16 kW er en stor effekt at kigge ned på.
Der skal være en god flamme.
Om den kører rundt eller .... er sådan set lige meget, bare den er kraftig.
Nu er din iltstyring på VIS, derfor er der ingen der kan se korrektionstallene, eller hvordan dit fyr opnår ilttallene 
Og begrænset til 50% effekt, så er der ingen oplysninger om 100% drift.
Indstil fyret, lad det køre med iltstyring aktiv et stykke tid - så kan du se om du skal indstille på noget.
Hej igen.
Fyret kører nu med O2 styring slået til. Sonde blev kalibreret i fri luft efter 30 minutters "fald til ro tid", den kalibrerede til 20.8, men steg ret hurtigt til omkring de 22 efter den kom tilbage i fyret. Jeg valgte denne gang at køre med denne kalibrering, og fyret har nu kørt 3-4 optændinger med O2, og det ser ud til den rammer spot on. Men, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der dannes kager ?
Se vedlagte billede.
Er det blæserrens der er konfigureret forkert, eller kører jeg bare med super dårlig piller ? De har et asketal på < 0.5. Eller er der noget andet der ikke spiller ? Jeg syntes asken har den rigtige lidt mørkegrå farve. og der er ingen uforbrændte eller sort/hvider piller nogen steder.
Jeg har monteret kompressorrens, men jeg må indrømme at jeg er lidt skuffet over den. Jeg forstår ikke at den ikke kan fjerne den kage med 3 * 0.6sek blæs med 6 bar. Det virker somom strålen er alt for koncentreret og blæser bare kanten væk. Mens jeg lige skriver tænker jeg om det er fordi der er for meget tryk på, skal jeg skrue ned så luften bliver "bredere" ?
Så snart jeg rører kagen med en finger eller rengørings-tingen, så bliver den jo bare til aske så let som ingenting ? Det burde luft altså kunne fjerne.
Jeg gruer for fremtiden med vintersæson, hvis jeg skal rense brænderrist hver dag ? Det er ikke lige det der var min plan

Nogen guldkorn at dele ud af / tal der er forkerte i min styring ?
/Jacob