Fordelen ved V7 er at jeg kan købe en lambdasonde på Ebay, dem med V13... masser siger at man fint kan finde kompatibel til de dyre original, men jeg har aldrig set et bevis..til min V7 har jeg 150kr beviset i skuffen, og den er testet. 
Man kan jo selv vælge sondetype på V13, som jeg forstår og ser det. Jeg fandt selv den "denso" special model der koster en glødende formue her i dk, i Kina, og har kørt med den/dem siden, men jeg laver super gerne et Ebay forsøg hvis du vil linke til en specifik sonde til test?
Der er også en del V13 folk der klager over at lambdasonden ikke holder længe, nogle har brugt et par stykker, men det er et stykke tid siden jeg sidst har hørt om problemer, jeg kører stadig på den første, og det virke fantastisk, det er link i min signatur.
Er der kommet flere til end mig der har oplevet bekymrende kort levetid på DensoSonderne? Det er korrekt, jeg køre på nummer 3 sonde nu og det er faktisk temmeligt skuffende, og alt for dyrt iøvrigt også.
Men ret skal være ret, fyret køre temmeligt godt med (den) O2 sonde.
Om du skal op i udvidelses print for solvarme aner jeg ikke, måske man kan komme til at mangle ind og udgange, det kommer nok an på hvor komplekst det skal laves. Umiddelbart kunne det godt se ud ud som om jeg kunne tilslutte solvarme.
Udfra min sparsomme erfaring med solvarme styret af V13 er der ikke ind og udgange nok. I hvert fald ikke hvis solvarmen skal andet end trække en solvarmepumpe ti en spiral i bunden af en varmtvandsbeholder.
Hvis der skal 3 vejs ventiler på til skifte mellem varmtvandsbeholder og gulvvarme/retur kommer der også lynhurtigt til at mangle nogle temperatur indgange.
Igen, som udgangspunkt ville jeg nøjes med at lade fyrstyringen gøre det den er god til, nemlig styre forbrændingen og lade en ordentligt solstyring klare solvarme, da den jo netop er designet til det, men det er jo en temperaments sag.