Forfatter Emne: Kedel on/off via stokercloud ?  (Læst 5457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Kedel on/off via stokercloud ?
« Dato: Okt 12, 2021, 08:25 »
Hey,

Hmmm, jeg troede jeg kunne tænde og slukke for kedlen via stokercloud - DET kunne jeg så ikke  :( - er der nogle som kan have en ide til "reset" eller andet af Stokercloud så den i det mindste er i synk med kedlen/fyret??? 

I går forsøgte jeg at "slukke" fyret/kedlen via stokercloud istedet for via ugeplan (fordi ugeplanen konsekvent fremtvinger en rens hver gang så jeg ville prøve manuelt) - den slukkede så IKKE for fyret men lavede et og andet "rod" i stedet... well pyt - fyret kører super fint... vil så i dag forsøge samme procedure - men SÅ siger stokercloud self "Ønsker du at starte kedlen" - på trods den er startet og kører.... Jeg har forsøgt at logge ud - og ind igen, det hjalp ikke. Jeg har forsøgt med en anden browser og dermed andre cache og cookie data m.v. - hjalp ikke.

Det er self en lille ting - men da en irriterende bug i V16... kan se nogle af de andre versioner i "grøn" farve når den er tændt og "rød" slukket - men om det virker i de andre versioner ved jeg af naturlige årsager ikke :)

NU får vi nemlig atter en hel solskinsdag - og kunne jo have været ekstremt fedt hvis muligheden havde været der med "IFTTT" for så skulle der lige en "If "Sol syd gårdsplads" > 15.000 lux Then "Phoenix fyr"=off" o.s.v. o.s.v.....  det kommer nok en dag  ;D ;)

Der er emnet herinde med ønsker til stokercloud - men findes der tilsvarende en bug-liste man kan melde ind på til de forskellige versioner, eller?? Og måske så man kan se om emnet ER meldt ind og på buglisten så man ikke spammer de kære udviklere unødigt?

Bedste hilsner

Michael
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline kigan

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 538
  • Respekt optjent: +11/-2
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #1 Dato: Okt 12, 2021, 14:12 »
Jeg kan fint slukke og tænde min kedel via stokercloud.
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw

Offline Weebyx

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-0
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #2 Dato: Okt 12, 2021, 14:25 »
Hey,

Hmmm, jeg troede jeg kunne tænde og slukke for kedlen via stokercloud - DET kunne jeg så ikke  :( - er der nogle som kan have en ide til "reset" eller andet af Stokercloud så den i det mindste er i synk med kedlen/fyret??? 

I går forsøgte jeg at "slukke" fyret/kedlen via stokercloud istedet for via ugeplan (fordi ugeplanen konsekvent fremtvinger en rens hver gang så jeg ville prøve manuelt) - den slukkede så IKKE for fyret men lavede et og andet "rod" i stedet... well pyt - fyret kører super fint... vil så i dag forsøge samme procedure - men SÅ siger stokercloud self "Ønsker du at starte kedlen" - på trods den er startet og kører.... Jeg har forsøgt at logge ud - og ind igen, det hjalp ikke. Jeg har forsøgt med en anden browser og dermed andre cache og cookie data m.v. - hjalp ikke.

Det er self en lille ting - men da en irriterende bug i V16... kan se nogle af de andre versioner i "grøn" farve når den er tændt og "rød" slukket - men om det virker i de andre versioner ved jeg af naturlige årsager ikke :)

NU får vi nemlig atter en hel solskinsdag - og kunne jo have været ekstremt fedt hvis muligheden havde været der med "IFTTT" for så skulle der lige en "If "Sol syd gårdsplads" > 15.000 lux Then "Phoenix fyr"=off" o.s.v. o.s.v.....  det kommer nok en dag  ;D ;)

Der er emnet herinde med ønsker til stokercloud - men findes der tilsvarende en bug-liste man kan melde ind på til de forskellige versioner, eller?? Og måske så man kan se om emnet ER meldt ind og på buglisten så man ikke spammer de kære udviklere unødigt?

Bedste hilsner

Michael

Det oplevede jeg faktisk også for et par dage siden. Jeg startede bare fyret på styreboksen(v7) så den igen var i sync, men den mulighed har du jo desværre ikke.

