Forfatter Emne: Wifi  (Læst 1797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Wifi
« Dato: Nov 22, 2021, 20:54 »
Hej
Jeg har store problemer med mit Wifi på RTB 10 den mister forbindelse til nettet hele tiden, med minutter`s mellemrum
 jeg har powerline adapters til at sedde lige op af fyret, jeg har 2 forskellige sæt og der er ingen forskel, er der nogen der vil hjælpe ?


 ttps://stokercloud.dk/v3/#/hkha/main-page

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Wifi
« Svar #1 Dato: Nov 22, 2021, 22:18 »
Hvad bruger du power adapterene til, det ser ud til at du har en V13 som jo er wifi tilsluttet. Det bedste er at lave et godt wifi netværk.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Wifi
« Svar #2 Dato: Nov 23, 2021, 08:41 »
Ja det er v.13 og jeg har wifi via powerline adapters til min router da den ikke kan nå, mit fyr står i kælder ?

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-288
Sv: Wifi
« Svar #3 Dato: Nov 23, 2021, 08:59 »
V13 var totalt håbløs til at hænge på WIFI i starten, det er dog blevet væsentligt bedre gennem diverse opdateringer.
Dog var det vist et generalt indtryk at styringen var ekstra sårbar netop på powerlines og visse extendere.


Mit fyr står i udbygninger og er forbundet til nettet via en almindelig router der står i AP mode, det virker helt fornuftigt, så en løsning der godt nok er symptom behandling i stedet for problemlæsning kunne være at sætte en router i AP mode til din power adapter og lade fyret forbinde til den, i stedet for direkte til powerlinen.

Første forsøg, hvis ikke det er sket/gjort kunne være at opdaterer styringen til nyeste SW version.
« Senest Redigeret: Nov 23, 2021, 09:05 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Wifi
« Svar #4 Dato: Nov 23, 2021, 09:53 »
Ja det er jo lidt mærkeligt de 2 første år jeg har haft fyret fra 17 - 19 har det fungeret fint uden udfald, jeg tror det er begyndt efter en opdatering, men det kunne være en mulighed med en extra router? men er ikke helt skarp i indstilling af router?


Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-288
Sv: Wifi
« Svar #5 Dato: Nov 23, 2021, 14:09 »
Hmm, ja når det har virket er det lidt underligt, MEN en lille ting slog mig lige.
Jeg brugte en gammel forlængerledning til mit fyr, her vendte fase og nul forkert. Uden det bliver teknisk er nul det samme som jord, eller rettere, bør have samme potentiale som jordforbindelsen.

Eller endnu rettere, der bør ikke være potentialeforskel på nul og jord.
Derimod er der potentialeforskel på fase / nul.

Så hvis din jordforbindelse til fyret mangler, eller stikket er vendt om/forkert kan det også give forbindelsesproblemer. Eller endnu enklere, prøv at vende den power adapter rund i stikket.

Jeg har ingen erfaring med de powerlines, eller den lille erfaring jeg har har ikke givet anledning til at gøre mere i den slags overhovedet. Tvært imod.
Derfor ville jeg bruge en router i AP eller repeater mode. I sidste fanger den bare det signal der er der, og viderer sender det. Men det forudsætter der er en smule dækning der kan forstærkes.





« Senest Redigeret: Nov 23, 2021, 14:11 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Wifi
« Svar #6 Dato: Nov 23, 2021, 14:22 »
Jeg har prøvet at vende fas og nul og jeg har 2 forskellige sæt powerline adapter og der er ingen forskel.

Offline Nektariet

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 60
  • Respekt optjent: +1/-4
  • RTB Phoenix 10 - V16 - Phoenix Silo 700 - 300l VVB
Sv: Wifi
« Svar #7 Dato: Nov 23, 2021, 15:25 »
Helt generelt kan det nemt skyldes et "aldrende" wifi netværk - lyder mere sandsynligt når det har virket. Har du f.eks. løbende flere og flere ting kørende derpå bliver det "fyldt" og du vil opleve at blive smidt af på forskellige emner ind imellem.

Dette har man bedst løst i WiFi6 - så SKAL du ud at lave nye AP´s kan jeg kun varmt anbefale dig at lave et Wifi6 netværk at køre fyr, smarthome, iot m.v. på - det er bygget netop til disse opgaver.

Endvidere - kan du bygge et ensartet net op er du også kommet MEGET længere - f.eks. holde dig til at bygge et Ubiquiti netværk op og smide en af deres AP på hvor du har brug for det.

Aner ikke om der er forskel - kører V16 - med fyret placeret i fyrrum godt 30m fra stuehuset hvor jeg har alt mit netværk. Jeg kan liige nå derover med mit WiFi6 netværk hvorfor jeg for en sikkerheds skyld fanger signalet her med en Smart Wifi 6 (løsningen der følger med i Waoo´s pakker bl.a.) så jeg har fuld skrald på altid i fyrrummet og nu hele mit udhus :)

Hvad siger den hvis du analyserer med en wifi analyzer af en art??? Der er flere forskellige - og mange kan vise hvor godt de forskellige enheder er tilsluttet m.v. ...
RTB Phoenix 10
Phoenix silo 700 med 330kg Heatlets Premium 8mm
300l Vølund VVB
3 solvarmepaneler - Vølund
Ca. 185 kvm opvarmet stuehus på landet
Årligt forbrug: 2,7-3,2 t piller
Årlige grønne regnskaber de sidste mere end 20 år.
Producerer AL vor strøm selv - inkl. til daglig kørsel i elbil
"Smart Home" nørdet ejendom hvor jeg kan
www.facebook.dk/nektariet
https://v16.stokercloud.dk/#nektariet

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Wifi
« Svar #8 Dato: Nov 23, 2021, 18:37 »
Jeg har lige været i kælderen og måle med Wifi Analyser, 1m fra fyret ligger signalet på -55-65dbm men jeg har også lige obseveret at signalet forsvinder en gang hver anden/ trede minut i ca 2sek for så at komme igen???

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4448
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Wifi
« Svar #9 Dato: Nov 24, 2021, 00:30 »
Alt kører nærmest på wifi nu om dage, så der er trængsel på nettet, så det er nok en ide at udskifte router og accesspoint med mellemrum.

Jeg har altid sværmet til Asus og været meget tilfreds, det lykkedes mig dog ikke at få stabilt net over i vores garage uanset investeringer, så slut med Asus, hvert fald for lige nu.
Erstatningen blev en router fra Netgear, en Orbi PRO ac3000 og en satellit, det rækker fint vores store hus, og helt ud i garagen, 4 smart TV, PC'er, telefoner, port overvågning, video overvågning/alarm, termostater og følere, printer/skanner, så der er rigeligt at snakke med... ikke et udfald har der været, det er så kun siden 3. marts, men hurtigt og stabilt syntes jeg det er.


Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html