I min optik er den funktion ikke særlig anvendelig., og som jeg husker det er den lavet om, fra god til ringe, men fred med det.
Min erfaring med at bruge den, eller rettere, jeg brugte den indtil jeg fandt ud af hvad der skete, i hvert fald på V13
Mit fyr har kedelsetpunkt på 70 grader, og jeg køre ikke med vvb priotering. (I det tilfælde vil jeg tro det går endnu mere "galt") og VVB på 55 grader
Når VVBèn er i drift, (og over P & I tallene) ryger kedelsetpunktet ned på 55 grader. ( I hvert fald som jeg husker det for et par år siden, da jeg forsøgte at bruge det)
For at opretholde kedeltemperaturen på 70 grader skulle der så et "kedeltillæg" til på 70 grader.
Så "overtog" de nye reguleringstal bare. Det ville være fint nok, så kommer kedlen hurtigere op i temparatur fordi den skruer hurtigere op for effekten på kedlen.
Hvis "man" så sætter "kedeltillæg" til 20 grader, altså kedeltemperatur til 75 grader, og kombinerer det med temperaturfald og en mere aggressiv regulering i P & I hisser fyret sig rimeligt voldsomt op.
Så stiger effekten rimeligt kraftigt, og VVBèn stiger i temperatur rimeligt hurtigt. Når den så opnår temperatur slår den fra og over på den gamle regulering. Det kunne også være fint nok, men jeg konstaterede det kedlen løb langt over temperatur fordi den gik rimeligt aggressivt efter de 75 grader.
Så slår den tilbage til 70 når VVBèn falder fra og inden brænderen er kommet ned i effekt fortsætter kedeltemperaturen yderlige op og rammer (måske) stoppunktet, hvorefter brænderen lukker ned.
Hvis det kombineres med VVB`prio bliver det så endnu mere uheldigt, så fyre kedlen jo løs på VVBèn der (I langt de fleste tilfælde, ikke kan aftage mere end 4Kw
Hvis effekten på brænderen så når 10Kw, udfra hissig PI på VVB stiger temperaturen voldsomt, og skyder igen over.
Så funktionen skal, i mine øjne, bruges med en vis opmærksomhed, og jeg ville aldrig vælge en VVB`temperatur og et tillæg der kommer over oprindelig kedeltemperatur, men måske kombinere det med en lidt mere hissig PI, men nu bruger jeg slet ikke fyret til at styre VVB mere, og har opnået en langt roligere regulering, både på fyr og VVB.