Derefter kunne jeg igen tænde/slukke via cloud igen. Så et eller andet kan man komme til at gøre for hurtigt så den ryger ud af sync.
355m2, 2-plan
16kw Scotte/Blackstar
160L Blackstar silo
1 stk trækstabilisator og røgsuger
Metro 605C 160L
https://stokercloud.dk/dev/weebyx.html

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #3 Dato: Okt 12, 2021, 15:30 »
Det må være forbindelsen til styringen der ikke er stabil, for det kan nok ikke gå ud af synkronisering, jeg vil påstå at den går ind og læser status hver gang du gør noget.  :)

Det virker fint på min V7, og andre jeg kan logge på ved kan jeg også tænde og slukke... men urstyringen vil forhindre et tænd hvis den står til sluk.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #4 Dato: Okt 12, 2021, 17:06 »
Det må være forbindelsen til styringen der ikke er stabil, for det kan nok ikke gå ud af synkronisering, jeg vil påstå at den går ind og læser status hver gang du gør noget.  :)

Det virker fint på min V7, og andre jeg kan logge på ved kan jeg også tænde og slukke... men urstyringen vil forhindre et tænd hvis den står til sluk.


Hey,

Forbindelsen fås ikke mere stabil end den jeg har her - Kører Wifi 6 med AP 2 meter fra fyret på Ubiquiti netværk og via en 1000/1000 fiberforbindelse der til dato aldrig har været nede. Jeg troede netop at den går ind og spørger styringen hver gang - DET gør den så ikke - for uanset hvad styringen står på melder den samme "svar" hvis jeg vil tænde eller slukke kedel via StokerCloud.
Som jeg skrev - kan jeg netop jo se hvor godt det ser ud til at køre på de andre versioner - men i V16 får du end ikke farverne der viser om det er on eller off eller noget - som om den gemmer det i en lokal cookie eller lignende frem for at snakke med fyrets styring.

NU prøver jeg det modsatte - har sat fyret "off" manuelt på fyret i formiddags og prøver nu via stokercloud om jeg kan tænde det... så ser vi... men weird når det virker i alle øvrige versioner - burde jo være samme funktion. . .

Bedste hilsner
Michael
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #5 Dato: Okt 12, 2021, 17:07 »
Hej igen,

Og DET kunne jeg - altså tænde fyret igen efter jeg havde sat det off ude på selve fyrets styring. . . NU bliver det spændende om den så er i synk og tillader mig at sætte den off i morgen....  men ser indtil videre rigtigt ud - NU kommer den i det mindste med :"Ønsker du at stoppe kedlen?" .. det har den ikke kunne hele dagen - der var det konsekvent om jeg ville tænde kedlen selvom den var tændt..
« Senest Redigeret: Okt 12, 2021, 17:23 af Nektariet »
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #6 Dato: Okt 13, 2021, 09:27 »


Hey igen - desværre gik det som jeg forventede :( ... igen i dag selvom fyret står tændt / on så spørger Stokercloud om jeg vil tænde kedlen istedet for om jeg vil slukke / sætte den off.... Tænker det er en fejlkodning - måske tager den status fra om fyrets brænder er tændt og kører eller ja... hvad ved jeg.. det virker super fint manuelt på selve fyret så det er en bug i Stokercloud og i kommunikationen mellem stokercloud og fyret.

Bedste hilsner og hav en fantastisk dag!

Michael




« Senest Redigeret: Okt 13, 2021, 09:31 af Nektariet »
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #7 Dato: Okt 13, 2021, 13:11 »
Prøv lige at kigge nærmere på dine billeder, ret tydelig står der altså "Stoppet" og så er start jo den rigtige komando.

"Stoppet temperatur opnået" er også et stop, men er en status jeg absolut prøver at undgå i mit fyr, afgørende er dog installationen og huset, som tiden går bliver jeg mere og mere glad for mig bevidst gammeldags installation  :)
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #8 Dato: Okt 13, 2021, 16:36 »
Prøv lige at kigge nærmere på dine billeder, ret tydelig står der altså "Stoppet" og så er start jo den rigtige komando.

"Stoppet temperatur opnået" er også et stop, men er en status jeg absolut prøver at undgå i mit fyr, afgørende er dog installationen og huset, som tiden går bliver jeg mere og mere glad for mig bevidst gammeldags installation  :)

Sorry NEJ - du rammer ved siden af skiven her!!!
Prøv selv lige at kigge nærmere - så ville du vide, at det hedder On/Off af KEDLEN - ikke af brænderen!!! Går du ud på kedlen og sætter den i "Off" spørger den fint om den skal slukke for kedlen - DET gør den så - og SÅ vil kedlen stå i ... gæt en gang: OFF !!! :) OG den status kan den sørme også fint hente i Stokercloud og se - SÅ er kedlen "Off" :

Og SÅ kan jeg fint sætte kedlen i "On" igen via stokercloud og HER kan den i og for sig stadig fint stå til "Stoppet" om det er af ur eller temperatur er helt underordnet...

