Forfatter Emne: Ny bruger af Blackstar V16  (Læst 1287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mrbuck001

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Ny bruger af Blackstar V16
« Dato: Sep 20, 2022, 09:33 »
Hej

Har brug for noget hjælp til opstart :)

Er der nogen der har en fornuftig brugermanual til Blackstar V16? Den der medfølger fra NBE er jo værdiløs.

Og er der et trix for bedre at betjene touch panel på kedlen? Om det er temperaturen (14 grader i fyrrummet nu) eller mine fingre ved jeg ikke, men det er meget vanskeligt at taste noget ind?

Mvh Peter

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4447
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Ny bruger af Blackstar V16
« Svar #1 Dato: Sep 20, 2022, 11:31 »
Brug stokercloud, eller en bedre tablet, tit er det er meget billig model der sælges med.

Til V16 skal der jo ikke pokkers meget manual til, er det ikke blot piller på, afvej, indtast resultatet og tryk start  :), hvis ikke så har du ret i at manualen fejler.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline mrbuck001

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny bruger af Blackstar V16
« Svar #2 Dato: Sep 20, 2022, 20:18 »
jeg skal ha koblet en føler til min akkumuleringstank og sætte solanlægget på. det kan man ikke læse sig til i manualen

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: Ny bruger af Blackstar V16
« Svar #3 Dato: Sep 21, 2022, 06:57 »
Hvis der findes/fandtes en ordentlig manual til V16 styringen ville det være den første i historien.
Helt ligesom V16 åbenbart er den første styring i historien der er "plug and play"

Det mener jeg faktisk mange mente om både V7 og i hvert fald V13, at det "bare" var at måle pillerne af og trykke på "start" så kører det.
Bevars det gør de sikkert, mit gjorde i hvert fald, men det var fandeme ikke for godt men fred nu med det.

Faktum er der absolut ingen manual findes til fyrene, faktisk undre det mig det er lovligt og godkendt, men hvis det er godkendt på samme vilkår som svejsningerne i BS kedlerne kan NBE nogle tricks der ikke er alle bekendt. Heldigtvist, men igen fred  med det.

Min sparsomme erfaring med solvarme styring på V13 er at den skal laves fuldstændigt som NBE har tænkt det, ellers virker det ikke.

Det kunne/ville jeg ikke på mit setup, så jeg har adskilt de 2 ting fuldstændigt, og vil egentligt syntes det er bedst at lade fyrstyringne håndterer fyret og en solvarmestyring håndterer solvarmen, men det er blot min beskedne erfaring basseret på optimering af eget og andres anlæg af samme karakter.

Dog tænker jeg det er nødvendigt med en mere præcis anlægs og forventnings beskrivelse for at bidrage med konkrete løsningsforslag, men faktisk var det jo ikke det du spurte om, men som svar på det.
Manualen findes ikke, den er ikke længere.





   
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.