Forfatter Emne: Mcz ego air 2. Lyder forkert  (Læst 4362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders321

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Mcz ego air 2. Lyder forkert
« Dato: Sep 24, 2022, 09:02 »
Jeg har været for dårlig til at rense mit mcz ego air 2.0

Her til morgen da jeg tænder ovnen, larmer den med det samme og efter 10sek ser jeg lidt røg fra bagsiden. Lyden lød som noget der kørte rundt og som aftog i takt med at der kom røg! Altså det lød som om at der var en del der brændte død..
Har i en idé om hvilken del der er i stykker?
Kan jeg bruge informationen omkring at lyden kom med det samme ? Altså hvilken del starter først op? Røggasblæseren  eller ventilatoren?  Osv.

Ovnen er små 8-10år
På forhånd tak

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4444
  • Respekt optjent: +168/-24
    • mit fyr
Sv: Mcz ego air 2. Lyder forkert
« Svar #1 Dato: Sep 24, 2022, 16:51 »
Hejsa Anders..
Det bliver lidt et vådeskud da jeg ikke ved noget om dit pillefyr.

Start med at rense alt, er der noget der larmer så udbredre problemet.

Jeg kender ikke filosofien på dit fyr og ved ikke hvad der starter først. Men lyt og føl... (uden at miste en stykke finger  ;) )

Årsagen til røglugten er manglende træk i skorstenen, det er næsten altid et krav at den har en vis mængde træk.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1410
  • Respekt optjent: +54/-285
Sv: Mcz ego air 2. Lyder forkert
« Svar #2 Dato: Sep 25, 2022, 08:28 »
Om der er noget i stykker er svært at sige når jeg/vi ikke kender konstruktionen, men det kunne lyde som en røgsuger, eller blæser, i nævnte rækkefølge, hvis der er noget der skraber på.

Det er nok de eneste enheder der roterer konstant og med varierende hastighed.

Hvis det er "første opstart" efter dvale kunne røgen også være fordi skorstenen er for kold til at kunne trække.
Mine forældre starter f.eks. deres brændeovn med nogle aviser alene hvis den har været slukket længe, for lige at få træk i skorstenen, Velvidende det sikkert ikke lige er en mulighed. 

stokerpro.dk er er andet forum der spænder bredere end nbe`s fanside her så det kan være der er bedre hjælp der.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.