Stop af brænderen og kedel On/Off er 2 helt helt forskellig ting og har absolut INTET med hinanden at gøre!!!

Ad at du ikke ønsker at stoppe din kedel for en ønsket temperatur... sådan er vi så forskellige - jeg nyder at finjustere så jeg bruger absolut mindst mulige piller / energi og stadig opretholder en super indendørs temperatur og sundt kørende anlæg... kunne aldrig drømme om at fyre for fuglene ved at lade et fyr køre derudaf uden stop, som jeg kan se flere herinde gøre..

Jeg ville så have sat billeder ind - men DET kan man så ikke længere - den funktion siger at siden ikke fungerer i øjeblikket... og vil man tilføje filer - ja så siger den at stien ikke er der... så desværre - billede dokumentation m.v. må følge hvis det kommer til at virke igen herinde :)

Mvh. Michael
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #9 Dato: Okt 13, 2021, 21:02 »
Hvis du spørger producenten er produktet 100% iorden og fuldstændigt uden fejl! OVERHOVEDET.
Den er ikke længere.

Engang jeg oplevede et stop på "Udgangstest aktiv" og ikke kunne starte fyret igen, ej heller efter reset og "power off" var svaret at "jeg pillede for meget"

Når du trimmer kan jeg også regne ud du "gør det"

Selvom jeg har videoer af stoppet og meldingerne afviste producenten BLANKT der var nogen fejl overhovedet.

Meget påfaldende var funktionen "udgangstest" så fjernet i næste opdatering, men det har naturligtvist ikke noget med at koden kunne ende et sted hvor den dræbte det hele på en kold vintermorgen, men jeg har kun oplevet den uforklarlige fejl et par gange og ikke efter opdateringen hvor den blev fjernet.

Når det så er sagt er der flere "underligheder" en jeg har lagt mærke til er at hvis fyret er i drift, lad og sige 50% med setpunkt på 70 grader og 10 grader over for stop samt en aktuel temperatur på 64 grader.
Hvis fyret så afbrydes på strømforsyningen, stopper det selvfølgeligt.

Så går der 10 minutter så tilsluttes spændingsforsyningen igen. Nu er kedeltamperaturen så måske 62 grader og fyret skulle, forventeligt, starte op igen og vende tilbage til drift.

Det gør det ikke.
I stedet står "stoppet, temperatur opnået"
Det skulle jo, i forhold til indstillinger først ske ved +80 grader

Herefter starter det igen, når temperaturen er nået ned på indstillingen for start, selvom det aldrig har været over 64.

Om der kan være en indlagt sikkerheds ting i det ved jeg ikke, men umiddelbart mener jeg det før bare er startet igen, men under alle omstændigheder er "status" på fyret forkert i forhold til faktuel status.

Så som jeg ser det er der ikke fuldstændigt styr på "status" 
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #10 Dato: Okt 13, 2021, 21:48 »

Stop af brænderen og kedel On/Off er 2 helt helt forskellig ting og har absolut INTET med hinanden at gøre!!!

Mvh. Michael

Jeg fatter åbenbart overhovedet ikke hvad problemet er  ::)

Jeg er ikke med på hvorfor kedel off og brænder off er 2 forskellige ting, egentlig er der jo ikke ild i kedlen, det er blot den del der overfører varmen, mens brænderen er den del der producerer varmen, og den der kan slukkes for..
Jeg tænkte at det bare var en "kært barn har 2 navne" problematik.

Det med vedhæftning af billeder har altid været noget særligt her på siden, meget af det der tidligere har været oploadet er blevet til døde firkanter, og der er nu 3 x muligheder hvoraf kun én virker, nu nogle gange åbenbart.
Jeg tror faktisk at tiden er ved at rende ud for disse gamle forummer, selv om det for "gamle" folk som mig er nemmere at bevare overblikket her frem for FB, men klart det meste er flyttet til div. grupper på FB.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline DenHalve

