktuel temperatur er under eller over ønsket temperatur, med en værdi der bliver større og større jo større forskel der er på aktuel og ønsket temperatur.
Det betyder i praksis at P-andelen falder i takt med at aktuel temperatur nærmer sig ønsket temperatur, mens I-andelen vil stige sålænge aktuel er under ønsket temperatur, omend langsommere og langsommere jo tættere på den er.
Tricket med at få den samlede effekt til at falde inden ønsket temperatur opnås, er altså at P-andelen falder hurtigere end I-andelen stiger.
Du kan følge med i de to led hvis du går ind under “Setup” >> “Avaceret” og følger med under “Temperatur Regulering”.
Bemærk at siden ikke opdateres automatisk og at den samlede effekt ikke kan komme under “Minimum effekt” (typisk 10%) og ikke over “Maximum effekt” (typisk 100%’.
Ligeledes kan I-andelen ikke blive under “Minimum effekt” og over “Maximum effekt” uanset hvad beregningen ellers bliver.
Hvis du ser på kurverne efter at du ændrede I-faktor til 0,05 kan du se at drift effekten nu faktisk aftager før ønsket temperatur er opnået
Hilsen
Michael
Så prøver jeg det - det andet var også bare skift mellem 10% og max 
men ærgerligt at jeg ikke kan sætte I til 0.04 - for der kører den nogenlunde .
Hvad der også undrer mig er hvorfor den ikke reagerer før aktuel temperatur 'passerer' ønsket temperatur, på den måde vil den jo altid være bagefter.
Er det på grund af mine indstillinger at den ikke reagerer allerede når temperaturen dykker/stiger og nærmer sig ønsket temperatur.