Forfatter Emne: fotosensor  (Læst 1615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 42535

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 14
  • Respekt optjent: +0/-0
fotosensor
« Dato: Sep 30, 2022, 19:09 »
Hey stokerforum

Jeg har haft problemer med mit print hvor fotosensor og modtryksføler sidder og har derfor skiftet det(der var dårlig forbindelse i stikket) og nu har jeg så skiftet printet og nu vil den ikke vise lux???

Mvh
Allan

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: fotosensor
« Svar #1 Dato: Okt 01, 2022, 08:59 »
Er det den rigtige fotoføler? Det er en variabel modstand, og karakteristikken kan være forskelig, men hvis det er et originalt print du skifter med er det nok iorden.

Så kan du prøve at lyse på føleren med en lommelygte og de om det giver udslag. Så har du en ide om det er føleren eller styringen der fejler.

En anden fejlsøgning kunne være at måle ohm på begge følere og se om de er noget det ligner ens, både med og uden lys.

Ellers kunne det være et forsøg værd at skifte tilbage igen og se om det gør forskel, og hvad den evt. er.

Så en mere fokuseret fejlfinding, og ændre kun på en ting af gangen, for at se resultatet.

Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline lovecasua

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: fotosensor
« Svar #2 Dato: Okt 26, 2022, 04:28 »
The complete look of your internet site is remarkable, not to mention the content material!
also visit my net web page -voip phone