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 187
  • Respekt optjent: +5/-4
  • Vil så gerne hjælpe, men !
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #11 Dato: Okt 14, 2021, 05:19 »
Kedel on/off er tænd sluk for fyret (manuelt styret ) - brænder off er når fyret er stoppet på grund 'temperatur opnået' - brænder skulle så tænde automatisk når temperaturen er faldet under ønsket temperatur.  -
Og her er det at jeg synes billedet ser mærkeligt ud - Der står 'Stoppet - temperatur opnået' - men ønsket temperatur er 61 grader - aktuel temperatur er 37,8 grader - Hvorfor er brænder så ikke startet ?
Som jeg tyder  billedet  :  Info beskeden siger at fyret kører ( brænder slukket pga. temperatur ) ( er ON )  - men vist temperaturen siger at fyret er stoppet ( langt under ønsket temperatur ) ( OFF )  - hvad siger loggen ?
136 m2 opvarmet
Forventet forbrug 5 T.
16 kw Opop V. 7
300 L VVB.
Solvarme 30 rør.
Fyr online : http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=jhschmidt

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #12 Dato: Okt 14, 2021, 06:12 »
Kedel on/off er tænd sluk for fyret (manuelt styret ) - brænder off er når fyret er stoppet på grund 'temperatur opnået' - brænder skulle så tænde automatisk når temperaturen er faldet under ønsket temperatur.  -
Og her er det at jeg synes billedet ser mærkeligt ud - Der står 'Stoppet - temperatur opnået' - men ønsket temperatur er 61 grader - aktuel temperatur er 37,8 grader - Hvorfor er brænder så ikke startet ?
Som jeg tyder  billedet  :  Info beskeden siger at fyret kører ( brænder slukket pga. temperatur ) ( er ON )  - men vist temperaturen siger at fyret er stoppet ( langt under ønsket temperatur ) ( OFF )  - hvad siger loggen ?

Hey,

Den del er skam helt ok. Det er mig der har skudt en "tidsforskydning" ind ved at stoppe cirkulationspumpen lidt - i stedet for ur / ugeplan styring - ellers vil jeg få omkring det dobbelte i forbrug og et fyr med alt for mange tændinger og/eller et fyr der ligger og tøffer afsted med alt alt for lav effekt i for lang tid - det undgår jeg på denne måde hvor den stadig "føler" på forbruget fra stuehuset MEN først starter op NÅR der er et reelt behov for varme. Mit hus er vist lidt for godt isoleret endnu til at starte fyret op - men for koldt at lade være :) OG med al den sol - har jeg ikke behov for ekstra til VVB endnu heller...

Det er lidt korrekt hvad du skriver - og alligevel slutter det lidt forkert. For On/Off kedel har ikke noget med om brænderen er tændt eller ej - den gør måske om den tænder brænderen når den skal ja... men det er så også det. SÅ selvom brænderen er "Off" kan jeg jo sagtens manuelt på fyret gå ud, trykke On/Off og her slukke for kedlen - hvilket gør at den IKKE starter op igen... HVIS kedlen så netop står i dette "Off" kan jeg fint tænde for det via stokerclouds "On/Off" - men det modsatte kan man ikke - jeg kan IKKE slukke for kedlen via stokercloud - uanset hvad siger stokercloud altid om jeg vil tænde for kedlen... selvom den jo reelt ER tændt = On

@xkfc - problemet er lidt som beskrevet ovenfor... at jeg kan tænde for kedlen via stokercloud med IKKE slukke for den - der SKAL jeg ud at gøre det på fyrets styring. Det er en bug, at noget man kalder for "On/Off" på fyret og i stokercloud IKKE har samme kommando og IKKE udfører samme ordre. Jeg kan IKKE sætte min kedel i "Off" via stokercloud, som det ser ud lige nu - kun i "On" - og DET er problem for mig, jeg vil nemlig rigtig gerne kunne vælge at slukke for kedlen når jeg kan se at solen skinner en del i dag f.eks. .... for SÅ har jeg ingen brug for at fyret fyrer for fuglene :)

Bedste hilsner
Michael
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline Weebyx

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 170
  • Respekt optjent: +4/-0
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #13 Dato: Okt 14, 2021, 08:11 »
Kedel on/off er tænd sluk for fyret (manuelt styret ) - brænder off er når fyret er stoppet på grund 'temperatur opnået' - brænder skulle så tænde automatisk når temperaturen er faldet under ønsket temperatur.  -
Og her er det at jeg synes billedet ser mærkeligt ud - Der står 'Stoppet - temperatur opnået' - men ønsket temperatur er 61 grader - aktuel temperatur er 37,8 grader - Hvorfor er brænder så ikke startet ?
Som jeg tyder  billedet  :  Info beskeden siger at fyret kører ( brænder slukket pga. temperatur ) ( er ON )  - men vist temperaturen siger at fyret er stoppet ( langt under ønsket temperatur ) ( OFF )  - hvad siger loggen ?

Hey,

Den del er skam helt ok. Det er mig der har skudt en "tidsforskydning" ind ved at stoppe cirkulationspumpen lidt - i stedet for ur / ugeplan styring - ellers vil jeg få omkring det dobbelte i forbrug og et fyr med alt for mange tændinger og/eller et fyr der ligger og tøffer afsted med alt alt for lav effekt i for lang tid - det undgår jeg på denne måde hvor den stadig "føler" på forbruget fra stuehuset MEN først starter op NÅR der er et reelt behov for varme. Mit hus er vist lidt for godt isoleret endnu til at starte fyret op - men for koldt at lade være :) OG med al den sol - har jeg ikke behov for ekstra til VVB endnu heller...

Det er lidt korrekt hvad du skriver - og alligevel slutter det lidt forkert. For On/Off kedel har ikke noget med om brænderen er tændt eller ej - den gør måske om den tænder brænderen når den skal ja... men det er så også det. SÅ selvom brænderen er "Off" kan jeg jo sagtens manuelt på fyret gå ud, trykke On/Off og her slukke for kedlen - hvilket gør at den IKKE starter op igen... HVIS kedlen så netop står i dette "Off" kan jeg fint tænde for det via stokerclouds "On/Off" - men det modsatte kan man ikke - jeg kan IKKE slukke for kedlen via stokercloud - uanset hvad siger stokercloud altid om jeg vil tænde for kedlen... selvom den jo reelt ER tændt = On

@xkfc - problemet er lidt som beskrevet ovenfor... at jeg kan tænde for kedlen via stokercloud med IKKE slukke for den - der SKAL jeg ud at gøre det på fyrets styring. Det er en bug, at noget man kalder for "On/Off" på fyret og i stokercloud IKKE har samme kommando og IKKE udfører samme ordre. Jeg kan IKKE sætte min kedel i "Off" via stokercloud, som det ser ud lige nu - kun i "On" - og DET er problem for mig, jeg vil nemlig rigtig gerne kunne vælge at slukke for kedlen når jeg kan se at solen skinner en del i dag f.eks. .... for SÅ har jeg ingen brug for at fyret fyrer for fuglene :)

Bedste hilsner
Michael

Jeg havde lige problemet, og her er hvad der skete.

1. Jeg slukkede fyret via Cloud og ON/OFF blev rød på cloud som den skulle.
2. Jeg startede fyret via Cloud, ON/OFF forblev rød, selvom status skiftede til "Temp Opnået", ingen refresh eller noget ændrede det. Endnu et tryk gjorde ingen forskel.
3. Fyret startede da temp kom under mit startpunkt, og med det samme skiftede ON/OFF til grøn på CLOUD.

Så det hele fungerede efter fyret var startet, men der er nok en lille bug et sted når man starter fyret via cloud, for hvis jeg starter/stopper fyret på panelet istedet, så reflekteres rød/grøn på cloud som det skal, også selvom den går i "temp opnået".

Oh well, det er software :)

/Jacob
355m2, 2-plan
16kw Scotte/Blackstar
160L Blackstar silo
1 stk trækstabilisator og røgsuger
Metro 605C 160L
https://stokercloud.dk/dev/weebyx.html

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Kedel on/off via stokercloud ?
« Svar #14 Dato: Okt 14, 2021, 12:10 »
Hey :)

Ja, men i Ver 16 bliver den hverken rød eller grøn... og jeg kan IKKE slukke for den - kun tænde så ja, det er software! :)

DOG opdagede jeg, at det netop hænger lidt sammen med brænderen... for forsøgsvis smed jeg så "Ugeplan" "on" / sat til... medens den ventede på at nå i starttemperatur - og her skete der heller intet førend den nåede starttemperaturen og først HER valgte den stå at stoppe på grund af ugeplan... men ja, det er så heller ikke helt "On/Off" - men gør næsten det samme..

Måske SKAL brænderen køre og være tændt for at jeg kan slukke for fyret - jeg vil prøve det næste gang den vil til at starte op og sidde klar - og så HER prøve at give den signalet til "Off" og se om den så smider hele kedlen i "Off" ... eller om det "kun" er brænderen...


Bedste hilsner
Michael
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet